Jump to content

Vertalen footer en addon


Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik krijg het maar niet voor elkaar om bepaalde addons te vertalen van NL naar EN. Op de NL site staat alles keurig, maar als ik dan naar Engels ga, dan zie je niets bij de footer meer, en ook bepaalde addons (feature / servicebox) niet meer (wel het icoontje maar niet de tekst). In de NL footer heb ik een aantal linkjes onder "verzenden & retour", die pagina's zijn ook vertaald. Maar als ik naar Engels ga op de site zie ik niks (fshnbar.nl).

Iemand enig idee waar dit aan ligt?

Bedankt.

Erwin

Link to comment
Share on other sites

Ik vermoed dat je geen vertaalbestand in EN hebt. Als je naar lokalisatie gaat en naar module vertalingen staat er dan een melding dat er een bepaald bestand mist.

Via ftp zal je dat bestand dan alsnog moeten toevoegen, dus heb je bv het bestand nl wel, dan moet je daar even een kopie van maken, en hernoemen naar en en via ftp erin zetten. Vervolgens kan je het wel vertalen.

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

 

Bedankt voor uw reactie. Ik heb gekeken bij lokalistatie -> vertalingen, maar daar staat geen foutmelding. Ik zie dat er 2 ingeschakelde talen zijn en als ik bijvoorbeeld bij "vertalingen aanpassen" kijk dan zie ik bij "selecteer taal" NL en EN staan. 

 

Groet

Erwin

Link to comment
Share on other sites

Je moet ook net een stap verder kijken: modulevertalingen en frontoffice vertalingen. Ik denk echt dat daar iets mist, er zijn namelijk meerdere zaken op de homepage niet vertaald op de engelstalige versie.

Je moet tot in het vertaalmenu gaan en kijken of daar foutmeldingen of waarschuwingen staan.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen,

Als ik naar front office vertalingen ga en dan Engels kies, dan zie ik inderdaad dat alle vertalingen ontbreken. Als ik echter voor NL kies, dan is alles wel gevuld.

Maar dan ligt daar het probleem waarschijnlijk, dat onder Engels alles leeg is. Kan je dat makkelijk importeren, die vertalingen? Is dat wat je eerder schreef: "Via ftp zal je dat bestand dan alsnog moeten toevoegen, dus heb je bv het bestand nl wel, dan moet je daar even een kopie van maken, en hernoemen naar en en via ftp erin zetten"?

Waar vind ik het NL bestand in FTP?

Bedankt weer!

Mvg

Erwin

Link to comment
Share on other sites

hmmm maar die waarschuwing zie ik niet. Ik kijk dan onder lokalisatie -> vertalingen -> dan kies ik voor front office vertalingen & Engels -> dan kom ik in het scherm waar je alles kan vertalen. Zie ook screenshot.

fshnbar.png

Link to comment
Share on other sites

vreemd in je vorige screenshot zie ik wel dat er niets is vertaald, dus als je daar 1 veld als test wil vertalen en kijken wat er gebeurd.

Je zou ook onder vertalingen de engelse taal kunnen toevoegen/bewerken om te kijken of dat wat oplost.

Mocht het dan nog niets opleveren zou ik de thema ontwikkelaar even een berichtje doen, wellicht dat die kunnen helpen. Vanaf hier is het wat gissen, maar als je theme ontwikkelaar even je backoffice en ftp induikt zal er zeer waarschijnlijk wel iets uitkomen

Link to comment
Share on other sites

Ik heb net 1 veld vertaald. Dan krijg ik de melding "vertaling succesvol". Ik heb ook de taal bijgewerkt, maar het verandert niets.

Ik zal idd dan even contact opnemen met de thema ontwikkelaar. Dank zover!

Mvg

Erwin

Link to comment
Share on other sites

zoek even een module op die ook op de frontpage zichtbaar is, en check die.

 

Ik denk overigens dat je nu bij module vertalingen waarschijnlijk wel een foutmelding/waarschuwing gaat krijgen onder gb vertalingen

Ik vindt dit trouwens wel iets voor de thema ontwikkelaar.

Link to comment
Share on other sites

blocknewletter is wel te zien en vertaald op de homepage in Engels en daar zie ik in ftp ook gb.php staan onder translations.

Bij blockhtml zie ik ook een gb.php bestand staan. Maar als ik naar jmspagebuilder ga en dan naar een html block dan zie ik wel Engels als keuze staan, maar ik kan Engels niet selecteren. Dus dan springt ie gelijk weer naar NL.

OVerigens zie ik nog steeds geen foutmelding... :huh:

fshnbar.png

Link to comment
Share on other sites

Je zou als test ook de taal en toe kunnen voegen. 

gb wordt bij mijn weten niet veel gebruikt. Het is het proberen waard om te kijken of dat wel een complete vertaling binnen je thema geeft.

Voor prestashop zelf zal het denk ik niks uitmaken, maar jou issues zijn thema gerelateerd. Kan zijn dat de ontwikkelaar daar geen rekening mee heeft gehouden.

Link to comment
Share on other sites

ik heb nu via vertalingen ->  TAAL TOEVOEGEN/BIJWERKEN -> English (US) toegevoegd. Is dat de taal die je bedoelt? Ik zie geen verschil en in de pagebuilder kan ook deze taal niet selecteren, terwijl ie wel in het dropdown menu staat.

Ik moet overigens zo weg, einde middag weer terug. Ieder dank zover en als je nog ideeen hebt dan kijk ik daar einde dag naar.

fshnbar.png

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...