Jump to content

Ændring af sti/webadresse til webshop


VickyK

Recommended Posts

Jeg kommer vist til at spørge en del herinde på Prestashops danske forum - for hold da op der er mange ting jeg er i tvivl om!!!! :-)

Jeg har fået hul igennem til både shoppens "for- og bagside"....nu driller det mig med stien til shoppen.

For indtil videre hedder stien "domæne-navn".com/shop

Så hvis jeg blot skriver webadressen, så er der ingenting.
Hvordan skal jeg få min webshops forside, til at blive vist, når man blot skriver adressen på domænet og ikke behøver at skulle skrive /shop efter????


vh, Vicky "Spørge Jørgen"

Link to comment
Share on other sites

Ja, det lyder rigtigt...men det eneste jeg p.t. har i "root"en er prestashop-mappen (hele molevitten jeg downloadede).
Mappen hedder så shop nu, istedet for Prestashop.

Skal jeg gå i denne mappe og tage en fil ud og lægge i "root"en som default???

Link to comment
Share on other sites

Ok.

Jeg har downloaded Prestashop filerne og det ligger som en hel mappe både på pc'en og nu i "root"en.

Men det fungere åbenbart ikke, når jeg jo ikke vil have mappenavnet med i webadressen.

Jeg må lige hive fat i en jeg kender - måske han ved noget om det?`

Tak for det ellers!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har downloaded Prestashop filerne og det ligger som en hel mappe både på pc'en og nu i "root"en.


Bare for at ære sikker på, at vi tale om det samme.
Med "root" mener jeg "Document Root".
Denne mappe hedder "httpdocs" hos min udbyder.


Men det fungere åbenbart ikke, når jeg jo ikke vil have mappenavnet med i webadressen.


Jo, det gør ;-)

Især hvis du uploader en ny installation af PrestaShop - altså IKKE en kopi af det du havde liggende i mappen shop.

Jeg må lige hive fat i en jeg kender - måske han ved noget om det?`


God idé :-) Det er lettere at hjælpe, når man kan se, om du faktisk også har lavet, det du skriver ;o)
Link to comment
Share on other sites

Du kan heller ikke bare rykke det ud i root, du skal også ændre i en af config filerne for at få den rigtige adresse til at spille. Alternativt kan du lave et .htaccess redirect til til shop folder når folk besøger domæne navnet alene, vi bruger selv det sidst nævnt. :)

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har geninstalleret Prestashop mappen, men kun taget indholdet og ikke "hovedmappen". Nu har jeg i hvertfald min egen webadresse der viser shoppen og ikke endelsen med mappenavn på webadressen, som var tilfældet, da jeg bare tog Prestashop mappen og lagde i rooten. - Det tilføjede nemlig endelsen "/prestashop" - hvilket jo ikke duer!!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...