Jump to content

E-mail klant niet op bestelbon of factuur


Canarias

Recommended Posts

Wanneer ik in mijn e-mail een nieuwe bestelling ontvang, dan kan ik geen automatisch antwoord verzenden omdat de e-mail van de klant niet in de bestelling staat.
Er staat bijvoorbeeld in de e-mail header :

Van : Your-Web-Shop
Antwoorden op : Your-Web-Shop
Aan : [email protected]
Onderwerp : Nieuwe bestelling

Wat loopt er hier fout aub ?
Dank bij voorbaat
Eddy

Link to comment
Share on other sites

Dit lijkt me het makkelijkst op te lossen door je BO (admin) gedeelte te gebruiken.

Als je hier inlogt en naar het tabblad Orders gaat, dan klik je op de betreffende order en zie je bij Details Klant,
het email adres van de klant staan. Als je daarop klikt, dan opent Outlook o.i.d. zich met reeds ingevuld het emailadres
van de klant. Wel moet je dan kijken of je bij afzender het juiste shop email adres hebt staan.

Nog makkelijker is als je in dit tabblad van de betreffende order de bestelstatus wijzigd. Dan krijgt de klant automatisch een mail met daarin de wijziging van de status. Voor jou 1 muisklik en that's it. Automatisch het juiste onderwerp, klantnaam, adres etc.

Als je de inhoud van de mails wilt wijzigen dan wijzig je gewoon het betreffende mailbestand in de map Mails en upload je deze naar je shop.

Link to comment
Share on other sites

Ok bedankt voor de hulp
Hier ben ik al een heel stuk verder mee

Ik werk nu een maand of twee met Prestashop en ben teverden, enkel de nederlandse vertaling is wel een probleem
Ik probeer zelf front- en backoffice te vertalen, maar wanneer ik alles update dan gebeurt er niets.
Alle door mij vertaalde vakken zijn dan terug leeg

Maar ja de toekomst brengt wel meer wijsheid

Eddy

Link to comment
Share on other sites

Over de vertalingen zijn al meerdere topics geschreven. Heb je de Nederlandse taalmodule al geinstalleerd?
Deze zorgt voor een groot deel van alle vertalingen.

Hoe te installeren?

1. Download het bestand op deze site bij Downloads
2. pak deze uit op je harde schrijf
3. Ga in je PrestaShop administratie naar: Tool - Languages
4. Kies: Add new:
5. Name: Nederlands (Dutch)
6. Flag: - voer hier de vlag nl.jpg in
7. "No picture" image: - voer hier de default.gif in *
8. Klik op "save"
9. ga nu naar: Tools - Translations
10. Kies: Import a language pack
11. Browse naar: nl.gzip
12. Kies: Import
13. Klaar
14: Vergeet niet handmatig de vertaling aan te passen bij: Administratiegedeelte >> Preferences >> Meta-Tags

De Tabbladen worden bewust niet vertaald omdat deze dan makkelijker in diverse formus te benoemen zijn, en iedereen weet waar hij moet wezen. Dit kun je wel zelf handmatig doen. Ga naar het tabblad Tools en dan naar Tabs.
Hier kun je de namen en posities van de Tabs wijzigen.

Naast het subblad Tabs staat het blad Translations. Als je bij het deel Vertaling aanpassen de gewenste vertaling selecteert, en dan op het vlaggetje erachter klikt, dan kun je de vertaalvelden aanpassen of aanvullen. Het rode getal tussen haakjes geeft hier aan hoeveel velden er nog niet vertaald zijn. Klik wel altijd onderaan op Vertaling bijwerken.

Link to comment
Share on other sites

Beste, dat is net het probleem, wanneer ik bij het deel vertaling het vlaggetje selecteer en dan de velden aanpas en klik op vertaling bijwerken, dan zijn alle aanpassingen leeg en is er niets vertaald. Kan dit ergens iets met rechten te maken hebben ?
Ik heb al dikwijls het nl.gzip bestand geupdated maar er blijven nog veel teksten in het engels, vandaar dat ik graag alles zelf zou vertalen daar dit niet profesionneel overkomt bij de belgische en nederlandse klanten
Groetjes Eddy

Link to comment
Share on other sites

Ondanks dat ikzelf dit probleem niet heb, is er her en der wel wat te vinden.
De rechten moeten inderdaad goed staan. Maar het kan zeker ook een Server gerelateerd probleem zijn.
Dit zou kunnen betekenen dat het aantal Posts of de grootte van de Posts te veel zijn t.o.v. wat je
op je Server mag doen.
Deze moet je dan zelf proberen aan te passen, of via je provider laten aanpassen.

Zie hieronder een tweetal artikelen over op het Engelstalig deel van dit forum:

Hier en hier.

Link to comment
Share on other sites

Ok bedankt, nu ik heb een beetje gevolgd wat u hier schrijft.
Ik kon inderdaad na de rechten een beetje aan te passen, enkele vertalingen uitvoeren behalve in modules lukte het niet overal.
Nu heb ik wel een probleem, in mijn backoffice zijn de producten niet zichtbaar meer.
Ik kan dus niets meer aanpassen.
Kan je ergens de rechten terug naar de basis zetten ?
Eddy

Link to comment
Share on other sites

Vervelend....

Volgens mij is er geen standaard functie in je BO waarmee je de rechten kunt terugzetten. Dit moet je echt
met je FTP programma doen. Tja, en welke rechten er bij welke map horen weet ik zo niet per map.

De map translations heb ik bijvoorbeeld op 777 staan, maar de sub-mappen EN-NL etc. weer op 755.
Weet niet of een update iets zal uitmaken? Een Back-up terugzetten zal je in principe niet helpen.

Ik draai een schaduw shop op de achtergrond van mijn server. Dus in principe een 2e prestashop zonder al te
veel poespas. Hier kijk ik dan veelal naar wanneer ik instellingen veranderd heb die niet helemaal lekker blijken te
lopen, of probeer ik mijn aanstaande wijzigingen eerst uit. Wanneer je er helemaal niet uitkomt, kun je dit misschien ook doen om te kijken wat de standaard rechten zijn. Wellicht een beetje omslachtig, maar ik heb zo al veel ellende voorkomen.

Link to comment
Share on other sites

Ja ik heb alles gecheckt met een 2de shop, hier en daar iets aangepast, maar het gaat van kwaad n,aar erger.
Nu de online blijft de shop werken, tot daar alles ok
In mijn administratiepaneel inloggen is ook geen probleem, maar ik krijg geen tabs meer te zien.
Het enige dat ik kan doen is bovenaan bij Quick-acesses iets aanklikken, dan krijg ik de mededeling "Toegang geweigerd"
Wat nu gedaan, weet iemand raad hiermee aub ?
Dank bij voorbaat
Eddy

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...