Jump to content

är nybörjare på prestashop och undrar vad bör man tänka på när det gäller säkerhet


kent_lundberg

Recommended Posts

Hej,

Et tips, om man bygger ett eget tema, är att säkra upp din egna template mapp med en htaccess - gör man inte det kan vem som helst hämta ditt egendesignade tema.

Mer om det kan du läsa här:

http://www.prestashop.com/forums/viewthread/75094/security/solved_how_to_secure_tpl_files

Annars har jag uppfattningen om att Prestashop är ett säkert system - kanske är det någon som vet mer om det...

Link to comment
Share on other sites

Finns en modul för det på Addons, gratis. Om man inte vill pilla med htaccess ;)
Annars så är det väl bra lösenord som är viktigt, säkerhetshål i mjukvaran kan man inte göra mycket åt om maninte har dom kunskaparna.
Men, sen är det att ha bra virusskydd på datorn också för en vanlig väg virus tar är genom FTP-program upp på hemsidan

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

Tackar för förslagen och för erat svar att det känns säkert

har skaffat mej 2 böcker om 1.3 att kolla igenom hoppas att dom ska ge mej
en grund att stå på även när 1.4 kommer

läste i den att författaren inte tycker man behöver testa lokalt
utan att man ska köra skarpt var är eran åsikt i det fallet ?

funderade ätt lägga butiken på one.com funkar det eller är det problem vilket somliga skriver här på forumet ?

Kent

Link to comment
Share on other sites

Böcker är alltid trevligt, sen finns det oändligt mycket information här på forumet om det skulle vara något.

Fördelen med att köra lokalt är när du bygger teman och modifierar så kan testa hur du vill utan att kunderna drabbas. Men har du tema och inte ska göra några större ändringar så är det bara att köra tycker jag.

One.com är billigt och det fungerar ok, jag körde det för några år sedan men bytte nästan direkt till Binero som jag kör alla mina sajter på idag så är det någon jag skulle rekommendera så är det Binero.

Link to comment
Share on other sites

Såg dom på Prestashop de var länkad till följande

https://www.packtpub.com/

PrestaShop 1.3 Beginner's Guide [eBook] 308 sidor

PrestaShop 1.3 Theming – Beginner’s Guide [eBook] 312 sidor

det går att se lite smakprov på innehållet på hemsidan ovan

valde att köpa dom som PDF 24 Euro för bägge var prissänkta
troligtvis för 1.4

har inte hunnit kolla så noga på uppläget av böckerna så jag kan inte recensera dom

Kent

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...