Jump to content

Main menu verplaatsen naar left column in versie 1.7


Michel_1911

Recommended Posts

Hi allemaal,

 

Kan iemand mij verder helpen hoe we de "main menu" permanent naar de left column kunnen verplaatsen in Prestashop 1.7 ?

Reden hiervoor is dat de categorieën die er zijn er te veel zijn om alles naast elkaar te krijgen en dus in meerdere regels onder elkaar komen te staan.

En voor de subcategorieën hebben we het zelfde probleem. Ze komen naast elkaar en niet onder elkaar van de betreffende hoofd categorie.

Hierdoor heb geen overzicht meer en is het voor de klant zeer verwarrend.

Link to comment
Share on other sites

Zie: https://www.prestashop.com/forums/topic/639543-newbie-hoe-categorieeen-links-zetten/

 

Als je zoveel categorieen gebruikt zou ik sowieso adviseren om het standaard thema los te laten en een meer specifiek thema aan te schaffen met bv de mogelijkheid voor een verticaal menu en een mega menu. Des te meer categorieen, des te ingewikkelder wordt het voor een bezoeker. Meestal adviseer ik om dan een goed productfilter in te bouwen, maar misschien leent jou product(en) zich hier niet voor dus dat kan ik ook niet beoordelen.

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de link gelezen die je er bij hebt gezet, maar dan klopt het verhaal gedeeltelijk wat daar staat.

Ik denk dat het wel mogelijk moet zijn, maar dat ik en anderen het nog niet heb gevonden hoe het moet.

Reden dat ik dat zeg is dat zodra je op een menu item klikt je wel een verticaal menu te zien krijgt met alle submenu daarin.

Dan nog een stap verder te gaan kan je in de "design"  --> "positions" --> transplant a module  doen.

Je zet de "main menu" ook in de "Displayleftcolumn" en dan als bovenste module in het rijtje.

Wanneer je dan gaat kijken zie je het volledige “main menu” ook aan de linker kant (inclusief sub menu’s). Het enige min punt is dat zodra je op "home" klikt dit weer weg is en je vanaf het top menu eerst weer een willekeurig menu item moet aanklikken voordat je het verticaal menu te zien krijgt.

Daarnaast moet je natuurlijk wel "catergory tree” links dan uit zetten of verwijderen van je "Displayleftcolumn" want anders zie je bepaalde menu items dubbel.

 

Het ziet er niet zo netjes uit als in 1.4, 1.5 of 1.6 maar het is daar te krijgen. In de verticale menu items zitten de submenu te veel over de hoof menu items waardoor het nu nog lastig wordt er doorheen te gaan. Dit moet natuurlijk ook aan te passen te zijn.

En hoe kan je het op die plek houden?

 

Wat betreft de aantallen

In mijn geval 6 hoofdcategorieën naast elkaar en dan de grootste subcategorie daaronder is 13 items groot.

in het de "displaytop" heb ik wel aanpassingen gemaakt zodat alle 6 hoofd items naast elkaar kunnen staan want anders lukt het ook niet eens in het top menu (max 4 krijg ik daar anders)

En wat lelijk staat in het topmenu is dat de subcategorieën naast elkaar staan en vooral bij grotere subcategorieën dat het in 2 rijen onder elkaar komt te staan. er staan er dan ook 6 a 7 naast elkaar afhankelijk van de lengte van de naam. Het zou mooier en duidelijker zijn als de subcategorieën onder elkaar zouden staan.

 

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen. Ik blijf zeker door zoeken en mocht ik wat vinden dan laat ik het zeker ook weten.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...