Jump to content

Multibutik hjälp


Recommended Posts

Hej,

 

Har installerat multibutik nu med 3 domäner och det kör någorlunda men har några problem som jag förhoppningsvis inte är ensam om och som ni löst :P

 

1. en av domänerna är en domän med specialtecken "ä" och den fungerar fint och skriver om url som den ska för alla sidor precis som övriga store fronts förutom om man klickar på butiksloggan då hamnar man på default butiken även om korrekt url visas på mouse over (detta fungerar korrekt för de 2 andra butikerna). Jag har adderat denna domän med punykode eller vad det heter i multistore inställningarna.

 

2. Jag kan editera innehåll individuellt för butikerna precis som det ska vara, det jag dock inte kan få att köra är att visa olika produkter som "populära produkter" på butikernas förstasida. Går jag in under produkt menyn, väljer endast en butik, går in på specifik produkt och adderar den till "hem" kategorin för vilka kategorier den ska visas i sen byter jag till annan butik och då har även ändrigen genomförts för denna butik. Ska det inte vara möjligt att visa olika produkter på förstasidan för olika butiker? Vad gör jag fel?

 

MVH  

Edited by baggen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

13 hours ago, Patrik Lindblom said:

2. Kopplingen mellan kategori och produkt är global och gäller för alla butiker. Det du kan göra är att lägga upp en hem-kategori för varje butik och bara välja att koppla den till respektive butik.

 

Hej tack för svar,

 

År det "lägg till ny root kategori" jag ska använda mig av och sen på något sätt välja att den ska vara root för en av butikerna i stället för default? Men då måste jag kopiera in övriga kategorier med så att dom ingår under den nya rooten?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...