Jump to content

Långsam shop


knivbutik

Recommended Posts

Publicerade min shop igår och den går extremt långsamt. ( www.knivbutik.se )
Shopen ligger hos One.com
Skickade ett mail till supporten och klagade / undrade, fick då detta svar:

"Hej , Är det shoppen som visas på startsidan på knivbutik.se eller en av underkatalogerna? Jag finner inget direkt på www.servern eller mysqlservern där jag ser något direkt problem. Jag bör nämna att när jag kollar din sida med Firebug(tillägg för firefox för att kolla responstider) så ser jag att de flesta av reponstiderna som är något långsammare än resten är saker som inte ligger på servern. T.ex iframes http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?... (facebookgilla) samt på bilder som ligger extern Vänligen testa och se om ni har möjlighet att optimera skripten i prestashop.
Med vänlig hälsning / Best Regards
SUPPORTEN"

Vad menas med externa bilder, vilka är det och vad kan jag göra åt saken?
Optimera skripten, va!?

Tacksam för hjälp!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Du är inte ensam ang one.com

Har haft problem med dem tidigare, MEN de löste då prestandaproblemet mkt bra, och det har funkat klanderfritt tills nu.
I början av nov. började vi känna av en viss seghet, och idag är siten seeeeeg! Har ett case hos deras support där de ska återkomma med svar från serverteknikerna. Förhoppningsvis i början av veckan.

Hastighetsminskningen syns tydligt i googles "verktyg för webansvariga"... och NU börjar även försäljningen ta stryk. Tyvärr!
Återkommer när jag fått svar från One

/J

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Har nu haft långtgående diskussioner med One.com

Blivit flyttad till en ny server (hur "ny/snabb" den är vet jag inte)... men segheten kvarstår med långa svarstider och ofta "sidan kan inte visas".
Dock inga 500-fel efter flytten.

Har poängterat mina synpunkter och de ska ytterligare kolla en gång till med teknikerna. Man får ju svar från supporten m.m. men det känns som om de inte riktigt kan leverera märkbart resultat.

Kvarstår problemen efter nyår flyttar vi omg. till annan leverantör - och en erfarenhet rikare!!

Link to comment
Share on other sites

Mailade till One igår igen då jag verkligen tröttnat på att det går så sakta och fick imorse följande svar:

Hej! Vi har gjort en förändring på mysql-server som vi hoppas ska lösa problemet för dig. Märker du någon skillnad i dag eller upplever du fortfarande problem?

Med vänlig hälsning / Best Regards

SUPPORTEN
---------------------

Peppar, peppar, men nu går det faktiskt i en acceptabel hastighet som jag upplever det.

Fick dessutom idag en nyhetsbrev från One där de upplyser om att stora förändringar till det bättre är på G.

Den som lever får se...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Min sajt på one var sjukt seg bara för ett par dagar sedan. Har precis uppgraderat till senaste stabila versionen och trodde att det berodde på det men nu när jag kollar runt på min egen sajt så går den fortare idag än vad den gjorde igår... De måste ha gjort nåt under natten för jag hade en kund som beställde i natt och som sa att det blev segt så hennes beställning blev lite tokig... :S

Link to comment
Share on other sites

Nu har one.com grävt sin grav hos mig iallafall.

Får upp felmeddelanden och att det tar en evighet att ladda sidan.
Kunder börjar höra av sig om att de inte kommer in...

Så nu ger jag upp. Har redan utrymme på loopia, så jag ger dem en chans.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...