Jump to content

Payson Modul


braindead_sw

Recommended Posts

Jag vill börja med att be om ursäkt för alla problem som uppstått med modulen för faktura.

Vi underskattade helt enkelt hur mycket som behövde testas innan modulen kunde släppas. Vi har nu försökt lösa de problem som ni rapporterat och lagt upp en ny version av modulen på vår hemsida.

https://www.payson.se/sites/all/files/modules/payson_prestashop_1.2.zip


Jag har laddat ner och installerat version 1.3.7 av prestashop och även installerat den senaste payson modulen.

Men nu är det så att ingeting funkar. Varken direkt- eller faktura betalning. När man väljer ett av Paysons betalningsmetoder, så skall man ju skickas vidare till paysons hemsida. Men jag skickas bara tillbaka till startsidan för min webbutik.

Får upp följande i adressfältet för direktbetalning: error_message=The total amount specified for recivers does not match the total amount specified by the order items., parameter: orderItemList


Någon som har en lösning till detta?


Har samma problem, ingen lösning än?
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 278
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic



Jag har laddat ner och installerat version 1.3.7 av prestashop och även installerat den senaste payson modulen.

Men nu är det så att ingeting funkar. Varken direkt- eller faktura betalning. När man väljer ett av Paysons betalningsmetoder, så skall man ju skickas vidare till paysons hemsida. Men jag skickas bara tillbaka till startsidan för min webbutik.

Får upp följande i adressfältet för direktbetalning: error_message=The total amount specified for recivers does not match the total amount specified by the order items., parameter: orderItemList


Någon som har en lösning till detta?


Har samma problem, ingen lösning än?


tommyk: Har du kvar problemet? Hur gick du till väga när du installerade modulen. Gjorde du det via admin eller via FTP? Har du några specifika moduler installerade som lägger till eller ändrar saker i ordern?

/Pouria
Link to comment
Share on other sites



Jag har laddat ner och installerat version 1.3.7 av prestashop och även installerat den senaste payson modulen.

Men nu är det så att ingeting funkar. Varken direkt- eller faktura betalning. När man väljer ett av Paysons betalningsmetoder, så skall man ju skickas vidare till paysons hemsida. Men jag skickas bara tillbaka till startsidan för min webbutik.

Får upp följande i adressfältet för direktbetalning: error_message=The total amount specified for recivers does not match the total amount specified by the order items., parameter: orderItemList


Någon som har en lösning till detta?


Har samma problem, ingen lösning än?


tommyk: Har du kvar problemet? Hur gick du till väga när du installerade modulen. Gjorde du det via admin eller via FTP? Har du några specifika moduler installerade som lägger till eller ändrar saker i ordern?

/Pouria


Avinstallerade 1.0 genom att avinstallera i admin och ta bort filerna via ftp. Sedan laddade jag upp via ftp och aktiverade i admin. Jag har en i övrigt färsk installation utan andra moduler.

/Tommy
Link to comment
Share on other sites

Jag har oxå problemet att det registreras faktura hos Payson, men ingen order i butiken. Det finns däremot en kundkorg med varorna i fråga. Och på kundens registreringssida i Prestashop finns kundkorgen men inte registrerar som order!
Vad är galet och hur rättar man till detta?


Kunden MÅSTE klicka på knappen "tillbaka till butik" när de fått okej på fakturabetalning. Det är först då som det reggas som en beställning i butiken. Gör inte kunden det, ligger det kvar som en kundkorg och oregistrerad beställning.


Tänkte informera om att vi ändrat flödet på vår sida så att kunden automatiskt skickas tillbaka till webshoppen direkt vid godkänd betalning. Därmed så är inte modulen beroende av att kunden trycker på knappen "åter till butiken" för att ordern ska registreras i shoppen. Jag hoppas detta tar bort en av de sista problemkällorna som ni rapporterat här i tråden.

