Jump to content

Vores første Prestashop, hvad synes i?


Linella

Recommended Posts

Kære Prestabrugere,

Så er det blevet tiden til at vi har åbnet op for vores nye webshop der sælger Hair Extensions

Vi vil meget gerne hører hvad i synes om brugervenligheden, designet, funktionerne og alt det der mangler :)

Da vi ved at det er frivilligt arbejde at bruge tid på at hjælpe andre vil vi meget gerne give 3x2 flasker rødvin til dem der giver de der virkelig har givet os noget at arbejde med (om det er ris eller ros) :)

Vi glæder os meget til at høre fra jer (Vi må indrømme vi er lidt nervøse for at blive skudt helt ned!)

På forhånd tak
Teamet bag www.linella.dk

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes, det ser rigtig godt ud. Du kan også prøve på amino.dk (hvis du ikke allerede har gjort det). Der plejer de være ret hurtige på aftrækkeren.

Jeg fandt lige nogle fejl under "Levering":
* pakke forsendelse -> pakkeforsendelse
* Order -> Ordrer

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg har surfet lidt rundt og her er mine kommentarer - Godt førstehåndsindtryk, flot og indbydende side, men:

Tekster i menuen er svære at læse, fordi de er forholdsmæssigt lyse. Dette gælder både overskrifter og selve menupunkterne.

Det er svært at læse teksten Læg i kurv på den lyselila baggrund og ligeledes vis på produktet. Efter min mening, bør I ændre tekstfarven generelt. Måske ikke til sort, som nok vil virke voldsomt, men gerne en mørk grå.

Hvor er søgefunktionen på siden??

På siden Om Linella, har I dog valgt sort tekst, hvilket øger læsbarheden betydeligt. Men skriftstørrelsen på samme side er en tand for lille (og mindre end den anden tekst på sitet).

Jeg overså helt boksen med Oplysninger til højre, indtil jeg ledte efter yderligere oplysninger.

Jeg er ikke fan af tags - de har mig bekendt heller ingen betydning for SEO.

Menupunkter i toppen Hair Extensions, Fiber Extension og Tilbehør gentages under billedet i midten (som jeg også overså i første omgang) og igen længere nede på forsiden - det er overflødigt at have samme information tre gange.

Kontakt kundeservice er vist som et billede med en kvinde og en telefon - så forventer jeg livechat eller et telefonnr. Men jeg ender på jeres kontaktformular, som jeg også kan vælge via topmenuen - derfor et lidt overflødigt billede. Teksten er igen for lille - så det tog lang tid før jeg så, at der faktisk var et telefonnr. - dette kunne godt fremhæves, når nu man signalerer noget med en telefon:-)

Nyhedsbrevstilmeldingen står langt nede på siden, så mange vil overse den.

En lille design ting: Den gule farve passer ikke rigtigt ind, se f.eks. denne side: http://www.linella.dk/35-tema-hairextension-konfirmation

Jeg synes I med fordel kan lave strukturen lidt anderledes:

Hold information samlet. F.eks. Spørgsmål og svar, Oplysninger, Produkter bestilt inden kl. 13 i samme kolonne. Hvis I forventer, at brugeren umiddelbart skal se det, skal det være placeret til venstre, idet man læster en side i F-form og jo længere man kommer ned på siden og ud til højre - jo mindre ser man.

Link to comment
Share on other sites

Sødt med lidt linkbuilding ;)

Rigtig flot side, jeg har dog set den før.

Jeg synes i har lavet et rigtigt flot stykke arbejde, der er ret gennemført. I ligger pres på køber med tid der tæller ned og indikering af at varen er på lager, hvis i ikke allerede bruger det, så synes i skal indikere hvis der kun er få på lager (fx under 5), det øger presset på køber.

Jeg føler mig ikke umiddelbart "guidet" til at kigge i de kategorier der er listet i venstreside, det kunne måske godt fremhæves på en måde så de var mere dragene.

Vi har personligt rykket produkt beskrivelsen op på siden så folk ikke skal scrole for at læse dem, det synes jeg virker langt bedre, men jeg har ikke analyseret på det.

