Jump to content

[MODUL] Gratis post danmark track and trace fra egen side.


Timpet

Recommended Posts

Hej Tim.

Interessant modul. Jeg havde nok valgt, kun at skrive engelske tekster i PHP-filen og så levere en da.php/dk.php-fil med.

Du har lige en bøf i getContent:

            if (empty($_POST['width']))
               $this->_postErrors[] = 'Merchant ID is required.';
           if (empty($_POST['height']))
               $this->_postErrors[] = 'MD5 secret is required.';


/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Hehe det er ikke sådan når man bare rydder indholdet i en anden classe og starter derfra. Jeg har ihvertfald rettet det til.

Der er så vidt jeg ved kun 1 sted hvor jeg har brugt dansk, det skulle også være rettet.

Link to comment
Share on other sites

Det er open source, men det er altså meget almindelig brugt, at folk tager et symbolsk beløb for noget de har brugt masser af tid på at løse. Du ødelægger jo netop ideen bag, hvis du blot hacker dig ud af at slippe for at betale sølle 99 kr. Som du kan se her i tråden har Timpet jo også brugt tid på fejlrettelser efterfølgende - det kunne han jo i princippet blot gøre til sig selv og lade et ufærdigt modul ligge her til download, så folk selv skulle løse problemerne.

Helt ærligt, hvor små sko kan man gå i?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har i princippet ikke noget imod at man fjerner linket, hvis man bare laver et andet link til samme site, det behøver ikke være fra det aktuelle site, men så fra en blog eller lignende. Alternativt fjerne jeg den gratis udgave af modulet.

Open source betyder ikke at du bare frit kan tag de ting jeg har lavet og bruge dem uden mit samtykke, jeg har lige talt med vores advokat, og han mener at jeg har god grobund for et sagsanlæg imod og mon ikke sitet har logget dit besøg. ;)

Link to comment
Share on other sites

Helt ærligt...det er jo fuldstændigt sindsygt at man hacker sig ud af en kode for at slippe for at betale 99,-. Det eneste det ender med er at folk ikke længere gider ligge noget op men beholder det for sig selv.

Og hvis man ikke har råd til at betale 99,- burde man nok overveje at dreje nøglen om for så forretningen man driver ikke værd at samle på.

Link to comment
Share on other sites

Så skulle man også tage penge få at give svar til folk her i forum (dumt). Hvorfor laver i en kode der ikke er noget hver ? (i kunne bare lave normalt link ?). og skrive at i vil have at folk skulle linke til jer, så var det op til folk, om de ville giver jer 99 kr. Lige til "Prestafan1234" det har altså ikke noget med at hacking at gører. ?

Link to comment
Share on other sites

Hvis du ikke kan lide mit modul så lad være med at bruge det? Jeg kunne sagtens have valgt at lukke hele koden af så man ikke kunne rette i den overhovede, men det kunne være at folk blive bruge modulet konstruktivt til at lave mer salg.

Jeg kan simpelt hen ikke se problemet i at du et eller andet sted lavet et link til vores shop for så gratis at kunne bruge modulet?

EDIT: Det handlet heller ikke om hvor svært det er at fjerne det, men om at du fjener det, og bagefter fortælle alle og enhver at det kan de bare gøre, og derved ødelægge en potentialt salg.

Link to comment
Share on other sites

Timpet stiller et modul til rådighed gratis. Forudsætningen for, at man kan få det gratis, er, at man bevarer linket til hans webshop. Hvis du har set dig sur på linket, så lad være med at bruge modulet.

Det virker uærligt at opfordre andre til at fjerne eller ændre linket.

/Kjeld

Link to comment
Share on other sites

Du kunne jo også bare som alle andre. sælge dit modul uden at lave et link til download. Vi der laver script, giver gerne ud af vores arbejde da det er vores hobby, og dem vi ikke vil give gratis, laver vi ikke download link til. så måske skulle du fjerne dit link. og linke til hvor man kan købe det. :-)


Hvorfor bruger du så ikke bare linket, hvor man kan købe det, og lader andre om at bruge det andet link?

