Jump to content

EEN BEGINNER HIERO


Recommended Posts

Ik ben begonnen met een webiste en wil graag alles exclusief btw prijzen en dan als men iets besteld dan op het laatst dat er pas de btw bij geteld word, ik heb gezien op enkele prestasshop websites dat dat mogelijk moet zijn, ook las ik ergens dat je dan de btw uit moet zetten maar dan kom ik in de problemen met de belastingen :):(
wie kan t me simpel uitleggen of een linkje naar een eerdere topic (graag nederlands en die kan ik niet vinden)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Prijzen exclusief btw tonen?

Dat doe je op de volgende wijze:

Ga naar Customers -> Groups -> klik op het potloodje naast "default" ( of wat je daar anders als groep hebt staan )
en daar kun je dan aangeven of de prijs incl of excl btw weergegeven moet worden.

De btw hoeft hier niet voor uit!

Mocht je achteraf prijzen incl EN excl btw bij een product willen weergeven adviseer ik je de user stefand op dit forum te vragen om hulp.

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor je reactie, ik was er inmiddels al achter maar ik kom wel constant voor andere vragen die ik niet 1 2 3 op kan lossen, eigenlijk zou ik graag willen dat ik verschillende groepen kan aanmaken voor bijvoorbeeld particuliere klanten, en bedrijven, als ze dan geregistreerd hebben en inloggen dan zien ze als particulier de prijzen inclusief de btw en de bedrijven de prijs ex. aangezien er nu al een groep is aangemaakt (europa genoemd) weet ik niet of ik die gewoon kan verwijderen en dan enkele nieuwe aan kan maken.
degene die me dit programma verkocht heeft wil ik niet te veel lastig vallen. en als je voor t eerst met prestashop te maken krijgt is t wel een heel gezoek!!!
verder is mijn enige groep: default maar waar ik die kan aanpassen want het lijkt me dat die onderverdeeld is in een andere groep die ik vind in landen onder bezorgingen maar of dat nu zo is of niet weet ik niet, in alle eerlijkheid vind ik t allemaal erg erg verwarrend

Link to comment
Share on other sites

Als je naar customers -> groups gaat dan staat daar default?

Die default zou je aan kunnen passen naar particulier
en een nieuwe groep toevoegen bijv bedrijven

Dan kun je bij bedrijven bij de opties als je op het potloodje drukt aangeven excl btw
en bij de particulieren incl btw laten staan.

Overigens.... Zover ik weet moet je de klanten zelf verplaatsen naar een andere group
maar dat weet ik niet helemaal zeker

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...