Jump to content

-------------------------------------------> Er der en link til dette?


humani

Recommended Posts

Hej

Håber i har det smukt.

Jeg har hørt at man kan lave sin betalings kunder til at slippe får, at register sig når de skal betale for deres vare. Kan nogen linke mig til den debat, som forklar hvordan man gør det eller kan forklar hvad man skal gøre.

Mvh. her fra :)

Link to comment
Share on other sites

Human du kan bare hente og installere, det ændre ikke noget ved dine filer det som kjeld har lavet. Så kan du prøve det, og hvis du ikke kan lide det så afinstallere du bare igen. :)

Kjeld til dit modul, så var det måske en ide lige at få rettet det så man ikke får en fejl hvis man allerede har købt en gang, det er jo "uden registrering" så kunden bliver jo nok lidt underligt hvis vedkommende får en fejl om at email adressen allerede er brugt :) Men igen må jeg sige at det er et godt stykke arbejde du har lavet. Jeg har overvejet om man kunne gøre ligende med andre ting på sitet, jeg er sku bare ikke hardcore nok til det java sjov desværre.

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim.

Ja, det er ganske rigtigt en kedelig ting for kunder der vender tilbage for at handle igen (og hvor cookien er væk). Der er dog en pointe i det. Lad os sige, at ordrehistorie m.m. betragtes som fortrolig information. Så skal det helst ikke være muligt for 3.-part at gå ind blot med e-mail-adressen som nøgle. Man kan jo blot bruge muligheden med, at man har glemt sin adgangskode og få den tilsendt.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Det havde jeg så ikke lige tænkt på, så det er jo en god point med ordre historien.

Det meget berømte OPC håndtere det sådan at man kun kan se ordre historien fra en dato man har bestilt og frem, altså kun den ordre man lige har lavet. Senere kan man så logge ind og se dem alle, hvis man vil det.

Set med konverteringsbrillerne på så skal kunder der ikke mener de har registreret ikke til at bestille deres adgangskode via en glemt min kode funktion. Det tror jeg godt man kan tabe en del genkøb på, men det kunne da være interessant at teste det, men det kræver nok meget tålmodighed at test alene på genkøb, eller bare enormt meget trafik :)

I en checkud proces handler det om fastholde kunden i det de er igang med (det er derfor det er godt med køb uden registrering), hvis folk synes det bliver for besværligt så smutter de, hvis de bliver trukket ud af processen (glemt din kode), så finder de den måske ikke igen. Personligt ville jeg synes det var ret irriterende at indtaste alle mine oplysninger for så at få en fejl, og mine kræfter med at indtaste så var "spildte"...

Stadigvæk synes jeg det er et godt stykke arbejde du har lavet :)

Link to comment
Share on other sites

Goddag igen de herre

Håber i har det super.

Jeg er ikke helt med på hvad jeg skal gøre nu, hvor Timpet siger der er en fejl i Kjelds modul eller er der ingen fejl alligevel "når jeg læser dit indput fra Timpet`s. er lidt forvirret ..

Og evt. hvor finder man modulet ? Er ikke så velkendt i dette forum af hensynd til at hente moduler fra jeres skønne mennesker af.


BH. Humani



Det havde jeg så ikke lige tænkt på, så det er jo en god point med ordre historien.

Det meget berømte OPC håndtere det sådan at man kun kan se ordre historien fra en dato man har bestilt og frem, altså kun den ordre man lige har lavet. Senere kan man så logge ind og se dem alle, hvis man vil det.

Set med konverteringsbrillerne på så skal kunder der ikke mener de har registreret ikke til at bestille deres adgangskode via en glemt min kode funktion. Det tror jeg godt man kan tabe en del genkøb på, men det kunne da være interessant at teste det, men det kræver nok meget tålmodighed at test alene på genkøb, eller bare enormt meget trafik :)

I en checkud proces handler det om fastholde kunden i det de er igang med (det er derfor det er godt med køb uden registrering), hvis folk synes det bliver for besværligt så smutter de, hvis de bliver trukket ud af processen (glemt din kode), så finder de den måske ikke igen. Personligt ville jeg synes det var ret irriterende at indtaste alle mine oplysninger for så at få en fejl, og mine kræfter med at indtaste så var "spildte"...

Stadigvæk synes jeg det er et godt stykke arbejde du har lavet :)
Link to comment
Share on other sites

Hej Tim.

Ja, det er nu synd, at PrestaShop ikke er født med en bedre checkout. PWR-modulet lavede jeg mest som eksperiment. Kongstanken var, at lave et modul, der ikke ændrede i nogen af de eksisterende filer. Det havde været smart, hvis PrestaShop havde nogle hooks, så man bare kunne kile en ny checkout ind som modul.

En feature jeg synes er rigtig smart (og som alt for få moduler benytter) er muligheden for at tilføje faneblade til back office fra et modul. Jeg bruger det f.eks. i modulet til Sigma Regnskab, der lægger sig i fanebladet for ordrer.

Til Humani: Følg linken ved indlæg #3. Modulet er vedhæftet det første indlæg i den tråd.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld

Super ... ! kigger på det...

Mvh.
Humani



Hej Tim.

Ja, det er nu synd, at PrestaShop ikke er født med en bedre checkout. PWR-modulet lavede jeg mest som eksperiment. Kongstanken var, at lave et modul, der ikke ændrede i nogen af de eksisterende filer. Det havde været smart, hvis PrestaShop havde nogle hooks, så man bare kunne kile en ny checkout ind som modul.

