Jump to content

Kategori og varer vises ikke! Manglende ID og vare ikke fundet.


Recommended Posts

Hej

Jeg har et problem i min shop. Jeg har, siden sidste opdatering til 1.6.1.17 manglet en del underkategorier. Nu har jeg tilføjet de manglende kategorier igen, men fik en "Kan ikke finde ID" fejlmelding. 

Jeg har prøvet at slette en af de gamle, savnede, kategorier, som stadigvæk lå i databasen, men ikke var synlige. Med det resultat, at de hverken kategorier eller varer vises. 

Jeg har i dag opdateret shoppen til 1.6.1.18 for at afhjælpe fejlen, men den består. Hvad kan jeg gøre? Er der nogen der har erfaring med lignende fejl? 

 

Jeg får fejlmelding: 

Der er 2 fejl

  1. Manglende kategori ID
  2. Category not found

(selvom jeg kan se og redigere kategorierne i backoffice)

 

... og ved varer: 

Der er 1 fejl

  1. Vare ikke fundet

 

Jeg kører multistore, så fejlen opstår på SKOLEABC.DK og på laerershoppen.dk

 

 

Link to comment
Share on other sites

Æhm... LØST! Æhm nej... er der stagvæk.

Jeg har indekseret URL indeks efter opdateringen og ryddet cache, så resten af siden så ud til at være løst, men nu kommet tilbage igen.

 

Jeg har dog stadigvæk samme problem med de omtalte kategorier, som eksisterede før opdateringen og blev genoprettet. De virker ikke. 

 

Prøv lige at se her: https://laerershoppen.dk/laerertasker/herrer/

Edited by skoleABC.dk (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hm... jeg har måske fundet fejlen. CLEAN URLs modulet viser, at jeg har et hav af duplicate-urls. Det er som om hver eneste vare lige eksisterer 5 gange med samme data og samme ID. Men i vareoversigten i backoffice ser det hele normal ud. Lige så mange varer i systemet som før opdateringen. Nogle forslag hvordan jeg kan komme det til livs? 

Link to comment
Share on other sites

Der findes diverse moduler til at lave pæne URLs, de er sjældent kompatible, når man laver opgraderinger (det er derfor, jeg benævner disse moduler som noget f..... har skabt og fraråder brug af dem). Man kan sagtens få gode rankeringer uden disse moduler. 

Din opgradering er ikke gået godt, og du bør indlæse backup fra før opgradering. Med mindre du har et indgående kendskab til databaser og MySQL, får du nok svært ved at rette op på det rod modulet har lavet. Men du kan jo kontakte udvikleren af modulet og høre om vedkommende kan hjælpe.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...