Ni som har senaste modulen v1.4 behöver inte uppdatera något, alla ändringar är gjorda på vår sida.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hej! Har också problem med Paysons faktura modul. Skickas till shoppens förstasida med strängen: index.php?error_message=The receiver is not allowed to receive invoices., parameter: fundingConstraint

Vad betyder det: fundingConstraint?? Någon som har något svar eller lösning? Det är lite kris, har kunder som bara vill beställa med faktura.

Tacksam för alla svar.

Link to comment
Share on other sites

Har installerat paysons nyaste modul till presta, men efter att jag trycker på INSTALL i BO så blir modulsidan tom. Någon som stöt på samma problem? Kör Prestashop 1.3.2.3


Modulen funkar bara för PS version 1.3.6 och uppåt... dock ej ännu till 1.4..
Link to comment
Share on other sites

Varför? Du kan alltid köpa en modul av PrestaWorks om du inte gillar gratis modulen från Payson.. För min del så funkar modulen utan problem i mina 2 shoppar.

Jag tycker att Payson släppte sin modul för sent med tanke på att den kom långt efter julruschen och dels för tidigt med tanke på dem problem det hade i början. Men jag tycker det funkar nu och väntar på att modulen ska uppdateras så den funkar även till 1.4.

Link to comment
Share on other sites

Någon som har en bra payson modul för direktbetalning till PS 1.3.2? Den jag köpt på prestaworks missar att registrera varannan beställning i shoppen.


Om den inte registrerar hälften av ordrarna så har du förmodligen något fel i din installation eller problem med hostingleverantören. Du bör kontrollera loggar och liknande för att se vad som går fel vid skapandet av order (kan vara t.ex. mejlmallar som saknas för svenska, extra moduler som inte fungerar som de ska, "trasiga" rabattkuponger osv).
Link to comment
Share on other sites

Någon som har en bra payson modul för direktbetalning till PS 1.3.2? Den jag köpt på prestaworks missar att registrera varannan beställning i shoppen.


Om den inte registrerar hälften av ordrarna så har du förmodligen något fel i din installation eller problem med hostingleverantören. Du bör kontrollera loggar och liknande för att se vad som går fel vid skapandet av order (kan vara t.ex. mejlmallar som saknas för svenska, extra moduler som inte fungerar som de ska, "trasiga" rabattkuponger osv).


Sorry det var Prestastore jag handlade modulen utav och inte prestaworks. Och det är noll support därifrån.
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Tjenare

Jag håller på att installera Paysons modul nu. Men jag skulle ville testköra den, läste att det ska finnas ett testläge för modulen? Fast kanske inte för den till prestashop?

När man klickar sig vidare i betalningen så kommer man till paysons sida, så det fungerar ju. Det jag undrar är egentligen vart kunden skickas när betalningen är genomförd? Så jag kan göra en liten tack-sida eller liknande :)


/Arj

Link to comment
Share on other sites

Någon som har problem med att fakturakostnaden inte dyker upp på kvittot?
Det blir även betalningsfel automatiskt när en kund betalar med faktura (Warning: 0,00 kr paid instead of xxx-kr!)
Men den verkar ju vara OK på mitt paysonkonto.

Tacksam för svar!

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Hej,

Har kontaktat Payson vid flera tillfällen för att höra när deras modul uppdateras till 1.4 men får samma trötta svar om att "de ser över behov och att den kommer senare." Nu är det ju snart dags för 1.5. De gjorde en uppdatering i mitten på december men den gäller ju bara PS v 1.3

 

Någon annan som hört något?

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Har kontaktat Payson vid flera tillfällen för att höra när deras modul uppdateras till 1.4 men får samma trötta svar om att "de ser över behov och att den kommer senare." Nu är det ju snart dags för 1.5. De gjorde en uppdatering i mitten på december men den gäller ju bara PS v 1.3

 

Någon annan som hört något?

