Jump to content

Front Office uppdaterar inte


Jojje

Recommended Posts

Hej,

Har fått ett nytt problem med en av mina butiker.

Produkt beskrivningen jag fyller i kommer inte upp när jag lägger till en produkt.
Samma med när jag ändrar texten som ligger på framsidan och även texten i informations rutan.

När jag går in i backoffice stämmer det jag ändrat, men ingenting händer i frontoffice.
Jag har inte ändrat i några koder, jag har raderat cookies osv. använder (1.3.2 till denna butik, näst senaste)

Anledningen till att jag märkte att det var åproblem var att en dag så var texten på framsidan i butiken en text som jag hade skrivit flera dagar innan, men sedan ändrat och allt fungera då vid ändringen. Texten hade altså hoppat tillbaka av sig själv till en tidigare text :S

Någon som har en aning om vad detta kan bero på?

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

Hej!

Jag vet inte om det är samma fel men jag upptäckte ett liknande problem idag. I mitt fall ändrade jag texten i den korta produktbeskrivningen men när jag sparar och tittar har det inte uppdaterats. Jag skriver liknande problem därför att när jag sedan går tillbaka in i produkten har den gått tillbaka till texten som stod innan så där skiljer vi oss lite.

Lösningen för min del var att använda mig av Google Chrome istället för IE när jag gjorde uppdateringen. Då sparar den ordentligt och ändringen slår igenom även i butiken. Jag är osäker på orsaken men jag vill minnas att windows installerade ett gäng uppdateringar på denna dator härom dagen och kanske kan något ha hänt då med IE men det är bara spekulationer.

Hoppas det ordnar sig för dig.

Mvh
Daniel N

Link to comment
Share on other sites

Jag använder mig också av chrome då jag tycker att shoppen fungerar bäst där, dock vill man ju att IE ska fungera lika bra då det är många som använder det..
Jag installerade och några uppdateringar för nån dag sen, kan ha varit i samband med detta också, dock har jag samma problem i Chrome, IE och FF

Link to comment
Share on other sites

Det jag kommer att tänka på är att uppdatera webbläsaren med knappen "F5". Kan behövas några gånger innan man ser ändringarna eller så kan man klicka på knapparna Ctrl+R för att uppdatera sidan. Prova och se om det blir någon skillnad... Internet explorer är bara s**t men det är tyvärr många som håller fast vid den inklusive mig själv:-).....

Daniel

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt i filen /config/smarty.config.inc.php
Ser du denna rad
$smarty->force_compile = false; // to pass "false" when put into production

Så innebär det att den cachar på webbservern, du kan då t.ex. rensa cachen genom att radera alla filer förutom index.php i katalogen
/tools/smarty/compile/

Link to comment
Share on other sites

Ta en titt i filen /config/smarty.config.inc.php
Ser du denna rad
$smarty->force_compile = false; // to pass "false" when put into production

Så innebär det att den cachar på webbservern, du kan då t.ex. rensa cachen genom att radera alla filer förutom index.php i katalogen
/tools/smarty/compile/


Den står på true,

$smarty->force_compile = true; // to pass "false" when put into production

Ska den stå på false?

/Jojje
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...