Jump to content
  • 0
Ronald Gebuijs

Bug bij prijsregels

Question

Hallo Prestashop 1.6 gebruikers. Ik heb een vraag. Ik wil een klant van mij een vaste korting geven van 5 %, Nu heb ik volgende probleem. De BTW in de checkout wordt met 0,00 weergegeven? Ook kan de klant zich niet meer aanmelden op de site, want het wachtwoord is telkens maar voor 1 goed. Is er een simpele manier om een klant een vaste korting te geven?

Wie kan mij helpen?

Groeten,

Ronald

1 answer to this question

Recommended Posts

• 0

Eigenlijk noem je hier meerdere problemen tegelijk:

1. De BTW wordt in de checkout als 0,00 weergegeven
  2. Een klant kan zich niet herhaaldelijk aanmelden op de site, omdat het wachtwoord maar 1 malig geldig is.
  3. Het lukt je niet om je klant 5% korting te geven

Ik kan niet duidelijk opmaken of het een door het ander komt, daar zul je dus wat meer informatie over moeten verschaffen.

Het is in principe heel makkelijk om een klant/of groep klanten een vaste korting te geven. Je maakt daarvoor een aparte klantengroep aan, bv zakelijke klant en maakt hiervoor een winkelwagenregel aan die alleen voor die groep klanten beschikbaar is. Vervolgens deel je je klant bij die groep in.

Je kan ook je klant een kortingscode geven die je hebt aangemaakt in je winkelwagenregels waarbij je dan wel het aantal bechikbare couponnen moet verhogen, die staat standaard op 1, na eenmalig gebruik is die dan niet meer geldig. Die moet je dus ophogen naar bv 100 of nog meer(wat je wil).

Voor wat betreft je btw en aanmeldingsprobleem is het mij niet duidelijk hoe of wat. Heb je het product wel ingedeeld in een btw percentage? Heeft het een met het ander te maken? Of verwar je de kortingscode met een wachtwoord?