Jump to content

[CLOSED]Opmaak (HTML tags) CMS categorieën


Recommended Posts

LAYOUT CMS Categorieën:

Het valt me op dat bij de aanmaak van CMS categorieën er geen mogelijkheden zijn om in het veld 'Omschrijving" HTML tags te gebruiken (t.b.v. de opmaak cq. layout).

Doorlopende tekst met gebruik van een enter wordt gewoon achter elkaar geplaatst in plaats van op een/de volgende lijn, er is geen mogelijkheid om images toe te voegen, etc. Als je HTML tags gebruikt worden deze als gewone tekst weergegeven.

Zijn er mogelijkheden om dit aan te zetten of is het gebruik van de module TinyMCE-editor (of andere modules) hiervoor noodzakelijk?

VASTE TEKST OP CMS CATEGORIE (zie screenshot)

Als er pagina's aangemaakt worden in een CMS categorie worden deze standaard als een link geplaatst op de categorie pagina, voorafgaand met de tekst 'Overzicht van pagina's in <CMS pagina naam>. De linken naar deze pagina's worden vervolgd opgesomd. Het is redelijk duidelijk dat de linken de pagina's zijn van de categorie. Is er mogelijkheid (graag zonder aanpassing van de code :-)) om deze tekst uit te zetten.

Alvast bedankt

20180113_Categorieen Layout.png

Link to comment
Share on other sites

Opgave van het (of de ..? :-)) thema (/themes/imperior-pink/lang/nl.tpl) ontwikkelaar geeft aan om de CSS code te wijzigen. Ik zie wel dat in de taal module nl.tpl van het thema de tekst aanpasbaar is in de variabele (

$_LANG['cms_e02aaa9a02ed0955984af6508675d242'] = 'Overzicht van PAGINA\'s in %s:';

die overeenkomt met de waarschijnlijk Engelse variabele uit /themes/imperior-pink/CMS.tpl. Als ik pagina vervang door PAGINA wordt dit in ieder geval op de betreffende (Nederlandstalige) CMS pagina's vertaald.

  

      <p class="title_block">{l s='List of pages in %s:' sprintf=$cms_category->name}</p>

De thema creator (Prestapro) adviseert de wijziging in de css files als volgt:

 

#cms .breadcrumb {
     display: none;
}

.block-cms a {
     text-transform: uppercase;
     color: # fda0a0;
}

Met de breadcrumb zal allicht de tekst "Overzicht van pagina's <CMS categorie naam> verdwijnen. De gevolgen van de tweede CSS regel is me niet onmiddelijk duidelijk.

Ik vind niet onmiddellijk om welke css files het gaat. Daar de thema-ontwikelaars zijn en geen help desk, ga ik toch nog eens proberen of zij kunnen aangeven om welke css files het precies gaat. 

Link to comment
Share on other sites

  • theweb changed the title to [CLOSED]Opmaak (HTML tags) CMS categorieën

De uitleg van Prestapro hielp niet echt. Blijkbaar was het de bedoeling om deze CSS tags toe te voegen. In global.ccs is deze code toegevoegd, maar dit wijzigt niets.

Ik heb de code in de file cms.tpl die bij het thema hoort verwijderd( row 49-58):

{if isset($sub_category) && !empty($sub_category)}	
			<p class="title_block">{l s='List of sub categories in %s:' sprintf=$cms_category->name}</p>
			<ul class="bullet list-group">
				{foreach from=$sub_category item=subcategory}
					<li>
						<a class="list-group-item" href="{$link->getCMSCategoryLink($subcategory.id_cms_category, $subcategory.link_rewrite)|escape:'html':'UTF-8'}">{$subcategory.name|escape:'html':'UTF-8'}</a>
					</li>
				{/foreach}
			</ul>
		{/if}

Niet mijn preferente wijze van werking, maar ....

Het is dan wel thema specifiek, maar misschien helpt het iemand!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...