Jump to content

Problem med Kundtjänst


Recommended Posts

Hejsan,

 

Jag har precis uppdaterat vårt Prestashop utan problem men när jag testade och gick igenom alla funktionerna så upptäckte jag att kunder inte kan skicka meddelanden till vår kundtjänst. Jag har bifogat hur det ser ut när jag klickat på skickat.

Jag har testat köra i Debug mode men det säger ingenting och jag har testat o ändra mail på kundtjänstanvändaren. Vi kör inte med IMAP och har inte behövt göra det innan uppdateringen.

För en vecka sedan så misslyckades jag med uppdateringen och då hade det resulterat till att en hel map tools/Swift var borta och då funkade inte kundtjänsten (Nästan inga kontakt funktioner alls, Jag återställde dock detta och allt funkade som det skulle. Jag kollade nu swift mappen för säkerhetsskull och den verkar se ut som den ska.

Någon som kan hjälpa oss?

 

Problem.jpg

Link to comment
Share on other sites

Jag har inte ändrat något med mailinställningarna men det ser exakt likadant ut som innan. Har även kollat runt lite i prestashop/mails/ pappen efter saknade filer och det är inget jag tycker saknas. Det var en med liknande problem jag hittade när jag sökte runt på google som inte hade sin lang.php fil i sin språkmapp men den finns iallafall i vårat.

 

Vi uppdaterade idag till 1.6.1.17.

problem1.jpg

Link to comment
Share on other sites

On 2017-11-22 at 8:26 AM, Hästkällaren said:

Tackar,

 

Har skrivit där med nu, känns dock som att det kan ta tid. Någon annan som har tid och möjligheter eller kanske sitter på en lösning?

 

Hej Häskällaren!

 

Har du fått någon hjälp med ditt ärende? Jag har en lösning på ditt problem. Hör bara ut av dig så fixar jag det.

 

Hälsningar

MacRoy

Edited by MacRoy (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hejsan,

Förlåt att jag inte svarat tidigare, jag har haft fullt upp.

 

Jag löste det tillslut i slutet av förra veckan.

Jag själv misstänkte att felet måste vart någon av filerna som har med sidan att göra.

Jag började granska filerna contact-form.tpl som finns i både themes/default-bootstrap och i themes/premium01 (temat vi använder), jag upptäckte att de två var väldigt olika så jag gjorde såklart en säkerhetskopia men jag kopierade default contacts-form.tpl och ersatte den som låg i premium01 mappen. Nu funkar det som den ska igen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...