Jump to content

Winkelwagen - aantallen niet zichtbaar


Kim

Recommended Posts

Hallo,

Wij lopen tegen het probleem aan dat wanneer de klant naar zijn winkelwagen gaat om af te rekenen, en daar een totaaloverzicht ziet, maar hier worden geen aantallen weergegeven, en ook niet de bestelde kleuren.

We hebben een product X, die te bestellen is in bijvoorbeeld 40 verschillende kleuren, en in 3 verschillende afmetingen: 5meter rol, 10 meter rol, en 25 meter rol. We hebben bij  Attributes & Features hiervoor deze 3 verschillende maten aangemaakt, met bijbehorende omschrijving(per product). 

Alle 40 kleuren hebben een eigen kleurafbeelding, deze wordt wél  netjes weergegeven in de winkelwagen. Maar de bestelde afmetingen(5/10/25m) wordt niet weer gegeven, en de kleur-omschrijving ook niet.  Hoe kunnen we dit oplossen?

We hebben geen ervaring met prestashop, andere webshops, of überhaupt het bouwen ervan.

Alvast bedankt!

Kim

 

Winkelwagen.jpg

Bestellen.jpg

Edited by Kim (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Kim,

Ten eerste adviseer ik je om je post even aanpassen aangezien je een link naar je backoffice hebt geplaatst bij "Attributes & Features".

Ik heb het idee dat het komt door een foutje in je aangeschafte template waardoor de meegestuurde varianten niet mee komen. Ga even bij de template bouwers na of ze dit kunnen oplossen.

 

Link to comment
Share on other sites

Beste Peter,

 

Bedankt voor je reactie, ik heb het meteen aangepast. 

We hebben deze vraag bij de bouwers neergelegd en dit kregen we als antwoord: "The attribute in shopping cart"
=> This is not error of our theme. We did try check the default theme on your site. The results are same.
=> Please try check your product, your attribute or your module that you did install ago

Zij hebben ook een test product gemaakt, en die geeft ook geen aantallen of kleuromschrijvingen weer.

Met vriendelijke groet,

Kim Greve

Link to comment
Share on other sites

Beste Kim,

Heb je een speciale module in gebruik om je product opties te vullen? Dan zou je daarvan de ontwikkelaars kunnen benaderen.

Zo niet, dan zal er waarschijnlijk wat mis zijn gegaan bij het instellen/aanmaken van de producten of varianten. Ga na of de voorraden bijvoorbeeld kloppen van je product en de varianten. Misschien zitten er vreemde tekens in varianten die bijvoorbeeld problemen geven.

Misschien veroorzaakt een andere module de problemen zoals een module om je urls te herschrijven. Ik weet niet welke versie van PrestaShop je gebruikt maar kan je bijvoorbeeld de overtreffingen van andere modules deactiveren om na te gaan of een module dit veroorzaakt. Als je dat gedaan hebt en dan nog steeds problemen hebt. Dit kan je doen in PrestaShop 1.7 door te gaan naar Geavanceerde instellingen => Prestaties => Schakel alle overtreffingen uit op ja zetten en op slaan. Vergeet dit later niet weer terug te zetten anders werken andere modules niet meer.

Als het probleem er dan niet meer is dan weet je dat een bepaalde module het probleem veroorzaakt. Je kan dan vervolgens de overtreffingen weer activeren en dan per module die niet van PrestaShop is die je geïnstalleerd hebt te deactiveren en opnieuw te testen. Dan moet je er als het goed is vanzelf achter komen welke module het probleem veroorzaakt.

Link to comment
Share on other sites

Beste Peter,

We gebruiken voor de invoer van de producten geen speciale module. Daarnaast heb ik de overtreffingen uitgeschakeld en ook hier blijkt het niet in te zitten.(en weer aangezet ;)

Ik heb nogmaals een nieuw product ingevoerd en heb nu speciale tekens weg gelaten, en het blijkt inderdaad hierin te zitten :( 

Gelukkig is het nu opgelost, en kunnen we nu weer verder. 

We zitten alleen nog met een BOOM-2950, bent u hier toevallig ook bekend mee? We hebben bij 1 product 141 combinaties, en het systeem geeft een foutmelding bij meer dan 62 combinaties.

Ontzettend bedankt zover!!!!

Met vriendelijke groet,

Kim Greve

Link to comment
Share on other sites

He Kim,

De meeste webshop systemen kunnen helaas niet goed overweg met zoveel varianten. Daarnaast wordt de standaard versie van PrestaShop ook heel snel super traag met zoveel varianten. De meest voordelige optie is om je producten op te delen en sub producten met daaronder opties. Dus bijvoorbeeld een schoen met de varianten kleur groen,geel,blauw met verschillende maten op de delen in losse producten schoen groen, schoen geel, schoen blauw met daaronder weer de maten.

Anders zou je op zoek moeten naar een module die het goed ondersteund (ik heb daar zelf geen goede ervaringen mee. https://addons.prestashop.com/nl/search.php?search_query=Mass Combination) of maatwerk ter optimalisatie.

Edited by MARK-APP.com (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo Peter, 

We hebben, zoals je aangaf, toch maar gekozen om ons product op te splitsen, aangezien Prestashop het aantal combinaties niet aan kon.

Ik loop nu alleen nog tegen 2 andere kleine dingen aan, hopelijk kun je me daar ook kort antwoord op geven.

Wanneer ik een product aanklik om te bestellen, zie ik niet het aantal ophogen in de winkelwagen, maar als ik dan de winkelwagen open, is het product er wél bij gezet. Weet je zo waar dit aan kan liggen.

 

En ik zou graag een balk iets breder willen maken, maar ik heb geen idee waar ik dit moet zoeken. Bij het bestellen kan de klant 3 bestelmogelijkheden selecteren: 5, 10 of 25 meter. Nu toont de site alleen te tekst "5 me " en als je het open klikt zie je uiteraard de volledige tekst.(zie bijlage) Maar ik zou graag zien dat je gelijk de gehele tekst ziet, dus de balk zou iets breder moeten zijn. Ik heb de informatie van deze 3 bestelmogelijkheden per product bij attributen aangemaakt.

Wederom alvast bedankt weer!

 

Met vriendelijke groet,

Kim Greve

 

Printscreen bestelknop 5me.jpg

Link to comment
Share on other sites

Beste Kim,

Beide problemen komen naar mijn idee door je template. Het een is op te lossen door de stijlesheet aan te passen (er staat er een stijl in die de breedte van de dropdownbox heeft vast gezet). De ander moet het javascript code van de winkelwagen waarschijnlijk kloppend gemaakt worden. Ik zou de probleem even voorleggen bij je template bouwer. Die zou dat moeten kunnen oplossen voor je.

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...