 

Tyvärr är det under all kritik att ett företag som payson inte kan ta fram modul till en utav de mest använda plattformarna, att ta fram gynnar de som bara den men tydligen vill du inte lägga ner 5-10k som de drar in på bara några minuter.

 

Så enda alternativet är tyvärr att köpa modul och det kostar heller egentligen inte mycket 50 euro, har man en webshop så får man nog räkna med en sådan liten kostnad.

Link to comment
Share on other sites

Citerar ett svar jag fick från Payson i augusti -11 gällande modul för PS 1.4:

 

Presta 1.4 ligger helt klart i pipe’n men jag har inget start eller lanseringsdatum för det ännu ,men jag skulle gissa under hösten iaf.

 

För er som fortfarande hoppas på en gratismodul från Payson sida så kan ni nog istället överväga att införskaffa Prestaworks modul. Visst, den kostar ett par hundralappar - men då får du också utmärkt support vid behov!

 

Bortsett Paysons oförmåga att ta fram en fungerande modul till en av de största e-handelsplattformarna, så vill jag ändå berömma de för deras support och engagemang vid övriga ärenden.

Link to comment
Share on other sites

1.4, till hösten? Ja grattis, när släpps 1.5? Blir samma visa som senast när Paysonmodulen för 1.3 kom ut veckorna före uppdateringen till 1.4 (ok det var kanske någon månad). Undrar vad strategin bakom detta är ... att tvinga över användarna till andra lösningar/plattformar? Någon som kan berätta för Payson att de kan hoppa över den där 1.4-lösningen och börja utveckla för 1.5 eller kanske 1.6 med det tempo de håller idag.

 

Men som sagt, bra service annars. Även stackarn som tålmodigt svarar på frågor om kommande Prestashop-modul (månad efter månad efter månad).

Link to comment
Share on other sites

Tror jag lyckats lösa så man kan använda Ades modul med nyare versioner sv Prestashop(fått lite hjälp av ett snille)

http://2nilsson.se/s...ayson_ade_1.zip

ändra i payson.php till $this->tab = 'payments_gateways';

så den hamnar på rätt ställe i modulerna.

Så ska man lägga in jquery-1.2.6.pack i mappen js/jquery i ditt webhotell.

Finns att hämta här http://code.google.com/p/jqueryjs/downloads/detail?name=jquery-1.2.6.pack.js&can=2&q=

Tyvärr kan jag ej bifoga den filen då jag får meddelande"Error You aren't permitted to upload this kind of file"

 

Har bara gjort en snabb test men vad jag kan se fungerar det.

 

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Riktigt trevligt!

Har visserligen köpt prestaworks paysonmodul men gillar verkligen inte kortbetalningen i den eller i paysons egna, massa krånglig login/skapa konto och skit. Innan när jag körde 1.3 körde jag paysons egna för faktura och ade's för kort, funkade fint.

Blir nog till att mecka in ades för kort någon dag då, för den är enkel och smidig vid betalning.

 

tack för att du delar med dig!

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Hej køer en dansk webshop, som gerne vil lave salg til sverige, så købte prestaworks payson modul, da payson tilbød faktura betaling. Men ak nej. da jeg ville tilmelde mig payson faktura, fik jeg at vide at de ikke kunne tilbyde denne mulighed for udenlandske foretagender, da de ikke kunne lave kreditkontrol af udenlandsk firma.. Prøvede at forklare dem at det ikke var mig der skulle have kredit , men mine svenske kunder, Nogen som kan forklarer mig hvorfor payson har denne regel..???? Dog sagde de at hvis jeg havde en svensk garant kunne de godt.

Link to comment
Share on other sites

Abbesnabb,

version 1.4.6.2 är den jag håller på att "fibbla i".

Kan ej se annat än att payson funkar med dessa modifikation och att lägga in jquery-1.2.6.pack

verkar inte påverka något annat än att den styr payson modulen så den funkar.

hoppas det finns fler därute som kan testa så håller vi tummarna för ett bra resultat.

