Jump to content

Recommended Posts

Ik zit met een bijzonder geval. Ik maak gebruik van "PostNL met track& trace", Mikropakket met track & trace" en "Rembours betalen bij leveren"

Al mijn Apple producten worden met Mikropakket verstuurd en alle andere producten met PostNL, Alles geheel zonder verzendkosten.

Ik heb dus een 3-tal vervoerders met de volgende verdeling:

-Apple producten, Mikropakket en Rembours

-Niet Aple producten, PostNL en Rembours

Ik heb diverse betaal methodes zoals IDEAL, VISA, Paypal, Bankoverschrijving en COD ( cash on delivery)

Bij de vervoerders heb ik nergens verzendkosten dus ook niet bij de Rembours want ik heb daarnaast een module "carrier restriction" die er voor zorgt dat bij de verzendmethode COD alleen de vervoerder "Rembours" zit.

Bij de andere vervoerders zijn alle betaalopties actief. Alles gaat prima totdat er van "product Apple" en "product niet Apple" in de winkelmand gaat.

Dan verdwijnt Mikropakket en PostNL wat op zich wel logisch is want de bestelling word gesplitst maar als betaaloptie blijft er alleen "COD" over. Er kan niet meer betaald worden met IDEAL, VISA of andere betaal middel. 

 

Ik kan natuurlijk ook al mijn vervoerders aan alle producten koppelen maar dan heb ik voor mijn Apple niet standaard Mikropakket en voor de Andre producten niet standaard PostNL. Of weet iemand hoe je dit ook voor elkaar kunt krijgen want is het ook opgelost.

 

Kent iemand dit en weet iemand hoe ik dit zou kunnen oplossen? Er gaat natuurlijk niemand kiezen voor COD want je wilt gewoon afrekenen en je spullen opgestuurd krijgen.  Ik hoop echt dat iemand me kan/wil helpen hiermee. En wil daar ook best iets voor betalen want nu kost het me bestellingen.

 

Groet Ed van Apple Suport Ed, Amsterdam

Edited by Ed van der Meer
mistake (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

15 hours ago, Ed van der Meer said:

Ik kan natuurlijk ook al mijn vervoerders aan alle producten koppelen maar dan heb ik voor mijn Apple niet standaard Mikropakket en voor de Andre producten niet standaard PostNL. Of weet iemand hoe je dit ook voor elkaar kunt krijgen want is het ook opgelost.

U kunt inderdaad beter alle producten koppelen aan een vervoerder.

Bij "Verzending > Instellingen" kunt u de standaardvervoerder selecteren en daaronder staat ook 'sorteren op' dit houd in dat de eerst volgende vervoerder zoals de volgorde van "Verzending > Vervoerders" staat de volgende standaardvervoerder word. Als een vervoerder niet beschikbaar is voor dat product dan pakt hij de volgende in de rij.

Wat ik in het verleden ook zelf gemaakt heb, is het hele standaard vervoerder onderdeel weghalen. Dit betekend dat de klant niet verder kan voor hij/zij bewust een vervoerder gekozen heeft.

Link to comment
Share on other sites

On 5/29/2018 at 11:29 AM, Inform-All said:

U kunt inderdaad beter alle producten koppelen aan een vervoerder.

Bij "Verzending > Instellingen" kunt u de standaardvervoerder selecteren en daaronder staat ook 'sorteren op' dit houd in dat de eerst volgende vervoerder zoals de volgorde van "Verzending > Vervoerders" staat de volgende standaardvervoerder word. Als een vervoerder niet beschikbaar is voor dat product dan pakt hij de volgende in de rij.

Wat ik in het verleden ook zelf gemaakt heb, is het hele standaard vervoerder onderdeel weghalen. Dit betekend dat de klant niet verder kan voor hij/zij bewust een vervoerder gekozen heeft.

Goedemorgen,

 

Ik krijg geen berichten als hier iets gemeld word. Maar bedankt voor je antwoord.

Het probleem is dat ik eigenlijk 2 standaard vervoerders heb. Namelijk voor mijn Apple producten is Mikropakket en alle andere Post NL.

Klanten kunnen niet kiezen voor vervoerder eigenlijk want als ze POST NL kiezen voor een Apple product werkt mijn track & trace niet die gekoppeld is aan mikropakket. Zou je misschien samen met mij naar het probleem willen kijken en oplossen? Met teamviewer of zo en dan kan ik je ook zien hoe ik e.e.a. ingesteld heb. Dat hoeft natuurlijk niet voor niets. En ik werk 24/7 dus het kan altijd wanneer het jou uit zou komen.

Ik hoor graag weer en heb Notify aan gezet. :-)

Groet Ed

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Voor mensen in de toekomst, dit kunt u oplossen door:
 Instellingen > Producten dan voorraadbeheer en geavanceerd voorraad beheer in te schakelen. 
Vervolgens alle product in een magazijn zetten, en dat magazijn aan een vervoerder koppelen.

Dus bijvoorbeeld MagazijnA is voor VervoerderA, en MagazijnB is voor VervoerderB en product A is voor MagazijnA en dus automatisch VervoerderA and er nu een winkelwagen is met ProductA & ProductB dan komt er een totaal prijs van BEIDE vervoerder te staan.


Als dat een klant een gemixte vervoerder order besteld dan krijg u 2 orders, daarmee kunt u per vervoerder een track & trace achterlaten. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...