Jump to content

Veel artikelen tegelijk invoeren


Recommended Posts

Wie geeft mij advies. Ik wil veel artikelen tegelijk invoeren.

 

Ik heb een csv bestand. Moet deze wel vertalen en ik heb de foto's. In het csv bestand staat ook een kolom hoe de afbeeldingen heten van dat artikel. Het lukt me de artikelen te uploaden naar mijn webwinkel. Maar ik weet niet hoe ik de foto's er bij krijg. 

En als je ze er dan in hebt staan hoe kun je ze dan makkelijk updaten. De leverancier levert steeds nieuwe updates. Maar hoe werkt dat dan? Hoe doen jullie dat hoe leg je die bestanden naast elkaar om te kijken wat nieuw is en wat eruit moet.

Ik ben hier niet heel ervaren in. Ik zag ook dat er modules voor zijn, maar welke is dan aan te raden of waar kan ik me in lezen.

 

Dank je wel!

Link to comment
Share on other sites

Als aanvulling zou ik aanraden om dit eerst eens te gaan oefenen op een testshop. Zeker als je onervaren bent gaat dit geheid tot problemen leiden, het is niet moeilijk maar vergt grote zorgvuldigheid. Er is genoeg informatie beschikbaar, maar zou geen testen doen op een live shop.

Hier alvast de standaard leesvoer: http://doc.prestashop.com/display/PS16/CSV+Import+Parameters

Bekijk ook tutorials op youtube, en test en test en test(maar niet op een live shop :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Het lukt me om de bestanden te importeren.

De bestanden van de leverancier lijken natuurlijk totaal niet op wat je importeert. Nu Levert de leverancier steeds updates van dat bestand. Hoe gaan jullie daar mee om, om te zien wat er veranderd is of nieuwe of verwijderde artikelen vinden?

Link to comment
Share on other sites

Daar zal je software voor nodig hebben, en is ook niet aan te geven wat er moet gebeuren. Geen enkele leverancier is hetzelfde. Ieder bestand zal je om moeten zetten naar een csv bestand wat compatible is met prestashop.

Als je net met Prestashop begint, en geen ervaring hierin hebt adviseer ik om hulp in te roepen. Er komt echt wel wat bij kijken om dit goed te doen, ook het up to date houden van een artikel/product bestand is niet iets wat je zo even doet. Aan de andere kant als het 1 x goed hebt heb je er heel lang wat aan.

Er zijn speciale feedpartners die je hierbij kunnen helpen. Je moet dan denken aan bedrijven als Channable, 

Heb je tot ca. 500 producten zou ik het handmatig doen, de investering is het anders niet echt waard(denk ik)

Link to comment
Share on other sites

In welke bestandsformaten kan de leverancier de import bestanden aanleveren? 

Mogelijk kan er gewoon een import script voor geschreven worden en een cronjob ingesteld worden. Het script zal dan periodiek de productinformatie van de leverancier toevoegen of bijwerken. 

Veel leveranciers hebben een API beschikbaar of kunnen een XML bestand aanleveren.

Edited by Pim de Koster (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...