Jump to content

configuratie database


Recommended Posts

@ ingeborg

De gegevens die je ziet zijn demo voorbeelden.

Is het een schone installatie die je doet met PS ? en heb je nog niet eerder website gehad ?
Dan moet je in je server ( waar je website is gehost ) via Cpanel of plesk , of een andere back panel die je host levert eerst een database aanmaken.

Je geeft de database een naam naar keuze, bijvoorbeeld prestashop1234
Dan moet je een database naam geven, bijvoorbeeld ingeborg
Dan moet je de database voorzien van een password, bijvoorbeeld 128abDas

Als je de database heb gemaakt op je host dan kan je deze gegevens invullen als je Prestashop installeert en dan op het laatst bij database configuratie vul je exact dezelfde gegevens in die je zojuist heb gebruikt om de database op je host te maken.
Als je de gegevens goed heb ingevuld dan word je database automatisch gevonden en gelinkt en ben je klaar met het installeren van prestashop.
Vergeet ook niet om de admin folder te voorzien van een andere naam zoals aangegeven bij de installatie.

Gr, ysco,,

Link to comment
Share on other sites

nou heb ik alles keurig ingevuld, maar krijg de melding: Database server was not found. Please verify the login, password, and database server name fields.
ik heb een database aangemaakt in mijn server en de naam van de server bestaat uit een serie cijfers..kan daar its mis mee zijn?
En is de login hetzelfde als op mijn server de username?
Ik krijg mijn eigen provider niet aan de lijn, dus probeer ik via jou, dat lijkt goed te werken...

Link to comment
Share on other sites

even voor de duidelijkheid:

mijn server:

database = een bepaalde naam ingevuld bij database naam
host = localhost
username = naam ingevuld bij login
password = lijkt me voor zichzelf spreken ingevuld bij password

database servernaam heb ik die cijferserie ingevuld

heb ik het dan goed gedaan?

Link to comment
Share on other sites

Hallo Ingeborg,

Ik zou de naam van de database gewoon voorzien van bijvoorbeeld een naam: Prestashop bijvoorbeeld weet niet of het werkt met cijfers.
Alle gegevens moeten exact worden overgenomen van de database die je heb aangemaakt op je server.

Het kan ook zijn afhankelijk welke hosting je heb dat wanneer je een database aanmaakt dat je dus dit ziet Ingeborg_Prestashop

Prestashop is de naam die jij heb gegeven voor je database en Ingeborg is een voorbeeld kan ook zijn bijvoorbeeld p1234_Prestashop of siteground_Prestashop.

Je moet dus in dit geval de hele txt " Ingeborg_Prestashop " invullen in de prestashop configuratie op het eind dus niet alleen de database naam.
Waarschijnlijk zal dit het probleem zijn.


Ik ben een paar uurtjes weg dus mocht je nog vragen hebben dan kan het even duren voor ik weer reageer.

ysco..

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...