Jump to content

Prestashops websites slecht vindbaar in zoekmachines


RemcoDr

Recommended Posts

Goedemiddag,

Ik was even nieuwsgierig, ik heb meerdere webshops welke allen niet terug gevonden worden in google.

Normale ( niet prestashop websites ) zijn echter wel gewoon vindbaar zonder extra seo technieken.

 

Iemand een idee of ik bepaalde instellingen mis of iets over het hoofd zie?

 

 

Groeten!

Link to comment
Share on other sites

een kale installatie vn prestashop moet je volledig zelf invullen qua SEO, en ook aanmelden bij google search console zodat je er zicht op hebt. Het versnelt het niet echt, maar je hebt wel zicht op de resultaten.

Daarnaast moet een robots.txt, en sitemap worden aangemaakt. De Metatitels en Metabeschrijvingen moet je zelf toevoegen anders zal het resultaat indien zichtbaar uit de content gehaald worden maar kan er soms raar uitzien.

Er zijn modules die hierbij wat werk uit handen kunnen nemen, maar grootste deel moet echt zelf gedaan worden.

 

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Dat was precies mijn gedachte. Heb de website dan ook een heel eind ingevuld en ook diverse seo tools gebruikt, maar zoekresultaten blijven 0 in google. Terwijl andere websites, welke ik niet gemaakt heb met prestashop, wel vindbaar zijn.

Link to comment
Share on other sites

Uiteindelijk bepaald google wanneer je wordt opgenomen, daar is niet echt heel veel invloed op uit te oefenen. Maar de site toevoegen in google search console is wel een van de eerste dingen die je kan, en eigenlijk ook moet doen, want dan kan je zien of je geindexeerd bent, Je kan daar ook indexering aanvragen

Link to comment
Share on other sites

De titel van dit topic is nogal negatief. Je geeft aan dat andere webshops wel vindbaar zijn.


PrestaShop scoort prima met standaard SEO.
Er zijn zoals Curious ook vermeld genoeg tools en oplossingen beschikbaar om je seo score te verbeteren.
Google een seintje geven dat je er bent is er daar 1 van. Zie google webmaster tools.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

@Stefand, ik zeg niet dat andere webshops wel goed gevonden worden, maar andere websites. Robots, seo alles lijkt op orde, maar we worden op geen enkele manier terug gevonden op google. De website is al zeker 3 kwart jaar online, daar kan het ook niet echt aan liggen zou je zeggen.

Link to comment
Share on other sites

On 6-3-2018 at 2:48 PM, Peter Pastoor said:

NJa hier ongeveer hetzelfde probleem met veel pagina's en producten helaas. Nog steeds mee aan het uitvogelen.

Vind ie bij jou wel iets van je website? Probeer in google: site:jouwsitenaam.nl

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ik heb wel heel veel aanpassingen aan de standaard Prestashop gemaakt om mijn SEO goed te krijgen, ik heb 2 shops draaien en die staan erg goed in een vrij moeilijke segment.

Ik vond ook dat het standaard wel redelijk was, maar in mijn ogen nog niet genoeg.

Zo heb ik gekeken hoe mensen zoeken in mijn segment, en dat gebruikt in de resultaten, ook zijn de templates zwaar aangepast.
Sindsdien ben ik er goed uitgekomen ism. het strak houden van Google webmaster Tools.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...