Jump to content

[LØST]Sletning af TEMA


Genesis10

Recommended Posts

Du må have brugt dette tema i en multistore? Så kan det ikke slettes, med mindre du skifter themet i din multistore. Dette gælder også selv om du har deaktiveret en evt. multistore (en multistore slettes aldrig helt, den bliver blot deaktiveret)

Nu skriver du ikke noget om version - men sådan er det i hvert fald i version 1.6.

Link to comment
Share on other sites

Hej

Jeg bruger vers 1.6

Det tema som jeg gerne vil slette bruges ikke at nogen shop.

Årsagen til at jeg vil slette det er, at jeg gerne vil ligge proff udgave ind

Ja det er i Multishop uden at det bruges i nogen shop

Jeg kan ikke slette en test shop i Multishop eller ændre på den - har prøvet alt tror jeg.

Tom

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ikke, shoppen kommer med fejl om, at themet bruges af en anden shop, hvis det ikke er tilfældet. Du er nok nødt til at tjekke dette direkte i databasen. Når du med 100% sikkerhed ved at det ikke er brugt, kan du jo slette det via FTP. Som nævnt kan man ikke slippe af med en multistore, når først den har været oprettet. Det er faktisk logisk nok, idet der jo knytter sig en del forskellige tabeller til en multistore. Men hvis ikke den bruges, sker der heller ikke noget ved at have den liggende (ud over, at man måske synes det er noget rod).

Link to comment
Share on other sites

Hej

Temaet er slettet i databasen men det fremgår stadig der hvor du kan vælge nyt tema i PS og det gør at jeg ikke kan få lov til at ligge Proff. udgaven ind af temaet, det er det der er problemet.

Så temaet skal også slettes i en eller anden fil i PS.

Link to comment
Share on other sites

4 hours ago, Genesis10 said:

Så temaet skal også slettes i en eller anden fil i PS.

Nej, det tror jeg ikke på ;-) Tror du skal kigge på nedenstående problem i stedet for.

On 3/11/2017 at 0:11 PM, Genesis10 said:

Jeg kan ikke slette en test shop i Multishop eller ændre på den - har prøvet alt tror jeg.

Man skal kunne slette en test shop. Og har du ikke brugt temaet i test shoppen?

Link to comment
Share on other sites

Når du skriver sådan, står du så på alle butikker? Når man kører multishop skal man står på den shop det handler om for at skifte tema.

Hvis du skifter til den shop, du vil skifte tema på, burde du kunne tilføje det nye thema til den shop.

Link to comment
Share on other sites

Ja, det er jeg med på.

Det handler om at jeg ikke kan slette tema som ikke er sat på nogen shop i Multishop!

Jeg skal ind i kode for at slette det; tema'et er slettet 100% på FTP'en men fremkommer stadig som et valg i team valg, selv om det er tomt!

Ved bare ikke hvor jeg skal ind?

Link to comment
Share on other sites

Normalt - og det taler vi nok ikke om her - er det nok, hvis man sørger for, at en evt. multistore benytter det indbyggede theme - eller et andet theme, når man deaktiverer denne multistore, og dernæst vil slette et theme som hører til den shop. Så du er nok nødt til at søge i databasen, om der er "rester" af det theme, du ønsker  slettet. Dvs. søg i databasen efter themenavnet for at finde ud af, hvad der stadig refererer til themet.

Jeg tror, problemet opstår, fordi du har gjort tingene i den forkerte rækkefølge. "normalt" går man som Prestashop bruger ikke ind og sletter noget i databasen - og det skal man heller jo heller ikke. Så der må stadig ligge nogle referencer som din oprydning/sletning af themet ikke rydder op i.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

7 hours ago, Genesis10 said:

Andre forslag tak

Vi prøver rent faktisk at hjælpe dig, men vi kan jo ikke se de fejl du får, eller hvordan din database ser ud. Og vi aner ikke, hvordan, du nåede til det, du oprindeligt skrev:

"Er ved at slette et tema i PS som er slettet i databasen ".

Derfor bliver vores svar jo derefter.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nu ved jeg ikke lige hvordan du har båret dig ad med at skjule dette indlæg, men det er jo ikke meningen, at man beder om hjælp i forum, får diverse svar og så blot vælger at skjule indlægget så ingen andre kan se det. Så jeg har sat det til at blive vist det igen - og du må gerne rette overskrift til løst, hvis det er løst og fortælle, hvad løsningen var, så andre kan få hjælp.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...