Jump to content

Problem med internet explorer


Jojje

Recommended Posts

Hej,

Någonting har helt plötsligt hänt med mina webshoppar när man använder internet explorer.

När man trycker på köp-knappen på en produkt så blir alla produkters köp-knappar gråa och otryckbara.
Allting har fungerat tidigare och jag har inte rört någonting.
Ni kan testa på t ex http://www.stabilhund.se

Jag har 3 webshoppar alla olika versioner, men det är dom 3 senaste versionerna och alla har samma problem,
så därför misstänker jag att någonting hänt med servern, men vad?

Sidorna ligger på en privat windows server användandes windows server 2003
apache och mysql

/Mvh Jojje

Link to comment
Share on other sites

Upptäckte att problemet uppstog när jag aktiverade java i explorer :S


Jag tittade på din sida pumpar.nu, va har du använt för modul för att få in den svarta lilla informationsrutan där högst upp i mitten som följer med när man bläddrar ner?'

Mvh Jojje

Link to comment
Share on other sites

Hej Jojje. Bra att det löste sig för dig:-).. Modulen jag använder heter "Message Jgrowl".

Daniel


Hitta modulen men lyckas inte installera den, la in mappen i moduler men sen då? add module antar jag men vilken fil?

/Jojje
Link to comment
Share on other sites

Hej Jojje. Du måste packa upp zip filen till datorn först. Sedan klickar du på foldern som har blivit uppackad (messagejgrowl). När du har öppnat den foldern så kommer det en till folder med namnet (messagejgrowl). Packa ner den foldern i zip format och sedan laddar du upp via admin - moduler. Om du försöker att ladda upp orginal zip filen så kommer den inte synas bland modulerna eftersom det är en dubbel folder... Strukturen är på detta vis: zip filen packas upp, det kommer fram en folder (messagejgrowl) och under den foldern så ligger ännu en folder (messagejgrowl) och först under den andra foldern ligger filerna... Du kan även flyta över den andra folderna med filerna via ett FTP program direkt till modulfoldern i butiken din...

Hoppas du förstod min beskrivning:-)

Mvh
Daniel Johansson

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...