Jump to content

Van prestashop 1.6 naar 1.7


Recommended Posts

Hi Allemaal,

Tussen kerst en nieuw jaar willen we met de webstore van prestashop 1.6 naar 1.7 gaan, dan kunnen we dit gelijk met een nul telling combineren.

De vragen die we hebben zijn:

  • Hoe maak ik een export van alle categorieën en subcategorieën naar CSV bestand?
  • Hoe maak ik een export van alle producten, waar alle velden in vermeld staan die ook in de import sheet staan, in 1 keer naar een CSV bestand?
  • Kan ik de folder waar de images in staan in 1 keer via ftp van 1.6 naar 1.7 folder verplaatsen of moet ik de images opnieuw toevoegen?
  • zijn er nog andere punten waar we op moeten letten?

 

Edited by Michel_1911 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Michel,

Als ik jou was dan zou ik de migratie module aanschaffen die in de addons store staat.

https://addons.prestashop.com/nl/migratie-backup/8934-migrationpro-prestashop-to-prestashop-migration-tool.html

Daarmee kan je zo goed als al je gegevens van PrestaShop 1.6 naar PrestaShop 1.7 migreren. Het kost je wel even tijd om alles in te regelen( bijv. gelijk te trekken met de versies van bijvoorbeeld order statussen), te testen en desnoods opnieuw te migreren maar het werkt wel heel goed.

 

Link to comment
Share on other sites

De module is zeker zijn geld waard,
Mocht je dit willen uitbesteden kunnen wij ook alle data overzetten naar 1.7 middels deze module. dan hoef je de module niet te kopen (dan ben je goedkoper uit)

Je kan de huidige database niet importeren van prestashop 1.6 voor 1,7 middels myphpadmin.

Edited by Wallgrind.nl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Beste Generaal,

De database structuur van PrestShop 1.6 en PrestaShop 1.7 zijn niet gelijk aan elkaar (De tabellen zijn niet allemaal gelijk aan elkaar). Hierdoor kan je de database data van PrestShop 1.6 niet importeren in een PrestaShop 1.7 webshop.

Het aanschaffen van de migratie module die ik eerder in mijn post hier heb vermeld is daarom de meest voordeliger oplossing op dit moment waarbij je dit ook redelijk zelf kunt doen.

Let op dat je wel backups maakt van je bestanden en database voordat je het geheel gaat migreren zodat je terug kunt mocht het niet geheel naar wens verlopen.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je tip, Peter!

Inmiddels opgelost!

Op naar de volgende bemerking, dat er in PS 1.7 bij klanten, je de optie "nieuwsbrief ontvangen" in BO niet meer kan in- of uitschakelen.

Verder bij het CVS bestand "Adressen", kan je de velden telefoon thuis en mobiele telefoon invullen, maar in BO menu "Adressen" vind je enkel nog "Telefoon thuis" terug. Dus je kan het mobiele nr niet meer aanpassen.

Als ik het forum doorzoek, ondervind ik bij het open van 'n topic, dat het doorlezen met horten en stoten verkoopt.

 

MVG,

Roger

 

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...