Jump to content

Nogle betalinger registreres ikke i shoppen


piercingpusher

Recommended Posts

Vi har pludslig fået et problem med vores betalings/ordresystem.

Betalinger går fint igennem, men betalingen registreres ikke i shoppen, hvor ordren bliver liggende, i kundens konto, som en ubetalt indkøbskurv. Det underlige er at det kun sker ved ca. 15-20% af ordrerne.

Jeg har prøvet at geninstallere paypal-modulet, men det løste ikke problemet.

Mvh.
http://piercingpusher.dk
jan

Link to comment
Share on other sites

Det skyldes at piercingpusher er Thailandsk ejet og derfor ikke har dansk cvr.

Det skal man have for at blive registreret hos PBS.

Men, ja der ville være rigtig mange penge at spare på betalingsdelen.

Iøvrigt er det 6.000 transaktioner siden vi skiftede til Prestashop... det er mere end 10.000 på den samme Paypal-konto gennem et par år... Så jeg er temmelig sikker på at problemet ligger et sted i shoppen.

Mvh.
Jan

Link to comment
Share on other sites

Jeg har set et lignende problem én gang. En kunde havde handlet med Ewire. Betalingen var gennemført, men det var ikke registreret i PrestaShop. Så jeg måtte finde kurven frem i loggen og selv sammensætte ordren.

Jeg har dog aldrig set problemet med PayPal.

Mit gæt er, at PayPal's servere nogle gange er meget langsomme (særligt omkring den 1.), så betalingen timer ud. Det kan også være, det er kunden der bliver utålmodig og bare lukker browser-vinduet.


/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

1. Så kan man købe et modul på addons.prestashop.com som kan færdige uafsluttet kurve, hvis man ikke selv kan lave det altså.
2. Så har vi også oplevet det, men kun 1 gang, og der var det pga. server lag hos vores host, og derfor kom callbacket ikke igennem og valideret ordren.

Link to comment
Share on other sites

@ Kjeld..

Jeg havde selv nogle af de samme tanker, men det startede først efter d.1. (6/10 var første gang.) og hvis kunderne lukker browservinduet, så er det noget de lige er begyndt på, vi har mere end 50 ordrer der ikke er registreret siden d.6/10.
Jeg har skrevet til Paypal for at høre om de mener problemet kan stamme fra dem, men har ikke fået svar endnu.

@ Timpet..

Tusind tak for tippet, modulet hedder "validateorder" og er en kæmpe hjælp til dette problem. Man kan udskrive en fakture, den retter selv i lageret og man får mulighed for at markere ordren som betalt/afsendt m.v.

Jeg tror faktisk også mest på at problemet ligger hos min host. Jeg skulle aldrig være skiftet fra Gigahost til Dandomain.... 25 gange prisen og 10 gange flere problemer, samt mere nedetid...

Mvh.
Jan

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...