Jump to content

blocktopmenu probleem mobiele website


Recommended Posts

Hallo,

 

We hebben een probleem met het "blocktopmenu" op onze website ontdekt wanneer de website op een mobiele telefoon of tablet word weergegeven. Het menu wat zich bovenaan de pagina bevind word ingeklapt als de website op een kleiner scherm weergegeven wordt. Door middel van de "+" moet het menu vervolgens weer uitgeklapt kunnen worden. Echter als er op de "+" gedrukt word, gebeurt er helaas niets. Het menu word dus niet opengevouwen. Ik heb diverse topics met vergelijkbare problemen bekeken maar helaas heeft dit nog niet tot een oplossing geleid. 

 

Ook het aanpassen van het  /js/modules/blocktopmenu/js/blocktopmenu.js bestand zoals beschreven in volgend topic had geen zin omdat dit al standaard op die manier geprogrammeerd was. https://www.prestashop.com/forums/topic/344866-blocktopmenu-wont-work-on-mobile/.

Website: devisvoerwebwinkel_nl

 

 

Ik hoop dat jullie kunnen helpen met opsporen van dit probleem. In ieder geval alvast bedankt!

 

Link to comment
Share on other sites

Ik denk dat het te maken heeft met allerlei zaken die zijn toegevoegd aan het thema wat je gebruikt. Het is als het ware een mix van een thema met allerlei toevoegingen. Normaliter werken de Leo themas met aparte mobiele instellingen. Het ligt naar mijn idee dan waarschijnlijk ook meer aan de configuratie van je thema en positionering van de diverse modules. Het is heel goed mogelijk dat daar conflicten optreden.

De topic waar je aan refereert is ook al een paar jaar oud, Prestashop evolueert door de jaren heen best wel snel dus moet je erg voorzichtig zijn met het aanpassen van zaken uit oude posts. Dat kan voor meer problemen zorgen.

Link to comment
Share on other sites

Dag joosie,

Het is een simpele CSS fout. Je zou deze regel: 

 

block_top_menu { z-index: 99999; } 

kunnen toevoegen aan je thema/css/global.css. Hiermee zou het opgelost moeten zijn. 

Eventueel een !important, mocht het niet helpen:

block_top_menu { z-index: 99999!important; } 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...