Jump to content

Recommended Posts

Wie heeft er ervaring met de module

 MigrationPro: PrestaShop to PrestaShop Migration Tool

 

Ik overweeg om toch te gaan upgraden van 1.6.1.18 naar 1.7.x via deze module

Mede gezien dat de 1-click upgrade geen optie hiervoor heeft

Ook via mijn VPS-server , Direct Admin en Installatron is er geen upgrade mogelijkheid

 

Gaarne jullie advies, raadt, ervaringen

Alvast bedankt

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Racemaniac,

Ik heb de module inmiddels meerdere keren aangeschaft en gebruikt voor klanten van ons.

Je moet goed in de gaten houden dat alles nog correct functioneert na de migratie. Bij ons kwam het nog wel eens voor dat facturen bijvoorbeeld niet meer klopte omdat de betaalgegevens of de btw niet goed mee kwamen. Maar dat kan soms ook komen door de data die niet geheel klopt uit je huidige webshop. Maar in samenspraak met de ontwikkelaar werd dat uiteindelijk wel opgelost.

Het is een fijne module en de support erop is wel redelijk goed. Je moet alleen soms wat geduld hebben met reacties van de support. Als je multistore wilt gaan gebruiken is het wel een stuk moeilijker om alles goed voor mekaar te krijgen.

Al met al vind ik het zelf een module die voordelig is voor het werk dat hij je uit handen neemt.

Succes met je keuze.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hartelijk dank,   deze 2 reacties geven een goed gevoel om de module aan te schaffen.

Dat er eventueel dingen niet helemaal 100% juist overgezet worden moet geen beletsel zijn

Voordeel is dat ik via mijn Direct Admin panel en Installatron voor de feitelijke migratie een complete Backup kan maken van de volledige webshop installatie. Mocht er tijdens de migratie iets echt fout gaan kan ik altijd de backup terug zetten.

Volgende week ga ik ga ik de module aanschaffen , de webshop op  under contruction zetten en de "eerste" poging wagen  :D

Ik hou jullie dan ook even op de hoogte

 

Tnx

 

Arie

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Heb de module aangeschaft,  echter veel problemen met migreren.  Support helpt wel trouw, echter niet alles gaat van een leien dakje.

BTW bij producten wordt niet goed overgenomen,  combinaties  werken niet. 

Bij het aanpassen / wijzigen van een product met combinaties krijg is Krijg steeds melding   kan instelling niet bijwerken

Zie ook mijn andere topics  8-(

 

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

de module werkt prima, dus van 1.6 naar 1.7 gaat goed. Een shop vol problemen geeft natuurlijk na een migratie ook problemen. Van een goed werkende 1.6 shop naar 1.7 werkt prima. Voor die paar centen die de module kost is het het proberen waard. Werk er inmiddels al een hele poos mee, en gaat gewoon goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...