Jump to content

1 bedrijf met 3 verschillende webshop en 1 facturatie kan dit?


Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ben op zoek voor een oplossing voor het probleem van 3 verschillende websites met een webshop (totaal verschillende layouts) erbij en daar deze allemaal van dezelfde eigenaar zijn, moet de facturatie doorlopen.
Bestaat er een module, waaraan ik de verschillende webshops kan koppelen en zodat de facturatie vanop 1 plaats gebeurd?

Was ook al aan het denken of het niet mogelijk is om 1 webshop en daarin de 3 shops ingenest, zodat ze elk apart een uiterlijk kan gegeven worden en toch 1 facturatie is.

Alvast bedankt,

Luc

Link to comment
Share on other sites

Beste Luc,

Er zijn hier 2 opties voor mogelijk zonder dat je veel maatwerk nodig hebt:

1) Één webshop in multistore zetten en daar dan de verschillende webshops in integreren. Nadeel: Best complex om op te zetten, slechte methode als je alle webshops los van elkaar wilt optimaliseren voor zoekmachines waarbij je dezelfde producten of categorieën gebruikt omdat je dan te maken krijg met duplicate content.

2) Alle webshops aan een boekhoudsysteem koppelen (er zijn tegenwoordig velschillende standaard modules voor boekhoudsystemen te vinden) die met verschillende webshops kan omgaan en daarin de facturatie doen. Dan vervolgens het facturatie systeem in de webshops deactiveren en alleen gebruiken om orders in te verwerken. Je zou je dan even moeten verdiepen in de verschillende boekhoudsystemen die er tegenwoordig beschikbaar zijn.  Je zou aan andere forum leden hierover informatie kunnen winnen wat hun ervaringen zijn met deze pakketten t.o.v. meerdere webshops.

Ik hoop dat ik je hiermee op weg geholpen heb met je vraag.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...