Jump to content

Kan jeg ikke nøjes med Wordpress?


Romanovich

Recommended Posts

Hej alle.

Jeg har gennem længere tid drevet flere forskellige wordpress hjemmesider og er derfor meget bekvemt med systemet.

Jeg ønsker dog at oprette en webshop og fik anbefalet Prestashop. Da jeg intet kender til Prestashop har jeg oprettet denne profil.

Mit første spørgsmål lyder som følgende. Kan jeg ikke nøjes med wordpress og lave en webshop der? Der findes jo et hav af forskellige plugins. Det kan godt være at jeg ikke kender prestashop men kan wordpress ikke nogenlunde det samme?

Håber i har tid og lyst til komme med en forklaring, enten om jeg har ret eller ej.

Hav en fantastisk dag.

//Alexander

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke st der er mange herinde, der kan svare på det spørgsmål. 

Har Wordpress ikke selv et forum?

Link to comment
Share on other sites

Jo wordpress har et forum.

Jeg tror mit spørgsmål er blevet misforstået.

Jeg ved hvad wordpress kan bruges til, det jeg ikke ved er hvad prestashop kan bruges til. Er prestashop bedre til webhops end wordpress, der er det jeg er ude i.

Link to comment
Share on other sites

Hej pertho

Nu kunne det jo være at andre havde den viden du mangler i dette tilfælde!

Desuden bliver du ved med at skrive ordet "vi", der er vel andre i dette forum som måske har deres egen mening, med mindre du skriver for alle i dette forum?

Link to comment
Share on other sites

Jeg kender heller ikke meget til Woocommerce som vidst er det plugin'et hedder. Men WordPress er oprindeligt et blogværktøj og dermed mere et CMS system, hvorimod Prestashop er et decideret shopsystem (med rigtig mange indbyggede funktioner og udvidelsesmuligheder).

Tjek evt. demo.prestashop.com det er dog version 1.7. Jeg anbefaler stadig version 1.6. Men funltionalitetsmæssigt er der ikke stor forskel, så du kan danne dig et overblik over, hvad shoppen kan.

 

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Romanovich,

Jeg stod i samme situation som dig.

Det jeg fandt frem til er at det hele afgør hvor mange produkter du har - wordpress + woocommerce er udmærket til en webshop under et par hundrede produkter.

Men så snart du har en større webshop er prestashop eller magento den bedste løsning, da det er bygget til at håndtere mange produkter. 

Håber du finder frem til en løsning der passer.

Mvh. Benjamin

Link to comment
Share on other sites

On 5/1/2018 at 5:14 PM, Romanovich said:

Hej Prestafan1234

Mange tak for dit svar. Ok jeg tjekker det ud.

Må jeg spørger hvorfor du anbefaler 1.6 i stedet for 1.7?

Det gør jeg fordi, der altid er fejl i nye hovedversioner. Det betyder, at man oftest over en lang periode skal lave hotfixes (efterhånden som fejl bliver løst) eller opgradere med jævne mellemrum for at få løst fejl. I en live shop med daglige ordrer og mange besøgende, er dette ikke specielt hensigtsmæssigt, her ønsker man jo en så stabil shop som muligt, hvilket ud fra min erfaring kræver, at shoppens version ligger noget højere. Vi er på version 1.6.1.18 nu. Dvs. der har været 28 versioner der var "Stable". 1.7 er nået til dens 18. version, der er "Stable", så der kommer nok en del rettelser endnu.

Derudover er der faktisk mange der mener, at version 1.7 er en dødssejler, da der ikke er tilføjet væsentlig funktionalitet og i første omgang var udmeldingen, at det slet ikke blev muligt at opgradere gamle shops til denne version - hvilket jo ville være en katastrofe for de fleste af os. Det er dog siden ændret.

Sidst men ikke mindst, findes der ikke nær så mange themes til 1.7 som til 1.6. Templatemonster har f.eks. over 400 themes til 1.6 men kun 38 til 1.7 - og det selv om PS 1.7 nu har været været tilgængelig i over 2 år (!)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...