Jump to content

[Modul] Køb uden at registrere dig (PrestaShop 1.3)


presta-dyr

Recommended Posts

Det har været nævnt et utal af gange, at checkout i PrestaShop mangler en mulighed for at købe uden at registrere sig. Det findes der både gratis og betalte moduler, der kan løse. Fælles for dem er imidlertid, at de retter i diverse filer i PrestaShop. Typisk rettes authentication.php og evt. også nogle filer i classes. Efter min mening, er det ikke så hensigtsmæssigt, da en del servere (med god grund) ikke tillader, at disse filer overskrives, når et modul installeres. Ydermere kan det give noget rod, hvis man har et halvt installeret/afinstalleret modul, så man ikke helt har overblik over, hvilke filer der er blevet overskrevet.

Og så var det, jeg begyndte at lege med tanken om at løse problemet med Javascript. Mit modul hægter sig ind i footer og tilføjer en form til output fra authentication.php, så man får mulighed for at købe uden at registrere sig. Jeg bruger tpl-filer, så man kan oversætte modulet til andre sprog som vanligt (lige nu understøttes kun dansk og engelsk).

Jeg bruger også Javascript til fikse CSS og til at fjerne blokken med "Min konto", når man køber uden at registrere sig.

Prøv det og sig til, hvis der er noget, der ikke virker.

Edit: Version 0.3. Fjernet debug.

/Kjeld

pwr_0.3.zip

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld.

Alle tiders modul! Jeg har lige testet det, og det spiller godt. Jeg har godt nok testet det i 1.3, og bruger jo normalt 1.2.5.

Det kunne være lækkert hvis man kunne lave det i stil med One page checkout med kurven i stoppen af siden og betaling valg i bunden, mit ønske ville så bare være at man blev sendt til en opsamlingsside hvor alt indtastet blev vist inden man så trykkede gå til betaling eller noget i den stil :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim.

Ja, det ville jo kræve en del mere kodning at efterligne one page checkout. Fidusen ved det her modul er, at det passer godt ind i den oprindelige checkout i PrestaShop. For visse typer varer (og kunder), kan det være ønskeligt, at man kan logge ind, så man kan se, hvad man tidligere har købt m.m. Som modulet er skrevet nu, kan en kunde "konvertere" fra at handle uden login til at handle med login ved blot at bede om at få tilsendt en ny adgangskode.

Jeg er selv godt tilfreds med den løsning, jeg har fundet på for at generere en adgangskode. Adgangskoden (for kunder uden registrering) genereres på baggrund af brugerens navn, så uvedkommende ikke umiddelbart kan logge ind som en anden kunde. Man skal således kende både e-mail-adresse og fulde navn. En kunde der handler anden gang uden registrering, vil stiltiende blive logget ind til sin eksisterende konto.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Det er satme i orden. Der er ikke nogen tvivl om at det vil blive efterspurgt det du har lavet der :)

Ja det kræver jo nok en del at lave noget der minder om det, jeg tror der er brugt en del jquery uden at vide ret meget om det. Man kan på deres checkud side få en box frem hvor der står allerede registreret, og logge ind på den måde.

Jeg fik nu en fejl da jeg prøvede at bruge min egen email adresse, men det måske fordi der er en tilhørende konto til den?!

Jeg spørger sådan set bare til modellen der ligner OPC fordi jeg ved at det vil øge antallet af konverteringer at skære så mange trin i processen som muligt væk.

Igen kan jeg kun sige, skide godt arbejde!

Vil det virke i 1.2.5?

Link to comment
Share on other sites

Hej Tim.

Det er nok fordi du har oprettet dig i forvejen.

Du nævnte selv www.billigegolfbolde.dk. Du kan jo lige prøve Caspers checkout (jeg ved ikke lige, hvem han har fået til at lave det). Hvis man kun har én forsendelsesmetode og én betalingsmåde er det jo ret elegant.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan nu ikke lige huske at jeg har nævnt, dem men jo det er ganske elegant. Måske de skulle læse følgende:
http://www.forbrugerombudsmanden.dk/Sager-og-praksis/Markedsfoeringsloven/Sager-efter-markedsfoeringsloven/ehandel/Fortolkning-af-ehandelsloven

De er hostet hos prestahotel.dk, og tror det er noget de tilbyder.

Det iøvrigt ikke så simpel en læsning jeg efterlyser, jeg vil gerne have en opsamlingside så folk kan se hvad de har indtaste og lagt i kurven inden de betaler.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 2 months later...

Beklager at måtte genoplive denne gamle tråd.

Men jeg kan ikke få "oversat" den til dansk.

