Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

In Prestashop heb ik de email settings gezet voor de smtp. Na een testemail verstuurd te hebben bleek deze goed te werken. Ik heb toen een bestelling gedaan om te kijken of de bevestiging werd verstuurd. Die bevestiging is niet aangekomen. Ook als ik het contact formulier gebruik op de site krijg ik een error. De mail kan niet verzonden worden. Er is dus iets mis met het versturen van email door de site. De instellingen die ik nu heb staan zijn: Stel mijn eigen SMTP-parameters in. ALLEEN voor geavanceerde gebruikers Beide Log e-mail = Ja

E-maildomeinnaam = leeg SMTP-server = smtp.mijnhostingpartner.nl SMTP-gebruikersnaam = [email protected] SMTP-wachtwoord = xxxxxxxx Encryptie = Geen Poort = 25 (26 ook geprobeerd)

Hebben jullie een oplossing waarom het contact formulier of bevestiging niet werkt? Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijke groet,

Kris Elshout.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb je wachtwoord verborgen, daarmee toon je aan iedere bezoeker je login gegevens. Dat lijkt me niet de bedoeling.

Wat belangrijk om te melden is welke versie Prestashop je gebruikt, of je de vertaalbestanden van je mails hebt nagekeken. Een handleiding hiervoor: http://doc.prestashop.com/display/PS16/Vertalingen

Kijk vooral of er waarschuwingen staan als je in de backoffice naar deze sectie gaat.

De fout van het contactformulier is een bekende fout, deze zou in Prestashop 1.6.1.18 verholpen moeten zijn, vandaar de vraag naar de versie.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt dat je m'n wachtwoord verborgen hebt.

De versie die ik nu heb is 1.6.1.18. De vertaalbestanden heb ik nagekeken en die lijken me verder goed. In Pestashop heb ik een thema geïnstalleerd: Interior.

Ook krijg ik geen waarschuwing als ik naar deze sectie gaat.

Wel testmail, maar geen orderbevestiging en een foutmelding bij het verzenden van het contactformulier. 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...