Jump to content

[LØST] Når kunden opgiver forkert e-mail adresse


Torben

Recommended Posts

Hej

Jeg har søgt efter dette, men ikke fundet hjælp:

Flere gange opgiver en kunde en forkert e-mail adresse, enten bare ved en slåfejl eller har husket adressen forkert. Dette betyder jo, at kunden ikke får ordrebekræftelse mm. - og det giver i vores tilfælde også problemer i forbindelse med forsendelse, da e-mail adressen gives videre til forsendelsesfirmaet - og i sidste ende får kunden ikke besked om, at pakken ligger i en pakkeshop.

Findes der en måde, hvorpå kunden skal skrive sin e-mail adresse 2 gange, så der er større chance for, at vi får den rigtige? Eller en anden måde, hvor e-mail adressen valideres?

Torben

Edited by Torben (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg tror at det er noget vi alle smmen oplever. 

Jeg kender ikke et modul eller lignende. 

Jeg har derimod den holdning at man skal genere kunden mindst muligt i købsprocessen. Så lever jeg med en forkert mail adresse en gang imellem.  Det sker vel 1 ud af 500 ordrer. 

Supplement. Nu ved jeg ikke hvilket forsendelse du bruger. Ved GLS får kunden også en SMS så det kan vel ikke være et problem. 

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja og nej. OPC fra Peter validerer om syntaksen er korrekt. Ikke om mail adressen er korrekt. 

Eller er der noget jeg har misset der?

Tilføjelse....

Ok. Jeg bøjer mig. Den option om dobbelt indtast er der. Men det forudsætter så at man invisteter i det modul.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tak for hjælpen.

Mine kunder er åbenbart lidt usædvanlige, da jeg blandt de seneste 25 ordrer, har haft 3, der har opgivet forkert e-mail adr - og som derfor ikke får div. mails vedr. ordren + fra GLS. Og ja, de får en sms fra GLS (hvis de har opgivet mobilnr. og ikke fastnetnr.)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...