Jump to content

Multibutik


Recommended Posts

Hej

 

Nej inget felmeddelande sidan är bara vit. Tar ja bort butik 2 som multishop så kommer ja till butik 1 med butiks 2 domän

De ska va samma tema på båda butikerna

Japp det fungerar som det ska

har du en bild på hur du la in din butik 2 i din admin så ja ser om ja gjort på samma sätt

Link to comment
Share on other sites

Jag tycker att man ska lägga sina butiker i en separat butiksgrupp. Detta för att det ger möjlighet att förändra kopiorna mer med avseende på kategorier, produkter, priser etc. Allt enligt tabellen på följande sida. http://doc.prestashop.com/display/PS16/The+multistore+interface Möjligen borde varje butik ha en helt egen butiksgrupp.

 

ScreenHunter_207.jpg.944af5b5270beece17660640f8426ca1.jpgimage.thumb.png.dd07c6738dbf67988f5fa5c95169b66d.png

Link to comment
Share on other sites

Quote

Installerar du en ny butik från webhotellet eller gör du det i butiksadmin?

Jag har flyttat domänen från ett annat webbhotell efter att jag gjort inställningen för vilken katalog den ska peka på. Men det borde gå att ställa om en redan befintlig, men det kan hända att det tar ett par timmar innan alla inställningar slagit igenom på webbhotellet. Beroende på vilket webhotell man har. 

Link to comment
Share on other sites

Njae, det får man ju byta ut under Inställningar/Butikskontakter samt att man får göra en liten sql-fråga som rensar bort  namnet på huvudbutiken från Titeln i db. (Om man nu skrivit den där, det behövdes i de äldre versionerna av PS)

Men för att det första ska lyckas så måste man troligtvis ha olika butiksgrupper på huvudbutiken och butik2, 3, 4, 5

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...