Jump to content

Product configurator met +- 200.000 combinaties


SanneB

Recommended Posts

Hi,

In onze webshop willen we klanten een tafel compleet met onderstel etc laten samenstellen. Er zijn best wat variabelen welke ik via de productattributen heb opgevoerd. Totaal aantal combinaties is +- 200.000. Je begrijpt dat de site en beheer dat niet trekt dus heb net het product verwijderd omdat alles traag werd en niet functioneerde of wilde laden.

Heeft iemand een suggestie op welke manier of met behulp van welke module ik zo'n configurator kan maken?

Bedankt,

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Sanne,

Standaard is PrestaShop hiervoor helaas niet gebouwd waardoor je met de standaard functionaliteiten tegen de beperkingen aan loopt.  Ook al zou je je varianten in je webshop krijgen dan loopt je webshop alsnog op andere plaatsen vast (zoals bijvoorbeeld je template) en zal je dat allemaal op maat moeten gaan optimaliseren. Het komt door de manier hoe de basis is geprogrammeerd is waardoor het gewoonweg te zwaar is voor verwerking. Velen voor je liepen tegen hetzelfde probleem aan. Enkele topics hierover:

https://www.prestashop.com/forums/topic/192055-combinations-maximum/

https://www.prestashop.com/forums/topic/25148-maximum-product-combinations-attributes/

https://www.prestashop.com/forums/topic/306444-combination-generator-not-working/

Naar mijn weten is er geen standaard oplossing voor die echt goed werkt. Mocht je het toch tegenkomen post het dan hier om andere PrestaShop gebruikers op de hoogte te stellen.

Je zou er over kunnen nadenken om toch je product opbouw anders te gaan invullen zodat het misschien wel volstaat met minder opties en sommige opties bijvoorbeeld als tekst te laten invullen. Succes in ieder geval met je zoektocht.

Link to comment
Share on other sites

Als ik me goed herinner verkoopt Presto-Changeo (http://www.presto-changeo.com/) een module die dit aankan. Als ik me goed herinner verkopen ze meerdere modules die net iets anders doen met combinaties - waarvan maar één je probleem oplost - dus ik zou in ieder geval eerst vragen. Ik heb er ooit kort naar gekeken maar kwam er niet uit.

 Daarnaast is het goed om te kijken hoe een probleem wordt opgelost. Ik heb ooit een module gezien die een verwant probleem (de continue maat: denk aan gordijnen en hout die je per meter kunt kopen) oploste door voor elk geval een nieuw kopie van het product te maken. Dit gebeurde al als een bezoeker ernaar keek. Probleempje was dat elke keer ook de plaatjes van het product meegekopieerd werden. En daardoor liep de harde schijf een beetje vol....

Technisch gezien - als je het zelf wilt doen - kun je het beste kijken naar welke attributen echt nodig zijn voor je voorraad. Stel je verkoopt producten die je met en zonder hoesje kunt bestellen - terwijl je gewoon een stapel losse hoesjes hebt liggen die op elk product passen. Dat resulteert standaard erin dat je van hetzelfde product twee voorraden in de database aanhoudt: eentje met en eentje zonder hoes. De truc zou dus zijn om dat soort zaken op een andere manier op te lossen. Customizations is een oplossing.

 

Link to comment
Share on other sites

2 minuten geleden, musicmaster zei:

Als ik me goed herinner verkoopt Presto-Changeo (http://www.presto-changeo.com/) een module die dit aankan. Als ik me goed herinner verkopen ze meerdere modules die net iets anders doen met combinaties - waarvan maar één je probleem oplost - dus ik zou in ieder geval eerst vragen. Ik heb er ooit kort naar gekeken maar kwam er niet uit.

 Daarnaast is het goed om te kijken hoe een probleem wordt opgelost. Ik heb ooit een module gezien die een verwant probleem (de continue maat: denk aan gordijnen en hout die je per meter kunt kopen) oploste door voor elk geval een nieuw kopie van het product te maken. Dit gebeurde al als een bezoeker ernaar keek. Probleempje was dat elke keer ook de plaatjes van het product meegekopieerd werden. En daardoor liep de harde schijf een beetje vol....

Technisch gezien - als je het zelf wilt doen - kun je het beste kijken naar welke attributen echt nodig zijn voor je voorraad. Stel je verkoopt producten die je met en zonder hoesje kunt bestellen - terwijl je gewoon een stapel losse hoesjes hebt liggen die op elk product passen. Dat resulteert standaard erin dat je van hetzelfde product twee voorraden in de database aanhoudt: eentje met en eentje zonder hoes. De truc zou dus zijn om dat soort zaken op een andere manier op te lossen. Customizations is een oplossing.

 

 

Ik heb deze module ook aangeschaft voor een klant voor ons maar deze module gaf helaas geen oplossing met de performance problemen van de webshop.

Edited by MARK-APP.com
Typo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...