Til sidst synes jeg det kunne være interessant at følge med i hvis i lavede en A/B test hvor login var i top menuen, og hvor i lagde det mere diskret, og så analysere på om det ikke gav flere konverteringer at rykke det væk så det er mere diskret. Det vil jeg næste godt sætte 2 flasker rødvin på at det vil. Tanken omkring det er at så snart folk ser login, så tror de at det kræver noget ekstra for at handle på siden, måske tænker de at det kun er nogen der for lov at handle. Måske det koster penge at blive medlem. Kunder tænker mange ting, specielt dem der endnu ikke har handlet :)

Iøvrigt så kan jeg ikke se jeres kurv når jeg bruger vores lille "taske" laptop. Jeg kan ikke huske hvad størrelse skærmen er, men fed detaljer at den hænger derude.

Link to comment
Share on other sites

Tim sagde, hvad jeg ville sige.

I kan også gøre at jeres Global.css ikke er så nem at hugge kode fra.
Lav en kopi af Global.css inden i fortsætter !!!

Smid hele filen ind i http://www.cssdrive.com/index.php/main/csscompressor/
Vælg: Super Compact og Strip ALL comments.

Det gør css filen ulæselig for amatører, og samtidig bliver dit site en smule hurtigere.

Link to comment
Share on other sites

Hej Linella,

Bemærkede lige at I har flere link på jeres forside under "Fiber Extensions", som går til http://www.linella.dk/2-hot-fusion. Er dette bevidst eller en upser?

Udover det er der flere steder I kan arbejde med at indføre sidernes tema bl.a i jeres titler.

Ellers er den flot, og Jeg er ikke i tvivl når Jeg bevæger mig gennem shoppen.

Mvh
Kim

Link to comment
Share on other sites

Når i ligefrem lover rødvin så kan man jo ikke lade være med at give det et ekstra kig :) Jeg prøvede lige at gå igennem bestillings processen, her mener jeg virkelig at i kan gøre noget for at øge konverteringerne.

1. Fragt prisen ikke outlinet i den lille kurv, og heller ikke når man trykker "til kassen" i den lille kurv, jeg går som forbruger nu udfra at det enden er gratis eller hamrende dyrt.

a) Jeg går udfra det er gratis: Jeg synes lige pludseligt at det er meget dyrer end forventet når jeg ser de ekstra 60kr
jeg skal betale.
B) Jeg forventer en fragt pris, men synes det er irriterende jeg skal indtaste en masse data for at se den for netop min bestilling.

Min mening = Outline/medregn fragtprisen alle steder folk kan se en ialt/samlet pris det øger klart konverteringerne at folk ikke få nogen uventet ekstra beløb kastet i hovedet. Og hvorfor overhovedet gennem det for brugeren på den måde, synes i selv at det er for dyrt?

2. Hvis min email adresse allerede har været brugt så får jeg en fejl når jeg udfylder felter(hvis jeg er logget ud), som jeg forstår jeres checkud så er det køb uden registrering, hvordan kan det så være at jeg kun kan bruge min email adresse 1 gang? Det SKAL fixes, jeg ved godt man kan logge ind, men hvad tænker kunderne ikke, man kan ikke engang se en logind form eller noget på denne side.

4. Hvis jeg vil redigere fx min leverings adresse på oversigts siden lige inden betaling så skal jeg heeelee vejen igennem steps'ene igen, det er noget jeg selv arbejde på, på vores site. Jeg forsøger at kunne opdatere det med java/ajax/jquery et eller andet. Hold kunden på det aktuelle step. Det samme med betaling.

5. Mit umiddelbart først indtryk af betalings valget var at siden fejlede da jeg trykkede på et kort, men det kan godt være fordi jeg kender prestashop og forventede næste step der, men det kan også være andre tænker det. (Der findes en god bog der hedder "dont make me think" skrevet af steve et eller andet. som handler om netop sådan nogen ting.)

6. Så ville jeg personligt gøre lidt mere ud af oversigt siden lige inden man bruger til betaling, den virker lidt uoverskuelig ved første øjekast.

7. Jeg kan se i har flyttet kurven "ind" på sitet, så nu kan min lille labtop se den, nu er hele sitet bare skubbet til højre, tror i skal justere noget margin. Og så de der kort i toppen af sitet, godt initiativ, de skal bare lige styles lidt så de passer ind :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...