Jump to content

[opgelost] Bestellingen niet toegestaan


Bemi

Recommended Posts

Hallo,

Ik gebruik Prestashop versie 1.7.3.2 en heb een probleempje waar ik niet helemaal uit kom. Als ik producten wil importeren via  een csv bestand, kan ik in de excelsheet bij een kolom een 1 invullen  bij : Beschikbaar om te bestellen. Dit moet dan een JA zijn.
Als ik na het importeren in de back office bij de producten kijk, staat bij het tabblad Aantallen (willekeurig product) toch de optie : Bestellen NIET toegestaan actief.
Het vreemde is als ik dan bij het tabblad OPTIES kijk bij hetzelfde product, er wel een vinkje staat bij Beschikbaar om te bestellen.
Ga ik in de shop een product bestellen, en ik ga over het aantal heen dat op voorraad is, dan kan ik dat product niet bestellen.
Zie bijgevoegde screenshots.
Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik de producten via het importeren van de csv op : Gebruik standaardgedrag (Bestellingen toestaan)  laat komen ?
Bij Winkelinstellingen --> Producten staat de optie aan, dat bestellingen toegestaan zijn als ze niet op voorraad zijn.
In de excelsheet staan er al aantallen ingevuld voor de voorraad.

Dank alvast.

Bemi

winkelinstellingen-producten.png

product-opties_beschikbaar_om_te_bestellen.png

bestelling_toestaan_csv.png

bestellingen_toestaan.png

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Ik heb dat ook voor gehad. Er is blijkbaar een verschil tussen producten die niet op voorraad zijn, dat je die toch kan bestellen. Uw onderste instelling. En gewoon dat je het product kan kopen (bovenste optie) zijn 2 verschillende instellingen

Link to comment
Share on other sites

Dank voor uw antwoord, Filova.
Helaas ben ik er nog steeds niet uit. Hij blijft dezelfde instellingen houden. Dus bij bestellen toegestaan wanneer niet op voorraad in de csv op 1 gezet, maar in de frontoffice kan je dus niet bestellen als het product niet op voorraad is. Ook in 1.7.5 is het nog steeds hetzelfde. Blijft een vreemde zaak.
 

Link to comment
Share on other sites

17 minutes ago, Bemi said:

Dank voor uw antwoord, Filova.
Helaas ben ik er nog steeds niet uit. Hij blijft dezelfde instellingen houden. Dus bij bestellen toegestaan wanneer niet op voorraad in de csv op 1 gezet, maar in de frontoffice kan je dus niet bestellen als het product niet op voorraad is. Ook in 1.7.5 is het nog steeds hetzelfde. Blijft een vreemde zaak.
 

Ge verwart u nog tussen de 2 instellingen denk ik. Het zijn 2 verschillende instelling. Bij het één bedoelen ze effectief of de klant je product kan KOPEN, bij het andere dat wanneer het product uitverkocht is, dat je het kan BESTELLEN. Bij Prestashop noemen ze dat 2 keer bestellen vanwege nogal slechte vertalingen.

Dus bij het bovenste beschikbaar om te bestellen moet je op 1 zetten, zolang er voorraad is kan de klant KOPEN

Het andere BESTELLING NIET TOESTAAN, bedoelen ze dat als je voorraad op 0 staat dat de klant dit artikel NIET KAN BESTELLEN, of bij de andere opties KAN WEL BESTELLEN.

Link to comment
Share on other sites

Beste Filova,

Dank voor je bericht. Ik begrijp de uitleg, maar het gaat er om dat als ik in de CSV bestellen toestaan op 1 zet (is dus JA), dat de optie in de backoffice NA HET IMPORTEREN van de csv terug is gezet op Bestelling NIET toestaan.
Dat is juist het vreemde. Ik begrijp dat al de instelling staat op : Bestellen toegestaan, maar de voorraad is niet voldoende, dat er toch besteld kan worden. Het gaat puur om de instelling NA het importeren van de CSV.

 

 

Edited by Bemi (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Begrijp je mij als ik zeg dat het 2 verschillende opties zijn die je hierboven uitgebeeld hebt met de pijlen? De eerste en de derde pijl gaat over hetzelfde, de tweede gaat over wat jij bedoelt. Alleen deze instelling komt overeen met de ingave van je CSV.  De andere optie gaat erover dat klanten een product kunnen bestellen dat niet op voorraad is.

image.png.0e11b302dd0a0b7b4117151392aea651.png

Link to comment
Share on other sites

Als alle producten in uw winkel bestelbaar moeten zijn kan je deze query uitvoeren:

UPDATE ps_stock_available SET out_of_stock = 1

Als alle producten in van een bepaalde categorie bestelbaar moeten gemaakt worden kan je volgende query uitvoeren:

UPDATE ps_stock_available s, ps_category_product c SET s.out_of_stock = 1 WHERE c.id_category = 94

Waar id_category gelijk is aan de catergory id waarvan alle producten die hieronder vallen bestelbaar moeten zijn.

Hoe het komt dat uw CVS niet werkt is eigenaardig er zal toch ergens een fout zijn. in elkgeval kan je achteraf aan de hand van deze query snel alle producten aanpassen.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...