Jump to content

Uppgradera 1.2.4.0 och 1.1.0.5 till 1.3.1. Finns det några problem att tänka på? Problemet blev att nu är sidan sjukt slö!!


MistrM

Recommended Posts

Hej

Jag har tänkt uppgradera mina shoppar till den nya versionen nu i helgen.

En shop har 1.1.0.5 och den andra version 1.2.4

Finns det några kända problem med uppgradering för de här två eller är det bara att göra som det står i guiden?

Jag har ändrat en del i orginal-themet för min design. kommer det påverka?


Tacksam för kommentarer och förslag så snart som möjligt.

Link to comment
Share on other sites

Du bör flytta över ändringarna till det nya orginaltemat så att allt fungerar som det ska.
Språket kan bli ett problem, 1.3.1 har ju bytt iso kod på Svenska till sv istället för se så alla språkfiler i de gamla versionerna heter ju se.php istället för sv.php som de ska heta i nya, detta kan du dock ändra genom att byta filnamnen. (exportera språket från de gamla butikerna, byt namn och importera sen i nya).

Link to comment
Share on other sites

Sedan jag uppdaterade till 1.3.1 så är min shop extremt slö och laddningstiden blir uppåt 30 sek och den kommer till "Sidan kan inte visas" ofta. Vad kan det bero på i uppgraderingen? Allt fungerar som det ska utom hastigheten.

Jag trodde absolut att den nya versionen skulle vara bättre.??

Tacksam för hjälp.

// Mikael

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Sedan jag uppdaterade till 1.3.1 så är min shop extremt slö och laddningstiden blir uppåt 30 sek och den kommer till “Sidan kan inte visas” ofta. Vad kan det bero på i uppgraderingen? Allt fungerar som det ska utom hastigheten.

Jag trodde absolut att den nya versionen skulle vara bättre.??

Tacksam för hjälp.

// Mikael

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...