Jeg forstår ganske enkelt ikke dit problem.

Og jeg tror heller ikke at du har forstået hvad open source er for en størrelse.

"When we speak of free software, we are referring to freedom, not price"
Kilde: http://www.gnu.org/licenses/gpl-2.0.html

Kære Timpet, fortsæt venligst dit gode arbejde og ignorer typer som xcos.
Vi er mange der værdsætter dit (og mange andres) arbejde.
Link to comment
Share on other sites

I behøver ikke at give 99 kr for at fjerne reklame. gå til http://? (er fjernet da de ikke ville dele med os andre, ) Men i kan skrive til mig så skal vi lave det for jer (GRATIS)


Og nu er du simpelthen bare totalt langt ude - jeg siger igen: 99 sølle kroner - Jeg håber virkelig, at folk her i forummet har så meget respekt for dét andre udvikler/bidrager med, at de holder sig langt væk fra folk som dig.
Link to comment
Share on other sites

I behøver ikke at give 99 kr for at fjerne reklame. gå til http://? (er fjernet da de ikke ville dele med os andre, ) Men i kan skrive til mig så skal vi lave det for jer (GRATIS)


Er du overhovedet ikke klar at du har gang i er ulovligt, og at du kan straffes for det jf dansk lovgivning?

I fremtiden så deler jeg desværre ikke de moduler jeg laver med jer andre, de bliver udelukkende fornøjelse ved betaling kontant ved kasse 1.

Xcos, kan du ikke prøve at forklare mig hvorfor det er okey at du tager noget jeg har lavet og fjerner alle referencer til mig, og så bare brugere det alligevel, når der udtrykkeligt står der hvor du henter det, at det må du ikke hvis du vil bruge det? Og tilmed fortælle andre at du gerne hjælper med at fjerne referencer? Hvad er det præcist ved den tid jeg har lagt i det, som du ikke synes er nok værd til at vise det noget respekt?
Link to comment
Share on other sites

Jeg forstår ikke helt problemet. Der bliver angivet et link og når man klikker på det får man to muligheder, gider man ikke betale 99,- kan man downloade modulet gratis, dog er der indlagt et reklamelink.
Ønsker man ikke at linke kan man købe en reklamefri version til 99,-.
Så jeg kan ikke se det store problem, man får en valg mulighed og så kan man selv bestemme om man ønsker at linke.
Iøvrigt er det vel heller ikke noget der betyder noget om der er et reklamelink til en anden side eller ej, så at skrive at en kode ikke er noget hver blot fordi der er indlagt et link er langt ude.

Så mit spørgsmål til XCOS hvori ligger problemet med det modul, du får jo mulighed for at bruge det gratis, hvorfor er du så meget imod at skulle linke..

Link to comment
Share on other sites

Der er et tekst nede i footeren der linker til det. Ellers er det bare lavet for at man via linket i mail kan vise sporingen på egen side. Men hvis der er et stort ønske om en box til indtastning af t&t;nummer kunne jeg godt overveje at bygge det på.

Link to comment
Share on other sites

Må jeg se din side? Har du lavet din egen footer? Det er meningen at du som sporings adresse i dit fragt selskab skal indtaste adressen på din egen side i stedet for postdanmark. Man kunne også godt lave en box, jeg synes personligt bare at der er så mange boxe i forvejen.

Link to comment
Share on other sites

Ja det må du godt, den er under opdatering og flytning fra et andet system så der mangler noget endnu.