Jeg har først at rette direkte i pwr.tpl
RESULTAT = Modulet vises ikke

Jeg har lige ledes forsøgt at rette i oversættelsen i BO - tools - moduloversættelse - pwr
RESULTAT = De rettelser jeg laver i BO gemmes ikke når jeg trykker updater oversættelser. De vises endvidere ikke i butikken.

Nogen der ved hvor jeg skal rette?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har det problem, når den kommer frem til shipping skal den vise post danmark, men gør den ikke. Viser kun at man skal acceptere betingelserne, og så siger den ugyldig fragtmand?

www.DinTrend.dk - Dansk oversættelse virker ikke inde i modulet, ved i hvorfor? Bruger 1.3.1

Hvad gør jeg?

Mvh Lasse

Link to comment
Share on other sites

Men det skrev du jo ikke;-) Du skrev "kan ikke finde det" - hvilket jeg så tolkede som, at du ikke kunne finde det vedhæftede modul.

Klassisk eksempel på, at mange herinde ikke skriver tydeligt nok, hvad deres problem går ud på. Nu har jeg læst tråden og i denne post, havde du modulet installeret, men kunne ikke få det til at virke: http://www.prestashop.com/forums/viewreply/430572/

Så nu forstår jeg for alvor ingenting??

Link to comment
Share on other sites

(Mig)
Har det problem, når den kommer frem til shipping skal den vise post danmark, men gør den ikke. Viser kun at man skal acceptere betingelserne, og så siger den ugyldig fragtmand?
http://www.DinTrend.dk – Dansk oversættelse virker ikke inde i modulet, ved i hvorfor? Bruger 1.3.1
Hvad gør jeg?
Mvh Lasse

(Kjeld)
Prøv at køre uden PWR-modulet.
/Kjeld

(Mig)
Kan ikke finde det modul?

Synes nu det er ret klar, men kan godt være det bare er mig ;) Men tak for info skal jeg da tage til mig og se om jeg kan gøre bedre ;)

Link to comment
Share on other sites

(Mig)
Har det problem, når den kommer frem til shipping skal den vise post danmark, men gør den ikke. Viser kun at man skal acceptere betingelserne, og så siger den ugyldig fragtmand?
http://www.DinTrend.dk – Dansk oversættelse virker ikke inde i modulet, ved i hvorfor? Bruger 1.3.1
Hvad gør jeg?
Mvh Lasse

(Kjeld)
Prøv at køre uden PWR-modulet.
/Kjeld

(Mig)
Kan ikke finde det modul?

Synes nu det er ret klar, men kan godt være det bare er mig ;) Men tak for info skal jeg da tage til mig og se om jeg kan gøre bedre ;)


Eller gøre brug af Quote funktionen, så man kan se, i hvilken forbindelse du skriver. Nok om det...

Du har jo installeret modulet, og Kjeld beder dig om at prøve at slå det fra og tjekke uden dette. Jeg bruger ikke selv dette modul, men du må kunne finde det under Modules i Back Office? Kan i zip-filen se, at modulets logo er en lille indkøbskurv - prøv at kigge efter denne
Link to comment
Share on other sites

Prøv at køre uden PWR-modulet.

/Kjeld


There is 1 error :
ugyldig forsendelsesmåde eller ingen forsendelsesmåde valgt

siger den stadig? Har fjernet PWR modulet?

Mvh Lasse


Det lyder ikke nødvendigvis som en fejl i modulet, men måske nærmere, at du ikke har sat forsendelse rigtigt op. Har du haft til til at virke uden modulet overhovedet? Hvis du kunne lægge nogle skærmdumps op af dine indstillinger, er det nok lidt nemmere at se, om det er det ene eller det andet der går galt :-)
Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

Er det korrekt at såfremt en bruger første gang de handler registrerer sig, så kan de ikke efterfølgende benytte 'hurtig handel' ? Og er der evt. nogle måder at komme udenom dette problem på?

Mvh Martin

Link to comment
Share on other sites

Hej Kjeld,

Har afprøvet det og hvis man allerede har registreret sig kan man umiddelbart ikke benytte hurtig handel fremover, men tænkte der kunne være noget jeg har overset eller andet.
Har haft et par kunder der har haft problemer med dette desværre, men kan ikke rigtig se hvad man kan gøre for at komme udover dette.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skal ikke blande mig i diskussionen her :-)

- Jeg vil bare lige nævne, at det modul Presta-dyret har lavet er genialt. Det har jeg virkelig manglet. Jeg kan se i statestikken at mange besøgende stopper ved registreringstrinnet. Og det er jo mange penge man går glip af.

Så tusind tak for det - og at du lægger det ud gratis er virkelig flot gjort ;-)

vh, Vicky

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...