Jump to content

Van Gast naar Klant


Recommended Posts

Hallo,

 

Als ik een gastenaccount omzet naar een klantenaccount, krijgt de klant netjes een melding dat ik dat heb gedaan.

In die e-mail staat ook de link om verder te gaan >> klant gaat dan naar de webshop en wordt automatisch ingelogd.

Probleem: als de klant uitlogt, kan hij niet meer inloggen, want er wordt geen wachtwoord naar de klant gestuurd. Hoe los ik dit op?

Dit staat in de guest_to_customer.txt:

 

[{shop_url}] 

Hallo {firstname} {lastname}, 

Uw gastaccount voor {shop_name} is omgezet naar een klantaccount. 

E-MAILADRES: {email}          

Wees alstublieft voorzichtig wanneer u deze aanmeldgegevens deelt
met anderen. 

U hebt toegang tot uw account op onze website: {shop_url}
{shop_url} 
 

Link to comment
Share on other sites

Dan is er meer aan de hand, ik heb het net even getest in 1.6.1.17 en daar werkt dat gewoon.

Stuurt de shop wel een nieuw wachtwoord als je op wachtwoord vergeten klikt en je die procedure afmaakt?

En heb je de html variant aangepast? ( ik weet niet of dat wat uitmaakt).

https://www.screencast.com/t/Dy1w5qXGkaN

Misschien dat 1 van de ontwikkelaars op het forum een hint kan geven?

 

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hallo,

 

Als ik een gastenaccount omzet naar een klantenaccount, krijgt de klant netjes een melding dat ik dat heb gedaan.

In die e-mail staat ook de link om verder te gaan >> klant gaat dan naar de webshop en wordt automatisch ingelogd.

Probleem: als de klant uitlogt, kan hij niet meer inloggen, want er wordt geen wachtwoord naar de klant gestuurd. Hoe los ik dit op?

Dit staat in de guest_to_customer.txt:

 

[{shop_url}] 

Hallo {firstname} {lastname}, 

Uw gastaccount voor {shop_name} is omgezet naar een klantaccount. 

E-MAILADRES: {email}          

Wees alstublieft voorzichtig wanneer u deze aanmeldgegevens deelt
met anderen. 

U hebt toegang tot uw account op onze website: {shop_url}
{shop_url} 

Link to comment
Share on other sites

wat gebeurd er als je op wachtwoord vergeten drukt als je in het inlogscherm komt, krijgt de klant dan wel het wachtwoord toegemaild nadat hij de procedure heeft doorgelopen? Zo ja, zou je als tijdelijke oplossing in de standaard mail kunnen zetten: Om uw wachtwoord te resetten klikt u op wachtwoord vergeten.

Dit hoort natuurlijk niet zo, maar kan wel even een tussen oplossing bieden. Bovendien ben ik benieuwd of de klant wel een nieuw wachtwoord krijgt toegezonden, want dan gaat dat deel in ieder geval wel goed.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...