 

Min butik som ligger upp i dagsläget kör jag i version 1.3.7

även i den har jag ades modul.

 

Susanne

Link to comment
Share on other sites

Testade lite snabbt igår men fick inte upp ades under payment/gateways i BO (inte under andra moduler heller). Fixade till $this->tab = 'payments_gateways';

vet inte vad det kan vara, kanske kolliderar med min prestaworks-modul med samma namn, men testade byta namn på den men fick inte upp den iaf.

Någon annan som har haft strul med få upp en "gammal modul" i 1.4 med lite sådana hemmahax som $this->tab osv ?

 

skulle gärna köra ades smidiga för kortbetalning då jag hatar den jobbiga inloggningsproceduren som är i prestaworks =)

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Hejsan!

 

Jag ändrade rad 11 $this->tab = 'Payment'; till $this->tab = 'payments_gateways'; och laddade upp jquery-1.2.6.pack till mappen js/jquery och det verkar fungera riktigt bra. Har provat fram till att slå in kortnummer etc.

 

Har inte stött på några fel tills dess iallafall.

 

Mvh

Patrik

Link to comment
Share on other sites

Hej køer en dansk webshop, som gerne vil lave salg til sverige, så købte prestaworks payson modul, da payson tilbød faktura betaling. Men ak nej. da jeg ville tilmelde mig payson faktura, fik jeg at vide at de ikke kunne tilbyde denne mulighed for udenlandske foretagender, da de ikke kunne lave kreditkontrol af udenlandsk firma.. Prøvede at forklare dem at det ikke var mig der skulle have kredit , men mine svenske kunder, Nogen som kan forklarer mig hvorfor payson har denne regel..???? Dog sagde de at hvis jeg havde en svensk garant kunne de godt.

Önskar jag kunde förklara varför det är på detta viset, men antar att det bara är Payson själva som kan stå för detta :(

Link to comment
Share on other sites

 

För er som fortfarande hoppas på en gratismodul från Payson sida så kan ni nog istället överväga att införskaffa Prestaworks modul. Visst, den kostar ett par hundralappar - men då får du också utmärkt support vid behov!

 

Detta gjorde vi men när man tror att faktura tjänsten ska fungera så tror man fel, eftersom Payson säger att Prestaworks modul inte fungerar med deras faktureringstjänst...har dock varit i kontakt med Prestaworks och fått en annan modul som vi skulle prova med men när man vill aktivera fakturatjänsten hos Payson så blir frågan bara hela tiden om man kör med Prestaworks modul och eftersom svaret då blir Ja så blir oxå Paysons svar att det inte fungerar...har dock inte fått nåt svar ifrån Payson ännu på det sista meddelandet men jag väntar på det.

Link to comment
Share on other sites

 

Detta gjorde vi men när man tror att faktura tjänsten ska fungera så tror man fel, eftersom Payson säger att Prestaworks modul inte fungerar med deras faktureringstjänst...har dock varit i kontakt med Prestaworks och fått en annan modul som vi skulle prova med men när man vill aktivera fakturatjänsten hos Payson så blir frågan bara hela tiden om man kör med Prestaworks modul och eftersom svaret då blir Ja så blir oxå Paysons svar att det inte fungerar...har dock inte fått nåt svar ifrån Payson ännu på det sista meddelandet men jag väntar på det.

Mycket märkligt då jag utan problem använder Prestaworks modul tillsammans med Paysons fakturatjänst. Låter heltokigt att Payson skulle skylla på att Prestaworks modul inte fungerar med deras tjänst - framför allt då de länkar till Prestaworks på sin hemsida.

Link to comment
Share on other sites

Kör också prestaworks modul för kort och faktura, funkar perfekt, inga problem där inte. e väl bara skita i vad payson säger?

