Jump to content

Problemer med ePay modulet error 404/500 ved ordre


verticalcph

Recommended Posts

Version 1.6.1.16

 

www.democratiquesocks.com/shop

Har problemer med ePay modulet til prestashop. Når kunderne bestiller får kunderne en error 500 eller error 404, men pengene trækkes. Ordren forbliver som en indkøbskurv og man skal manuelt flytte den til en ordre. Epay mener ikke de har nogen problemer, men det skyldes en masse redirects. Er der andre der har haft disse problemer?

Edited by verticalcph (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jo desværre

Har modtaget flere ordre i dag hvor kunden har haft problemer med betalingen.
Med det resultat at jeg modtager den samme ordre 3 gange, og ved dem alle står der at betalingen er accepteret
Men det er  kun den sidste ordre, der går igennem betalingen.
Desværre er der flere kunder der forståeligt nok bliver nervøse og springer fra.

Link to comment
Share on other sites

4 minutes ago, verticalcph said:

nope. Ikke efter opdatering til 1.6.1.176.

Hvad er det for en version? Mener du PrestaShop? - har du opgraderet den til nyeste version?? Mener du ikke 1.6.1.17 så?

Hvis det er den du mener, så ved jeg, at epay version 5.0.1 virker til denne, for jeg har for ikke så længe siden opgraderet en shop, der bruger denne version af epay.

Har du prøvet at afinstallere modulet, inden du installerer den ældre version?

Link to comment
Share on other sites

Umiddelbart så spiller epay violin her efter min mening. 

Jeg ligger selv på Unoeuro og er godt tilfreds ned det. Jeg har svært ved at det er tro det er problemet.

Skal måske lige tilføje at jeg ikke selv bruger epsy.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jo men jeg har jo ikke fået klart svar nogen. Jeg kunne give epays svar og det ville trække i en retning og et andet svar fra unoeuro og trække i en anden retning. Jeg har ikke fået et klart svar fra nogen side, så derfor mener jeg ikke det er væsentligt. Kun at jeg har de problemer. De kunne måske give et svar fra en, der ikke var ekspert fra et firma, der ikke tager ansvar.

Edited by verticalcph (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville gerne have alle oplysninger for ikke at spilde tid på at komme ingen vegne - specielt når noget har været prøvet og andet ikke har. Hvis du har tid til at miste omsætning mens vi ser om flere oplever samme fejl - så gerne for min skyld. Men jeg læste dit indlæg som om det er ret kritisk - og så er flest mulige oplysninger bedst. Det er ikke fordi min mandag ikke har været lang nok i forvejen;-)

Som oplyst har jeg en kunde (der ikke er hostet hos UnoEuro), som bruger epay 5.0.1 og det virker med PS version 1.6.1..17, så hvis epay version 4.9 ikke længere virker i din shop - og det har virket tidligere, så peger alt i retning af

1. Ændringer hos UnoEuro

2. Installation af andre moduler i din shop eller andre ændringer, der kommer i konflikt med epay's modul

Det er meget usandsynligt, at det er epays modul, der pludselig holder op med at virke - altså når du installerer en ældre udgave som har virket tidligere, forudsat selvfølgelig at det gamle modul blev installeret korrekt igen - derfor mit spørgsmål om du havde afinstalleret det gamle modul først.

 

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor prøvet I ikke at installere version 5.0.1. Som Prestashop1234 skriver virker til PS1.6.1.17. Og dermed formentlig også til PS1.6.1.16.

Link to comment
Share on other sites

Vi har prøvet med 5.0.2, 5.0.1 og 4.9.8 idag med hjælp fra epay support. Afinstallere og installere igen. 5.0.1 havde vi da det hele stoppede med at virke.

 

Mht. moduler, så er det eneste vi har installeret er PRETTY URL, der fjerner ID i produkter og kategorier. Den burde ikke umiddelbart ændre noget ved epays modul.

Link to comment
Share on other sites

unoeuro support skrev

 

Hej Jacob

Følgende artikel, fra vores 'Ofte stillede spørgsmål', besvarer muligvis dit spørgsmål:

Denne fejl opstår normalt når der er en syntaks-fejl i .htaccess filen på dit webhotel. Fejl i .htaccess filer kan opstå hvis din side er blevet kompromitteret eller hvis du eller dit CMS har indsat ugyldige kommandoer i den.

