Jump to content

ePay lancerer dansk betalingsmodul til PrestaShop


ePay - Thomas Knudsen

Recommended Posts

  • 3 months later...

er der slet ingen der har prøvet.. og få lidt problermer med opsætningen, til trods for at det virker så nemt at det ikke skulle kunne gå galt?

Får denne besked:

An Error occured :

Window not activated (error code -5501)

You have to activate the payment window manually from your administration to the payment system:

"Indstillinger" and "Betalingsvinduet"


Men er ret sikker på at jeg har sat det op som jeg skal.. har uploaded modulet, installeret det under moduler, konfigureret det med forretnings nr mm, og valgt epay under betalinger. Men får som sagt den fejl når jeg vil gennemfører en handel i shoppen?


Hold stop.. he he fik det til at virke, det slog mig pludselig: HVA NU hvis det ikke er i shoppen med i betalings gateway'en de mener jeg skal lave de ændringer,, og vupti.. nu virker det. Og det ser rigtig godt ud.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Hej Thomas (ePay)

Ved du hvordan man får jeres modul til at bruge ordre id, og ikke kurvens id? Hvis en kunde har kurv id 17, men ordre id i shoppen og på faktura er 12, så er det 17 der kommer med til epay-betalingen - og ikke 12 som ville være den rigtige.

Takker :)

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas (ePay)

Ved du hvordan man får jeres modul til at bruge ordre id, og ikke kurvens id? Hvis en kunde har kurv id 17, men ordre id i shoppen og på faktura er 12, så er det 17 der kommer med til epay-betalingen - og ikke 12 som ville være den rigtige.

Takker :)



Hej Botc.

Jeg mener det er noget du sætter op i din konto hos ePay. Der vælger du om ordrene i din shop kører med Unikt ordreID.
(I anvender unikt ordreID i betalingssystemet, dvs. en betalingen kun kan gå igennem en gang med samme ordreID.)

Mener at det er sådan du styrer det. Men vil ikke hænges op på det :)
Link to comment
Share on other sites

Jeg har sat den til unikt ordre id i epay. Jeg har kigget lidt i epay.tlp filen, og der står at den tager $id_cart som order id, hvilket betyder at ordre id man som kunde ser under betaling i epay vinduet ikke er det samme som på fakturaen. Jeg prøvede at ændre id_cart til id_order, men det gav en masse fejl i backend. (og heller ikke det rigtige ordre id i epay vinduet)

Det er ikke det størreste problem, men det ville nu være rart hvis det virkede helt optimalt.

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Problemet er at ordren ikke er oprettet i shoppen før kunden sendes til betaling. Dermed er der ikke noget ordrenummer tildelt endnu, og dermed ikke noget ordrenummer som kan sendes med til ePay.

Vi vil kigge på det til næste udgave af modulet til Prestashop. Det kan være vi kan komme om det ved at opdatere ordrenummeret med cardid efterfølgende.

Link to comment
Share on other sites

Hej Thomas,

Det ville være godt, hvis i kan få løst det problem.

Jeg har en andet problem, som jeg ikke lige ved om du kan løse?
- Hvis man refresh'er undervej i ordre-processen, f.eks. når man logger ind i starten af processen, så får man følgende besked når betalingen er godkendt: En ordre er allerede gennemført med det samme indhold i indkøbskurven!

Det er sikkert en funktion der skal hindre fejl eller dobbelt betaling, men er det muligt man kunne droppe dette? - Så når en betaling er gennemført, så får kunden betaling-godkendt siden.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hej Thomas,

Jeg har lige kørt betalingsprocessen igennem for første gang (ikke test) og jeg får den samme melding som botc, blot uden at opdatere undervej.

Citat : "En ordre er allerede gennemført med det samme indhold i indkøbskurven!"

Fejlmeldingen opstår når man trykker på gennemført processen i betalingsvinduet, og trykker tilbage til hjemmesiden (husker ikke knap navnet)

Nogen løsning på dette problem ?

/Henrik

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...