 

dock tänkte jag försöka mecka in ades för kort då den är smidigare. Vaggur, kör ni ades för kort och prestaworks för faktura? eller allt genom prestaworks modul?

Link to comment
Share on other sites

Kör också prestaworks modul för kort och faktura, funkar perfekt, inga problem där inte. e väl bara skita i vad payson säger?

 

dock tänkte jag försöka mecka in ades för kort då den är smidigare. Vaggur, kör ni ades för kort och prestaworks för faktura? eller allt genom prestaworks modul?

Vi kör allt genom Prestaworks modul. Klarar ades fakturatjänsten? Vad är egentligen fördelen med ades? Har sett att ni är några som hyllar den för sin smidighet, men har inte själv någon erfarenhet av den.

Link to comment
Share on other sites

Prestaworks och paysons egna modul kräver att man reggar ett konto hos payson innan man kan betala med kort, sjukt störigt och osmidigt, haft massa kunder som klagat på det.

Innan när jag körde 1.3 av prestashop då körde jag paysons egna modul för faktura och så ades för kort. men nu på 1.4 funkade ju inte ades så har kört allt genom prestaworks, men skulle hemskt gärna köra ades för kort för haft endel köp som avbrutits för deras kortköpsprocess är helt efterbliven.

Men verkar lite som det krockar, för går inte så smidigt för mig som de andra här som kört in ades i 1.4, ska labba vidare.

Link to comment
Share on other sites

Prestaworks och paysons egna modul kräver att man reggar ett konto hos payson innan man kan betala med kort, sjukt störigt och osmidigt, haft massa kunder som klagat på det.

Innan när jag körde 1.3 av prestashop då körde jag paysons egna modul för faktura och så ades för kort. men nu på 1.4 funkade ju inte ades så har kört allt genom prestaworks, men skulle hemskt gärna köra ades för kort för haft endel köp som avbrutits för deras kortköpsprocess är helt efterbliven.

Men verkar lite som det krockar, för går inte så smidigt för mig som de andra här som kört in ades i 1.4, ska labba vidare.

Kan det vara så att du har en äldre version av Prestaworks modul? För den jag har (version 1.6) kräver inte att kunden registrerar sig vid köp. Den enda gången det är ett extra steg är om kunden redan använt aktuell emailadress vid ett tidigare köp genom Payson. Då behöver kunden "logga in", men är rätt säker på att det är så oavsett vilken modul man använder då detta är Paysons påhitt.

 

Rekommenderar att du loggar in på "ditt konto" på Prestaworks.com och går till orderhistorik för att ladda hem den senaste versionen av modulen och provar med den.

Link to comment
Share on other sites

Jo jag har också 1.6 och har pratat med prestaworks om det och dom håller med mig, tyckte också det va jobbigt men skyllde på paysons api. Möjligt att det bara gäller tidigare kunder men är tillräckligt för att jag inte ska tycka det är bra =)

Ades va sjukt smidig, ska försöka mecka in den iaf.

Link to comment
Share on other sites

Du har nog rätt i att det bara är redan reggade kunder som får logga in, men jag har kunder som handlat av mig flera ggr och även vid 2a och 3e tror jag inte de behövde logga in med ades. Jag kan ha fel, isf ere ju inget att göra åt.

 

Ni som kör ades, vet ni hur det ligger till om en befintlig kund (samma mail) betalar med kort en andra gång, måste han logga in då ?

Link to comment
Share on other sites

Jo jag har också 1.6 och har pratat med prestaworks om det och dom håller med mig, tyckte också det va jobbigt men skyllde på paysons api. Möjligt att det bara gäller tidigare kunder men är tillräckligt för att jag inte ska tycka det är bra =)

Ades va sjukt smidig, ska försöka mecka in den iaf.

