Jump to content

Opgradere til 1.7 - hvem kan?


Claust

Recommended Posts

Har en 1.6.1.18 shop og min omsætning er 90% fra marts-november.

Overvejer om jeg skal opgradere nu eller vente til næste vinter - er OK teknisk og har installeret alt selv og klarer normalt opgraderinger selv, men er lidt nervøs for at hoppe ud i denne opgradering uden hjælp..  Har fundet et theme jeg vil bruge på den nye version, og er sikker på at jeg kan finde de nødvendige moduler til 1.7 versionen også.

Er der nogen der har erfaringer med dette og kan hjælpe, evt. mod betaling?

Er der en 'safe way' til at f.eks. først klone sin shop og lave opgraderinger fra klonen, og når det så virker flytte den live - eller installere 1.7 i en subfolder og få alt på plads inden man importerer alt fra den gamle shop? Eller en 3. mulighed?

Link to comment
Share on other sites

Der findes ikke for tiden en autoupgrade. 

De muligheder du selv nævner er no go.

Bortset fra det .... hvorfor vil du opgradere? 1.6 er langt mere stabil end 1.7.

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Hmmm...ja hvorfor...  Er i opstarts fasen af min shop, og det går rigtigt godt efter min egen mening.

En del af succesen føler jeg at jeg kan opnå ved at være på forkant teknologisk i forhold til nogle lidt tunge og langsommen konkurrenter - eller sagt på en anden måde vil jeg gerne have at siden er 'state of the art' - også selvom dette evt. indebærer lidt småproblemer. Dem har jeg allerede med 1.6, men kender dem selvfølgelig efterhånden, så de er til at leve med.

Hvis jeg venter går der endnu et år (næsten), så nu kunne være et OK tidspunkt.

Prøvede i øvrigt at lige at lave en kopi af shoppen i en undermappe med egen db, altså en slags staging server, så ville jeg have forsøgt en opgradering derfra - men kunne kun få frontend til at virke, backend fuckede desværre op. Prøvede at cleare cache både lokalt og shoppens og slå den fra, tjekke URL'er m.v., men fik ingen grafik på backenden.

Kunne ellers være sjovt at prøve uden at det havde nogen konsekvenser for live sitet ..

 

Link to comment
Share on other sites

Nej, lavede en kopi af databasen, kopierede derefter filerne til en undermappe og connectede til den nye databasekopi. Frontend virkede som sagt (98% - der var nogle småting med temaet) men grafikken var brudt i backend - kunne dog sagtens logge ind og bruge backend men i tekstversion...

Edited by Claust (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 13/2/2018 at 7:12 PM, presta-dyr said:

Databasen skal opdateres. Der er ændret i en del af tabellerne fra 1.6 til 1.7. Det kan du gøre med install/upgrade/upgrade.php.

 

Kom slet ikke til opgraderingen, forsøgte at lave en 1:1 klon af min 1.6 shop. For at eksperimentere med opgradering efterfølgende.

 

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Prestafan1234 said:

Hvorfor præcis vil du opgradere?

 

1.6 er EOL til efteråret. Samme tidspunkt tvinges min server over på PHP7. Så det er nu eller om et par måneder for mit vedkommende.

I forvejen var jeg i tanker om en anden template til min shop, og synes jeg har fundet en til 1.7 der opfylder mine ønsker.

Og så er 1.6 altså heller ikke perfekt ;-)

Link to comment
Share on other sites

9 hours ago, Prestafan1234 said:

Hvorfor præcis vil du opgradere?

 

1.6 er EOL til efteråret. Samme tidspunkt tvinges min server over på PHP7. Så det er nu eller om et par måneder for mit vedkommende.

I forvejen var jeg i tanker om en anden template til min shop, og synes jeg har fundet en til 1.7 der opfylder mine ønsker.

Og så er 1.6 altså heller ikke perfekt ;-)

 

Min nye plan er at installere 1.7 i en ny mappe (done), tjekke at alle moduler virker med 1.7 (done), få alt sat op med billeder, logo osv, og så migrere 1.6 shoppen over i 1.7 shoppen. Så kan jeg teste at alt fungerer inden jeg flytter 1.7 shoppen over på live URL'en.

Har fået et bud på 4-5000 kr. for at få et firma til at stå for migreringen, og har også fundet dette modul der skulle kunne gøre arbejdet lettere https://addons.prestashop.com/en/data-migration-backup/8934-migrationpro-prestashop-to-prestashop-migration-tool.html?pab=1& 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...