Jump to content

[LØST] Opsætning til kunder i Norge


Torben

Recommended Posts

Hej

Jeg har en fejl, som jeg ikke kan finde hjælp til i forummet:

Jeg sender en gang imellem en pakke til en kunde i Norge. Hvordan er den rigtige opsætning, så varen/varerne er uden moms - men portoprisen for en pakke er inkl moms? Jeg har varens pris uden moms, men så synes, jeg også porto bliver uden moms i FO, selv om jeg i BO under Forsendelsesfirmaet har skrevet, at portoen skal være inkl. moms.

PS 1.6.1.4

Edited by Torben (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej

Du må ikke opkræve moms til ikke EU-lande, heller ikke fragten. Så shoppen opfører sig korrekt. Jeg sælger kun ydelser til udlandet (hjælp til Prestashop), så jeg ved ikke hvordan du håndterer fragt. Jeg tænker, det kan løses ved at tage højde for det i din fragtpris og så sælge denne uden moms. I dit momsregnskab kan du angive salg uden moms, mener det er rubrik b (?) 

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu er jeg ikke revisor, men minder det ikke om salg af en fysisk vare?

Altså, jeg køber en vare i Danmark inkl. moms. Momsen bogføres som indgående moms (som refunderes eller modregnes i udgående moms). Varens værdi debiteres varelageret.

Herefter sælger jeg varen til et ikke-EU-land. Der er ingen udgående moms. Så jeg krediterer varelageret og debiterer kundens konto.

Jeg forestiller mig så, at jeg blot skal gøre det på samme måde, hvis varen er en forsendelsesomkostning.

 

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...