Jump to content

Product combinatie aangemaakt maar in FO niet aan te klikken


Recommended Posts

Beste forumlezers,

Na het aanmaken van product combinaties (2 stuks, kleur), zie ik alles in BO, foto keuzes, standaard, enz.. Maar in FO kan ik niet klikken op de andere kleur keuze, er gebeurt gewoon niets.. Instellingen staan op combinaties in instellingen.

attributen enz..zijn allen aangemaakt en kan deze selecteren in BO.

Iemand 'n idee, waar het kan fout lopen?

MVG,

Roger

 

Schermafbeelding 2017-12-28 om 21.23.48.png

Link to comment
Share on other sites

Hey racemaniac,

Ik heb geen magazijnen geactiveerd.

In PS v 1.6.. werkt dit zonder morren.

maar ben bezig met 'n 1.7.2.4 versie om op te starten, en er zijn natuurlijk wel dingen die veranderd zijn en je op 't verkeerde spoor zetten.

Debug modus heeft me tot nu toe ook niets opgeleverd.

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Ok,   1.7.x.x  ben ik ook aan begonnen, echter de 1 click upgrade werkt nog steeds niet naar behoren.

Loopt vast op "disabelling modules"

Blij voorlopig maar even bij 1.6.1.17   zolang er geen auto-upgrade is via mijn VPS / Direct Admin / Installatron
 

Mocht ik wat ontdekken dan reageer ik nog even  :lol::lol:

 

Suc7  ( is 1 meer dan Suc6 )

Link to comment
Share on other sites

Tja, het begon weer eens te jeuken hier, bij Versio werd me gemeld dat ze gingen overschakelen naar nieuwere servers en dat de oude cloudbox servers van het toneel gingen verdwijnen na nieuwjaar..

Dus weer eens 'n server van scratch  geïnstalleerd, deze keer gekozen voor geen DirectAdmin, daar ze me bij m'n pietje gehad hebben, had ' lifetime licentie, zolang ik op dezelfde server bleef...wat nu niet meer mogelijk is en heb geen zin om er elke maand 'n bedrag aan te gaan spenderen..Dus gezocht en wat geklooid met verschillende Server controle panelen...eindelijk gekozen voor Webmin + Virtualmin..loopt als 'n kram! Wel heel veel keuze en  instel mogelijkheden wat opzet betreft. Maar het lukt me om backups te maken, 'n database terug te zetten en de normale dingen..Maar het blijft altijd wel zoeken aar dingen die je niet meteen kan thuis brengen.

Verder op 'n vrij domain de PS versie 7.2.4 geïnstalleerd, en uiteraard zoals het bij elke nieuwe versie het geval is, database velden komen niet meer overeen, enz... Dus gewoon weer opnieuw starten met m'n producten van de leveranciers..Spreadsheets, formule klooien enz..enz..

Eveneens is er gekozen voor 'n andere layout opmaak, dus ook hier weer 't noorden kwijt.

En dan loop je weer tegen het een en ander aan, zoals nu weer met die product combinaties..alles al nagezien, vergeleken met m'n PS 1.6.. versie. Kan hier niets abnormaal vinden..

 

Allez, wens je alvast fijne feestdagen toe!

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Voorlopig probleem opgelost, per ongeluk alles gewist via "Opschonen".

Database terug gezet en nu ontbreken alle fotos van producten, categorieën en Merken.

Afbeeldingen terug gegenereerd maar niets komt terug.

Cache gewist enz...

Normaal zitten je foto bestanden toch ook in de database.

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Volgens mij staan al de afbeeldingen in deze directory  www.domein/img/

en staat er in de database een verwijzing naar de de betreffende afbeelding.

Bij opschonen zal dan ook die img directory opgeschoond worden

Het toevoegen van (veel) nieuwe artikelen ( en ook attributen)  doe ik via een excel  import-sheet waarbij ik de afbeeldings-url ook importeer

ik heb daar een specifieke dir voor aangemaakt op de server  /images/nieuw/ 

 

Link to comment
Share on other sites

Zo doe ik het ook, enkel voor de afbeeldingen van cat, sub cat en merken heb ik dit niet gedaan, maar ze gewoon vanaf mijn HD geupload.