Så man slipper det steget helt när man använder ades? Kunden får direkt möjlighet att fylla i kortnummer osv efter att ha valt betalningsalternativ - oavsett historik? Du har inte möjlighet att skicka en printscreen på ades interface? :)

Link to comment
Share on other sites

Jag blir lite osäker nu bara för det =) jag kör ju inte ades just nu eftersom jag inte fick det att funka... någon som kör kanske kan bekräfta/dementera, men jag ska försöka meckla in ades så ska jag se hur det blir! lovar att återkomma om hur det är om inte någon annan hinner före :)

Link to comment
Share on other sites

För er som undrar, Fakturastöd är inbyggt i våran modul, om Payson nekar er att öppna ett fakturakonto pga att ni använder våran modul, får ni gärna höra av er till oss så får vi kontakta Payson angående detta och se varför de nekar er.

 

I senaste versionen av modulen har vi lagt in stöd för agentintegration också, vilket gör att man slipper inloggningssteget för kunderna när de betalar med kortbetalning.

Link to comment
Share on other sites

För er som undrar, Fakturastöd är inbyggt i våran modul, om Payson nekar er att öppna ett fakturakonto pga att ni använder våran modul, får ni gärna höra av er till oss så får vi kontakta Payson angående detta och se varför de nekar er.

 

I senaste versionen av modulen har vi lagt in stöd för agentintegration också, vilket gör att man slipper inloggningssteget för kunderna när de betalar med kortbetalning.

 

Men om man har användt samma mailadress tidigare så får man logga in ?

I bilden som susanne skickade med finns ju inte "stegen" som finns i er modul och paysons egna, som börjar med logga in...

Link to comment
Share on other sites

Jag har nu installerat Prestaworks senaste (1.11) och där slipper kunden logga in även om han/hon har betalat genom Payson tidigare. Prestaworks har lagt till en inställning i backoffice där man kan välja att använda agentintegrationen istället för nya api:et.

 

Lägger med en printscreen. Fälten för namn och epost är ifyllda med kundens uppgifter per automatik normalt sett.

 

post-271362-0-99011400-1326895575_thumb.jpg

 

Edit: Ser nu att den faktiskt är identisk med ades :)

Link to comment
Share on other sites

Nope, får bara upp ett felmeddelande på hela rutan som säger sådär.

Det är alltså när jag väljer att köra med gammal agentintegration.

 

Men det fungerade för dig att köra den gamla stajlen?

 

Japp, det fungerar för mig med den gamla. Testade precis att genomföra ett testköp.

Det kan inte vara så att du testar att beställa med samma epostadress som du har registrerat som mottagare hos Payson (ditt Payson-konto)?

Kolla Tools -> Log i backoffice om du fått något felmeddelande registrerat där så kanske det kan vara till hjälp.

Annars kör klassikern att slå på force compile och slå av cache och testa F5:a kassan efter det och se om det löser problemet.

Link to comment
Share on other sites

När jag bytta till random obefintlig epost verkar det fungera. Men den jag testade med först är inte den jag är reggad med hos payson, däremot har jag betalat med den innan. Men inte så bra om det inte funkar alls om man har användt eposten tidigare, men det gör det för dig/er?

Link to comment
Share on other sites

När jag bytta till random obefintlig epost verkar det fungera. Men den jag testade med först är inte den jag är reggad med hos payson, däremot har jag betalat med den innan. Men inte så bra om det inte funkar alls om man har användt eposten tidigare, men det gör det för dig/er?

Ja, den epostadress jag använde vid testköpet har jag använt vid tidigare Payson-betalningar. Mystiskt!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Agentintegrationen skapar ett konto automatiskt på den epostadressen som anges i betalningen, sedan om man återvänder med samma epostadress måste man logga in, så har iaf jag förstått det hela.

 

Vi har f.ö laddat upp en ny version igen idag med en del ändringar/fixar.

Link to comment
Share on other sites

För mig verkar det funka också genom att ändra Ades modul enligt ovan. Har inte genomfört en riktigt transaktion men Payson dyker upp som betalningsalternativ vid sista sidan i check-out.