 

Omdøb evt. .htaccess filen for at bekræfte det er den der giver problemer, kontroller og ret så filen for fejl.

Fejlen kan også opstå hvis der er en PHP-kodefejl på webhotellet, og PHP-fejl er opsat til at blive skjult.


- Direkte link: https://www.unoeuro.com/support/faq/php/145

 

Håber det besvarer dit spørgsmål, ellers er du velkommen til at vende tilbage.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, verticalcph said:

Vi har prøvet med 5.0.2, 5.0.1 og 4.9.8 idag med hjælp fra epay support. Afinstallere og installere igen. 5.0.1 havde vi da det hele stoppede med at virke.

 

Mht. moduler, så er det eneste vi har installeret er PRETTY URL, der fjerner ID i produkter og kategorier. Den burde ikke umiddelbart ændre noget ved epays modul.

Det er en ret væsentlig oplysning - for det er med garanti årsagen til problemerne. Så tilbage til, at jo flere oplysninger fra start jo bedre. 

PrettyURLs moduler er efter min mening noget fanden har skabt, for det giver kun problemer. PrestaShop er opbygget med ID'er til kategorier og varer og sådanne moduler går ind og fjerner disse og omskriver URLs. Ofte kan det ikke engang lade sig gøre at vende tilbage til den gamle struktur. Dvs. når man opgraderer får man store problemer, hvis ens PrettyURL modul ikke virker. Så du kan som Pertho foreslår prøve at deaktivere modulet og se, om alting vender tilbage til normale forhold - gør det ikke det, er mit bedste råd, at du indlæser backup fra før modulet blev installeret og undlader at installere det igen. Alternativt må du have fat i moduludvikleren og få vedkommende til at fixe dine problemer.

Jeg ved godt, at der folk der påstår, at man hjælper SEO helt vildt med disse moduler - men Google og andre søgemaskiner kan altså godt finde ud af at se bort fra ID'et i URL'en, man kan sagtens opnå gode placeringer alligevel bare med alm. SEO-venlige URLs aktiveret. Det er både min egen shop og et utal af kunders shops gode eksempler på.

 

Link to comment
Share on other sites

Det er lidt sjovt, at aktivitetsniveauet i denne tråd faldt efterhånden som vi fik flere og flere oplysninger om mulige fejlkilder. Er du rar at ændre status til løst, så vi kan se bort fra epay som årsag til alle problemer? Jeg formoder, at det installerede modul er fejlkilden, når vi intet har hørt siden.

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Så kan det jo være at det modul har lavet mere skade end gavn. Prestafan1234 stiller jo spørgsmålstegn ved om det kan lade sig gøre at gå tilbage til gammel struktur.

Unoeuro foreslår at omdøbe .htaccess filen. Har du prøvet det. 

Den opretter så vidt jeg ved sig selv igen. Så prøv det, men Pretty url skal være afinstalleret først. 

Hvis den ikke opretter sig selv igen så prøv at aktivere PS's egen brugervenlige url igen.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

6 hours ago, verticalcph said:

Nej @Prestafan1234 det er ikke løst endnu, så læg venligst sarkasmen på hylden. Det giver ikke flere svar på denne tråd. Og det det installerede modul var ikke kilden. Prøver fortsat mange forskellige muligheder. Skal nok vende tilbage når det er løst.

Dit PrettyUrl modul er stadigt aktivt - eller i hvert fald er din URL struktur ikke default PrestaShop, for der mangler ID. Se https://www.democratiquesocks.com/shop/da/originals-sneaker-invisible-3-pack/democratique-socks-originals-sneaker-invisible-3-pack-broken-white-henri-blue-navy

Men det er måske meningen?

Der kommer også fejl, når man vil lægge en vare i kurven.

Link to comment
Share on other sites

Ud fra hvordan shoppen ser ud (billeder der dækker alt vedr. navigationen og i øvrigt stort set alt andet på forsiden) må man nok formode, at nogen stadig arbejder på den.

Men en nem måde at teste det hele på er jo blot at deaktivere SEO-venlige URLs og se om det så ikke virker med epay. Det er jeg ret sikker på, at det gør.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...