Dus zal er weer eens tijd moeten insteken om dit te fixen.

Verder heb ik 'n deel van m'n producten terug ingeladen en het probleem met het aanmaken van 'n voorbeeld combinatie loopt weer in 't honderd.

De gewenste combinatie bestanden staan in de productlijsten, is het voldoende dat je voor elke combinatie de referentie code van het betreffende product toevoegt, of moet je ook het unieke EAN nr toevoegen. Ik merk als ik een combinatie aanmaak en er in de front office het volgende verschijnt in m'n browser: [Debug] This page has moved
Please use the following URL instead: http://www.erotiekplezier.be/home/1000-swede-fruity-love-massage-cactus-limoen-200-ml-7350028781003.html

de laatste cijfers verwijzen naar het EAN nr van het hoofd product. Als ik op de link klik, krijg ik wel de combinatie mogelijkheden te zien, maar ik kan ze niet activeren als ik erop klik. Na het eenmaal aanklikken van de bovenstaande URL, blijft alles de FO verwijzen naar het product.

Toen ik alle producten had verwijderd en er 1 manueel had aangemaakt, lukte de combinatie wel.

Maar toen waren ook alle ingegeven attributen en opties keuzen weg en had ik er enkele handmatig aangemaakt.

De combinaties heb ik allemaal handmatig ingevoerd via BO, normaal kunnen er hier geen fouten inzitten.

Het is een vreemde bedoening.

Verder merk ik dat er in de CVS file een veld staat dat het product als nieuw (new) aangeeft, dit gebeurd ook zo, maar in de BO staat deze optie enkel ingevuld in het keuze menu, maar je moet handmatig dit activeren. Is er een mogelijkheid om dit in je CVS op te nemen?

 

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Nog even de stommiteit van de dag melden..Wilde de werkende shop v1.6, overzetten naar 'n ander domain, merkte dat ik het verkeerde gekozen had in Filezilla..met als gevolg, de oude shop over de nieuwe V1.7 heen gezet!! Dus opnieuw installeren! Weer ff zoet. Gelukkig nog 'n copy van beide databases.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het zelfde probleem, de verpakkingskeuze kan ik wel aan klikken maar de prijs veranderd niet. Als ik hem in de winkelwagen wil zetten wordt ik doorgestuurd naar de winkelwagen met het standaard product. Ik kan de 3L wel aanklikken maar springt dan weer op 1L. 

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?

Edited by luukbuitenhuis (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nog een vraag ivm het aanmaken van combinaties.

Ik wens in de aanmaak van m'n nieuwe shop versie 1.7.2.4, de juiste methode toe te passen, zodat er ook combinatie producten op een correcte manier worden ge-update.

Stel, dat je leverancier verschillende versies van 1 zelfde product aanbiedt, voorzien van hun uniek referentie nummer.

Als je nu deze wil gaan combineren, dien je dit unieke product referenties onder te brengen in leveranciers tab, de combinaties, prijzen enz.. Verder had ik dan alle combinatie producten op on actief gezet, hier twijfel ik eraan dat dit de juiste keuze is, dit in V 1.6.1.10. Verder heb ik nog 'n leverancier die het weer anders opvat en werkt met 2 product referentie verwijzingen bij producten die combinaties bevatten. Het is de bedoeling als ik prijzen en voorraad van Producten update, dat ook de combinaties mee genomen worden. Wat ik in V 1.6 gedaan heb, is deze producten via 'n rekenblad samenstellen dat ik enkel het combinatie referentie invoer en 1x het product met de hoofd referentie. Of dit de juiste methode is om later alles toch correct en vlot van 'n product update te voorzien.

Stel dat je in je totaallijst leverancier producten, alle combinatie producten hebt staan, die je dan update.

Worden dan in je shop de bijbehorende combinatie producten ook ge-update of enkel maar het combinatie product in je product overzicht, vermits je toch verwijst naar de product referentie bij de update, cvs import.

MVG,

Roger

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...