 

Fantastiskt att det funkar bara genom att ändra en rad i koden och att lägga till jquery-pack (om det verkligen är så enkelt).

Link to comment
Share on other sites

Agentintegrationen skapar ett konto automatiskt på den epostadressen som anges i betalningen, sedan om man återvänder med samma epostadress måste man logga in, så har iaf jag förstått det hela.

 

Vi har f.ö laddat upp en ny version igen idag med en del ändringar/fixar.

 

Appropå er version ruilong, om man har en rabattkod, och vill betala med payson faktura, kan det vara så att rabatten fungerar på alla produkter/frakt men att den inte appliceras på fakturaavgiften? för det caset hos mig genererar "fel vid betalning" pgr av att kunden har betalat några kronor för mycket, vilket jag kan tänka mig är skillnaden på fakturaavgiften utan/med rabatt. (kan ju diskuteras om rabatten ska gälla på fakturaavgiften men prestashop verkar ju tycka det eftersom det blir fel vid betalning)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Är det någon som fått ades modifierade modul att fungera hela vägen?

Jag vill absolut slippa ett extra inloggningstvång = glömda lösenord & avbrutna köp.

 

Japp jag fick det att fungera genom att ändra i payson.php och lägga in filen i js/query som beskrivs på sidan 12 i denna tråden.

 

Dock har jag problem efter man fyllt i sitt visakort och den ska skicka kunden tillbaka till validation.php, då får jag error 500. Man vill ju visa någon bekräftelsesida? Någon som lyckats lösa det?

Link to comment
Share on other sites

Idag har jag fått dessa glädjande besked från Payson:

 

Hej, just nu fungerar det tyvärr inte (tilll prestashop 1.4.x) om ni inte väljer att använda er av Prestaworks modul,

annars beräknar vi vara klara med vår modul inom en månad men förhoppningsvis tidigare.

 

Kort, internetbank och faktura ingår i den modul som vi håller på att uppdatera.

Återkom om ett par veckor så uppdaterar vi er kring detta.

 

Mvh Patricia

Link to comment
Share on other sites

Hmmm, tiden får utvisa.... Lät så för flera veckor sedan med när jag ringde upp de och klagade på att de skickat ut ett erbjudande om att använda deras modul så skulle man inte få några avgifter första månaden. Jag sa då att hur funkar det då? När ni inte har en modul som fungerar? ;-)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Okej, det känns ju som Payson går bort direkt då. "Alla" andra betalleverantörer har ju utan att du behöver skapa ett konto.

Dock har ju prestaworks och ade något som gör att det styrs mot Paysons gamla API och slipper kontoskapandet tror jag? Borde det inte vara relativt enkelt att modifiera Paysons egna så den fungerar utan kontoskapande? Någon som testat?

Link to comment
Share on other sites

Ni tjänar nog mer (framför allt tid) på att införskaffa Prestaworks modul. Dels för att den fungerar utmärkt både för kort (utan registreringskrav) och för faktura - men också för att man får snabb hjälp vid minsta lilla strul.

Betalmodulen är i särklass den viktigaste modulen i webbutiken och då är det lämpligt med support / fria uppgraderingar osv :)

 

Och nej, jag jobbar inte för Prestaworks :)

Link to comment
Share on other sites

Hade gärna gjort det om jag inte sett flera klaga över att den har så många steg och känns bökig.

 

Edit:

 

Enligt supporten på Payson så krävs inte Paysoninloggning med den gamla agentintegrationen.

Men från Prestaworks fick jag följande svar:

 

Hej Weronicha,

 

Ja våran modul stödjer agentintegration för kort/bank och paysonkonto betalningar.

Du kan välja om denna del av modulen ska använda agentintegrationen eller det nya api:et

 

agentintegration kräver att kunden loggar in om det finns ett konto på den epostadressen de uppger.

