Jump to content

3 frågor


Jojje

Recommended Posts

Hej skulle behöva hjälp med några saker:

1. Hur får jag bort den korta informationen som finns på varjeprodukt på index sidan så att produkt"blocken" inte blir så avlånga? skulle även vilja bredda blocken något och få bilderna lite större.

2. Som jag svarade i en annan tråd, när jag går in på en produkt och använder mig av firefox eller explorer så hamnar all information på rad nedåt, ingenting ligger altså brevid varandra som det gör så fint när jag använder mig av chrome, hur åtgärdar jag detta?

3. För att kunna logga in med explorer måste man sänka säkerhetsnivån från den nivå explorer är inställd på som standard, detta behövs inte göras med firefox eller chrome, nån som vet om det går att fixa på nått sätt? det är ju trots allt väldigt många som använder sig av explorer.

/Jojje

Link to comment
Share on other sites

1. Ta bort texten ur första rutan bland produkterna. Angående bredden så får du väl använda dig utav mindre antal Featured, eller försöka ändra mittenkolumnens bredd något. Finns i /css/global.css säkert något som man ändrar på.

2. Alla webbläsare läser annorlunda. Finns ingen direkt "standard" för dom.

3. Jag använder mig utav "Standard"-inställningar för IE (version 7 iofs), dvs Normal säkerhetsnivå, och det fungerar perfekt med min shop.

Link to comment
Share on other sites

Att ta bort texten i första rutan på produkten gör bara att texten försvinner, inte att höjden minskas som jag är ute efter.
Bredden på hela "mitten delen" har jag lyckats öka men inte på varje produkt för sig.

Nån som vet?

Link to comment
Share on other sites

du får nog ändra lite i tpl filen i modules/homefeatured
ta bort texten där och så minskar du variablerna som ställer in höjden på div:en m.m.


Lyckades få till det igår, lyckades även få boxarna att inte ligga precis mot bakgrunden på vänster sida genom att ändra left till right någonstans, antingen under #page eller under center_box eller va den nu hette (kan inte kolla just nu va den hette). Det som hände var att shoppen blev spegelvänd och jag fick transplantera om boxarna från vänster till höger och vise versa.
Problemet som nu uppstod är att jag kan inte logga in som medlem i shopen (användandes explorer på jobbet), det kommer upp en röd ruta där det står:
Det är 1 fel : Autentisering misslyckades, bör väl ha något med det jag gjorde igår att göra, nån som har en aning sådär på rak arm?
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...