Ja jeg har lavet egen footer...Har indsat sporingslink under fragt firma, så det skulle vel virker selv om der ikke er noget link i footer.

www.mbmdata.dk

Link to comment
Share on other sites

Pæn side :) Den skal nok blive god, tænk at du har valgt at betale for trustpilot, jeg synes deres koncept er godt, men også lige i overkanten dyrt. :)

Det er fordi du har fjernet den hook der var i footeren at linket til trackandtrace siden ikke bliver vist :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke betalt for trustpilot, kom med på en ordning inden det begyndte at koste penge, og det kan de ikke bare sådan opsige....

Ja jeg har fjernet det hook der var for indtil jeg gjorde det forsvandt højre kolonne.

Ja håber også den bliver god, da jeg er lidt i tvivl om jeg skal fortsætte med standart theme har jeg fået lavet et i udlandet, så overvejer at dette her skal implanteres på et tidspunkt. www.mbmdata.dk/newsite/mbm.jpg det er ikke ret til endnu derfor mange underlige ord.

Link to comment
Share on other sites


I fremtiden så deler jeg desværre ikke de moduler jeg laver med jer andre, de bliver udelukkende fornøjelse ved betaling kontant ved kasse 1.


Ærgerligt at du reagerer sådan pga. af en enkelt person, der ikke har fattet en skid.

Nå, men jeg har prøvet at installere dit modul...

Der er et tekst nede i footeren der linker til det.


Linket i footeren referer til http://www.sexsansen.dk/test/trackandtrace.php.
Skulle det ikke linke til ens egen side http://www.prospeed.dk/trackandtrace.php?

Ellers er det bare lavet for at man via linket i mail kan vise sporingen på egen side.


Skal man manuelt sende en mail med linket til kunden, eller bliver linket sendt med i en af de automatiske mail fra shoppen?
Link to comment
Share on other sites

Du skal indsætte linket i BO ved din fragtmand, linket skal være http://www.dinshop.dk/trackandtrace.php?tt=@

Når du så har trykket sendt på en ordre kommer der en box frem hvor du kan indsætte et fragtnummer, her taster du så t&t;nummeret ind og trykker sæt nummer. så sender den selv en mail med et link.

Det meste af det er standdard prestashop, det er kun t&t;siden jeg har sat sammen.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Når du så har trykket sendt på en ordre kommer der en box frem hvor du kan indsætte et fragtnummer, her taster du så t&t;nummeret ind og trykker sæt nummer. så sender den selv en mail med et link.
.


Er det ved send af en besked, eller ved opdatering af ordrestatus.

Jeg har installeret modulet, og får ikke den popup boks, selvom jeg har gjort som i vedledningen.
Link to comment
Share on other sites

For at boxen skal komme frem så skal du ind under shipping -> carriers -> rediger for den fragtmand du vil bruge og så sætte linket til siden med trackandtrace.php Før du har gjort det kommer boxen på ordre siden ikke frem. Sådan fungere det ihvertfald i 1.2.5 som jeg bruger, jeg ved faktisk ikke om det er det samme i 1.3.x, men tror det.

Link to comment
Share on other sites

For at boxen skal komme frem så skal du ind under shipping -> carriers -> rediger for den fragtmand du vil bruge og så sætte linket til siden med trackandtrace.php Før du har gjort det kommer boxen på ordre siden ikke frem. Sådan fungere det ihvertfald i 1.2.5 som jeg bruger, jeg ved faktisk ikke om det er det samme i 1.3.x, men tror det.

Jeg kan ikke få det til at virke på 1.3.1., så jeg har afinstalleret det igen.
Link to comment
Share on other sites

Pertho: Hvad er det præcist der ikke virker? Jeg tror ikke det er modulet, men opsætning i prestashop der driller. Jeg vil gerne hjælpe dig med at sætte det hvis det er?

Elund: Vi har pga. emærket lige ændret proceduren en smule, det er lidt ærgeligt at det har givet problemer, men takker fordi du gør opmærksom på det, og jeg har selvfølgelig løst det. Alternativt til at købe modulet reklame frit må du gerne fjerne reklamen hvis du så bare linker et andet sted fra, det kunne fx være en blog eller lignende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 years later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...