En feature jeg synes er rigtig smart (og som alt for få moduler benytter) er muligheden for at tilføje faneblade til back office fra et modul. Jeg bruger det f.eks. i modulet til Sigma Regnskab, der lægger sig i fanebladet for ordrer.

Til Humani: Følg linken ved indlæg #3. Modulet er vedhæftet det første indlæg i den tråd.

/Kjeld
Link to comment
Share on other sites

Kan anbefale det modul Kjeld har lavet, vi bruger det selv på vores superfood webshop.(tak for modulet Kjeld).
Det fungerer efter hensigten og vi har modtaget ordre fra dette modul

Hej Kjeld

Håber alt vel.

Har du en hjemmeside, hvor det bliver brugt, så jeg kan da en ide over hvordan det virker ?

Mvh.
Humani



Måske kan du også have glæde af det modul jeg har offentliggjort: Purchase without registering.

/Kjeld
Link to comment
Share on other sites

Der var nu heller ikke nogen der sagde at man ikke ville få nogen ordre med det. Men der er forskel på salg og meget salg ;) Ja okay overdrivelse fremmerforståelsen. Man kunne vel egentlig godt sætte noget sporing ind i fejlbeskeden, og så lave en kanal ud af det til konverteringen, og på den måde måle hvor mange der springer fra når de får fejlen.

cmgimport har du nogen ide om hvor mange der laver genkøb hos jer?

Egentlig kan jeg være lige glad om modulet virker som jeg synes er bedst, for jeg bruger det ikke. Jeg synes bare at konverterings optimering er enormt spændende, og forsøger at bruge rigtigt mange kræfter på det. Og det udfordre mine tanke gang at tænke i banerne, hvilket i sidste evne gavner os selv. Og hvis i andre kan vinde til på det undervejs så er det jo også fint.

Hvis ens webshop sælger rigtig godt lad os bare sige at man omsætter for 1 mio. i genkøb om året, og så lad os antag at 1/4 del der ser den fejl falder fra, og det tror jeg ikke er urealistisk, så kunne man omsætte for 1/4 mere altså så går man glip af 250.000 kr i omsætning, det er altså til at smage på. Så kan vi prøve samme regne stykke med 100.000kr i omsætning, der er der altså 25.000kr at hente i mer salg.

Jeg mener at man shop webshop ejer skylder sin virksomhed at sætte sig mere ind i hvordan kunderne tænker, det kan godt være at vi ved at glemt kode funktionen gav give dig lov til at bestille igen, men det er ikke sikkert kunden ved det, og det er som tidligere nævnt ikke sikkert at kunden overhovedet gider gøre så meget for at bestille. Husk på at konkurrencen ofte er benhård, og at det derfor handler om at holde kunden fast i at bestille, og det bør ikke være en del af processen af hente glemte kodeord, som man ikke har lavet midt i en bestillings process.

Der er ingen tvivl hos mig om at denne her løsning er bedre end standard checkout, ihvertfald ved første gangskøbere.

Igen, så bruger jeg det ikke og kan i pricippet være ligeglad, jeg deler bare min tankegang på området, så kan folk jo bruge det hvis de lyster, ellers kan de lade vær :)

@Kjeld: Jeg er 100% enig i at det er synd det ikke er født med en process der er lettere at tilrettelægge efter eget ønske, specielt fordi det ofte kræver ændringer af kerne filerne, hvilket 100% vil give problemer hvis man vil opdatere.

Link to comment
Share on other sites



cmgimport har du nogen ide om hvor mange der laver genkøb hos jer?


Dette er vores første webshop baseret på prestashop og den er netop kommet i luften, så vi har ikke nogen genkøb endnu.
Jeg tror generelt ikke at folk gider registrere sig for at foretage et køb, så derfor dejligt med dette modul. Når vi har fået flere køb/genkøb osv. eller oplever problemer skal jeg nok skrive :)
Link to comment
Share on other sites

Hej cmgimport

Jeg er også begyndt at bruge det.
Det ser ud til det virker som det skal for nu og takker Kjeld mange gange tak!


Mvh.
Humani




Kan anbefale det modul Kjeld har lavet, vi bruger det selv på vores superfood webshop.(tak for modulet Kjeld).
Det fungerer efter hensigten og vi har modtaget ordre fra dette modul

Hej Kjeld

Håber alt vel.

Har du en hjemmeside, hvor det bliver brugt, så jeg kan da en ide over hvordan det virker ?

Mvh.
Humani



Måske kan du også have glæde af det modul jeg har offentliggjort: Purchase without registering.

/Kjeld
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...


cmgimport har du nogen ide om hvor mange der laver genkøb hos jer?


Jeg tror generelt ikke at folk gider registrere sig for at foretage et køb, så derfor dejligt med dette modul. Når vi har fået flere køb/genkøb osv. eller oplever problemer skal jeg nok skrive :)


Der er jeg helt uenig. vi har 30-50 nye kunder der registrerer sig hver dag...

Jeg ville dog rigtig gerne give mulighed for at købe uden registrering, da det kunne øge salget, men som Timpet siger - ikke på bekostning af en besværlig genkøbs-procedure.

Mere end 50% af vores kunder har genkøbt inden for 1. år..

Mvh.
Jan
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...