Finns inget konto på epostadressen skapas ett automatiskt, detta betyder att vid köp 2 (återkommande kund) så behöver kunden fortfarande logga in.

 

Fakturaköp går alltid via nya api:et då det inte finns stöd för detta i agentintegrationen.

 

Det är möjligt att ha faktura aktivt och köra agentintegrationen för kortbetalningarna.

 

--

Med vänliga hälsningar

Daniel Westerberg

Prestaworks

 

 

Hej Daniel.

 

Tack för ditt svar.

Men då undrar jag vad som skiljer det gamla och nya sättet att betala via Payson, för enligt

supporten på Payson så krävs inte Paysoninloggning med den gamla agentintegrationen.

 

Vänliga hälsningar

Weronicha Svaleng

Handelshuset Källan

 

Hej Weronicha,

 

Då får du be Payson förklara det mer ingående, det är deras system som sköter betalningarna. Våran modul har iaf stöd för agentintegration.

 

 

 

Kan någon reda ut vad som gäller och hur det faktiskt fungerar? :wacko:

 

/Weronicha

Link to comment
Share on other sites

Strunta i Paysons svar. De är lite efter när det gäller moduler / integration i webbutiker. Däremot har de bra support om man vill ha hjälp med problem gällande betalningar i sig :)

 

Med Prestaworks modul så kan du i modulinställningar ställa in att du vill använda gamla agentintegrationen (samma som ades modul). Detta innebär att kunden inte måste logga in / registrera sig hos Payson för att betala - dvs att betalväxeln är precis som vilken som helst :)

 

Edit: För återkommande kunder så krävs heller inte inloggning (iaf inte när jag själv provat), så där har Prestaworks lite fel skulle jag tro. Jag har haft ett par återkommande kunder och de har aldrig kommenterat detta, så antar att det ska vara i sin ordning.

 

Du får ju chansen att prova min sen när det är dags för en klockbeställning :)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Är det någon som vet vilken sida som Payson redirectar tillbaka till efter slutfört köp?

Jag har inte hittat något "testläge" så jag kan testa själv utan att betala så att säga.

 

Hade velat se för att dubbelkolla hur min bekräftelsesida ser ut?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hej,

Jag får error när bekräftelsesidan borde visas. Betalningen via payson går igenom. Men i BO i prestashop får jag ett error om att ingen betalning togs emot. Kunden ser också en errorsida (har inte exakt formulering i huvudet). Jag kör version 1.4.6.2.

 

Någon som haft liknande problem och vet vad man gör åt det?

 

Tack!

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Jag får error när bekräftelsesidan borde visas. Betalningen via payson går igenom. Men i BO i prestashop får jag ett error om att ingen betalning togs emot. Kunden ser också en errorsida (har inte exakt formulering i huvudet). Jag kör version 1.4.6.2.

 

Någon som haft liknande problem och vet vad man gör åt det?

 

Tack!

 

Titta på min lösning (med hjälp av Payson)

 

http://www.prestashop.com/forums/topic/183452-problem-med-payson-modul-redirect/page__gopid__907898

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Jag försöker få igång payson på en "gammal" 1.4.8.2-install. Har dragit ner paysons senaste egna modul och installerat och allt går bra fram tills att betalningen är genomförd.

Då blir jag redirectad till authentication?back=history.php och statusen på ordern blir payment error även om betalningen gått igenom. Trodde alla sådana här fel var lösta vid det här laget med Paysons senaste modul och 1.4.8.2? Har försökt söka igenom forumet utan att hitta lösningen på just detta.

Tacksam för all hjälp och förslag!

Link to comment
Share on other sites

Någon som testat Payson till Prestashop 1.5 ännu?

Prestaworks ska börja arbeta med PS 1.5 nu i oktober och räknar också med att ta fram en uppdaterad Payson-modul i denna vevan. Gissningvis har de iaf tagit fram en fungerande modul någon gång i okt/nov.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...