Jump to content

Er min installation syg


rantzauer

Recommended Posts

Hej

Jeg prøver lige at smide denne i den danske afdeling, det er lidt nemmere at forklare her trods alt og det kunne jo være nogle af jer vidste hvad mit problem er.
Jeg har testet presta i et stykke tid og det har virket til næsten UG, så derfor er jeg gået igang med en rigtig shop og har derfor lavet en ny database og en ny installation i en ny mappe på den samme server som jeg tidligere har testet på, Denne nye installation opføre sig lidt mærkeligt. f.eks. kan jeg ikke uploade billeder til den, uanset om jeg prøver at ændre logo billede eller uploader billeder til nye produkter så kan jeg ikke se billederne, selv om den skriver at den har uploadet dem korrekt.

Jeg har også problmer med at ændre i "products" under "Preferences" f.eks. ændre "Allow ordering out-of-stock product" fra Yes til No, så ændre den det ikke selv om den skriver "Settings update successful".

Er der nogle der oplevet noget lignende, eller lige ved hvad det er jeg har gjort galt denne gang.

mvh Rantzauer

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har prøvet at rode med rettighederne på mapperne. De fleste har 755, så det burde jo umiddelbart være ok. Jeg har prøvet at give bl.a. IMG mappen 777, men det har ikke hjulpet noget.

Forslag modtages gerne. Jeg syntes det er meget mærkeligt da jeg har haft installeret prestashop på samme server før hvor det bare har virket, så jeg ved skisme ikke hvad det er der kikser nu.


Mvh Rantzauer

Link to comment
Share on other sites

Lige et citat fra "Getting started guide i wikkien:

While you have your FTP connected to your Web hosting server, make sure the following PrestaShop folders have ‘write’ permissions (also known as “CHMOD 777” – explanation of file permissions here) but do not apply these permissions recursively (to their subfolders): /config, /tools/smarty/compile. /Then make sure the following folders have ‘write’ permissions and apply these permissions recursively (to their subfolders): img, /mails, /modules, /themes/prestashop/lang, /translations

Som du kan se er der flere mapper der skal ændres skriverettigheder på.

Link to comment
Share on other sites

Hej Holger

FU..... hvor er jeg en stor idiot.......
Det er ikke sådan når man tror man kan det hele og mener man sagtens kan huske at installere den nu, uden at kigge i manualen længere.

Jeg laver lige en ny installation, hvor jeg igen følger manualen og mon så ikke det hele virker, det tror jeg :-)

Tak fordi du lige vækkede mig fra min døs.


mvh Rantzauer

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

HMM... Træerne vokser ikke ind i himlen. Jeg har nu installeret den efter guiden og alle mappe skulle nu have de rette rettigheder og jeg har stadig problemer med de billeder. Jeg få fortsat besked om at billedet er uploadet, men der er intet billede efterfølgende. Jeg forstå det ikke.

Jeg skriver til min host og spørger om de har ændret noget på serveren fornylig, men hvis nogle har et forslag så kom endelig, med det :-)

mvh Rantzauer

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg skulle så have startet hos min host udbyder. De havde lavet nogle sikkerheds opdateringer på serveren, som gav mig problemet, men de har rettet det til nu så det igen køre som det skal.

Tak for din hjælp Holger, du vækkede mig stadig fra min tilstand af at jeg havde styr på det hele... ;-)


mvh rantzauer

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...