Jump to content

Moneybookers modul (der virker)


presta-dyr

Recommended Posts

Jeg har nu kørt med Moneybookers en måneds tid og synes det virker rigtigt godt. Det koster 1,79 % + DKK 1,27 pr. for at modtage en betaling (VISA, Mastercard, American Express). Til sammenligning koster det 1,25 % + DKK 0,70 hos Epay for dansk udstedte kort, mens det koster 3,75 % + DKK 1,95 for udenlandsk udstedte kort.

Desværre er der en fejl i modulet på download-siden, så status ikke rapporteres korrekt, når betalingen er gennemført. Jeg har skrevet om det i bug tracker, men der er åbenbart ikke nogen, der gider rette det.

Så her er mit modul (inkl. danske oversættelser). Jeg har rettet det til, så det virker med 1.2 og 1.3.

Edit 2010-11-13: Fejl hvis ingen lokal kort vælges.

/Kjeld

moneybookers.zip

Link to comment
Share on other sites

Er det 1.1 Versionen der er fejl i?

Husk for guds skyld at kigge om pengene er på kontoen hos MB.
Jeg er før blevet "snydt"; fået en mail, men pengene var ikke på kontoen.


Desuden synes jeg at det er latterligt, at man betaler gebyr hvis kunden får fejlmeddelse og ikke består betalingen.
Desuden hader jeg Verified by Visa. Der er så få der har oprettet kodeordet, og når kunder ser det, så lukker de betalingen.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er 1.1-versionen, der er fejl i.

Man kan tjekke status i e-mailen fra mailalerts. Ved succes er status 2. Ved fejl er status -2. Men det er altid en god ide, at sikre sig, at pengene rent faktisk er gået ind på kontoen. Det er det også med f.eks. PayPal.

Der er 2 latterlige gebyrer hos Moneybookers:
# DKK 1,27 ved en betaling med fejl. Moneybookers refunderer dog beløbet, når man skriver til dem om det.
# Gebyr for at refundere en betaling. Og tilmed får man ikke det oprindelige betalingsgebyr tilbage. Her er PayPals politik klart at foretrække.

3-D secure er besværligt, men holder forhåbentlig de værste svindlere væk.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

Jeg har nu installeret dit modul, men jeg har et enkelt problem med det.

Medmindre jeg vælger et lokalt kort (hvilket jeg ikke er interesseret i) får jeg vist et spørgsmåltegn,
fordi der så refereres til et ugyldigt link: /modules/moneybookers/logos/local/.gif.

Er det noget du er stødt på, fordi jeg kan se at det virker fint i din shop?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej Kjeld

Hvis du på et tidspunkt skal opdatere modulet, vil du så ikke overveje at sætte betalingssiden til at åbne i et nyt vindue? Jeg har forsøgt at få det løst både her i det danske forum samt i denne tråd men det er ikke lykkedes mig at få det til at virke. Jeg ser det som et problem, at folk smides helt væk, hvis de lukker siden, mens de er i gang med at betale.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Sådan har jeg det også. Jeg venter med at opgradere til version 1.4 er stabil. Butikki kører med version 1.2 og Moneybookers-modulet fra denne tråd.

Bemærk, at man desværre ikke længere kan få helt så gode vilkår hos Moneybookers, som tidligere nævnt.

/Kjeld


Perfekt, så kan jeg jo godt kaste mig ud i det.
Vedr. vilkår, så har jeg kørt med det i nogle måneder i den ene shop. Det er pænt høje gebyrer man betaler, men omvendt koster det jo også 50 kr. ekstra om måneden, hvis jeg skulle have det gennem ePay - og vel egentlig også en ekstra godkendelse hos Nets (PBS)?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...