Jump to content

Mail + andere problemen


Recommended Posts

Sorry dat ik zoveel vragen stel nu.

Er is iets aan de hand met het mailen. Bij een nieuwe bestelling geplaatst krijg ik ineens geen mail meer. De module mail alerts staat ingesteld zoals moet en het ook al stond toen het nog wel werkte. Ook krijg ik geen mail meer als ik mijn wachtwoord wil herstellen. Ik heb voor de zekerheid de module herstelt en mijzelf meerdere proefmailtjes gestuurd. Niks heeft geholpen. 

Volgens mij is het begonnen toen ik vanmiddag de domeinnaam veranderd heb. Bij verhuizen zou jebij tools een nieuwe .htaccess moeten maken maar ik zie dat ik de backoffice nergens. Kan het daarmee te maken hebben?

Ik gebruik versie 1.7.2.3.

 

Ik zie dat men ook 1.6.17? wordt aangeraden in een ander topic, is mijn versie nog niet stabiel genoeg en heb ik daardoor die problemen? 

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1.7 is op zich wel stabiel, alleen werken een aantal zaken net even wat anders en begint de ervaring/kennis nu pas een beetje op gang te komen.

Je htacces vernieuwen doe je door simpel de vriendelijke url uit te zetten(opslaan) en weer aan te zetten(opslaan). Ergens zul je qua instellingen iets niet goed hebben gedaan, waardoor de mailtjes niet meer verstuurd worden. Hierdoor kreeg je dus ook geen reset mail vanmiddag toen je je wachtwoord van de backoffice kwijt was. Probeer eerst de htacces te hergenereren

10.22.2017-22.40.40

 

Ik heb overigens net een testbestelling gedaan, en mailtjes kwamen keurig binnen

Link to comment
Share on other sites

Net al even mail alerts gedeinstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar nu krijgt de klant niet eens meer een bevestiging via mail. Alleen maar de mail in afwachting van betaling bij bankoverschrijving. 

 

Na mail alerts opnieuw opgeslagen te hebben, lijkt de bevestiging naar klant wel weer verzonden te worden

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Goedemorgen Peter,

Je geeft aan dat je van domeinnaam bent verandert. Ben je daarbij ook van hosting veranderd? Als dat zo is raad ik je aan om de hostingsettings te checken. Een andere mogelijkheid, wat waarschijnlijk niet het probleem is, maar wel het kijken waard, zijn de statussen. Kijk in de backoffice bij Winkelinstellingen -> Bestellingsinstellingen -> Statussen. Kijk vervolgens of het vinkje voor "verzenden e-mail naar klant" aan staat.

Link to comment
Share on other sites

12 hours ago, Adeko.nl said:

Goedemorgen Peter,

Je geeft aan dat je van domeinnaam bent verandert. Ben je daarbij ook van hosting veranderd? Als dat zo is raad ik je aan om de hostingsettings te checken. Een andere mogelijkheid, wat waarschijnlijk niet het probleem is, maar wel het kijken waard, zijn de statussen. Kijk in de backoffice bij Winkelinstellingen -> Bestellingsinstellingen -> Statussen. Kijk vervolgens of het vinkje voor "verzenden e-mail naar klant" aan staat.

Goedenavond,

Nou niet echt van domeinnaam. Ik gebruikte eerst reptielen.club en nu reptielenclub.nl. Die laatste kaat iuk via dns doorverwijzen naar mijn andere hoster. Wordt straks verhuist. Ik zal zo nog eens kijken.

 

Ik heb nu nog een ander, groter probleem. Sommige producten worden niet in mijn winkelmandje gestopt....Hij zegt dat hij het succesvol in het mandje gestopt heeft maar het staat er vervolgens niet in....

 

Edit- laatste probleem lijkt nu verholpen te zijn. Af en toe doet hij moeilijk met combinaties.

 

Edit 2 - Helaas toch niet. Kunnen jullie volgen`d artikel in de winkelwagen doen? Bij mij laat hij bij andere producten een foto van het product zien die je toevoegt. Bij deze en sommige anderen dus niet. Ik zie geen verschil helaas.

https://www.reptielenclub.nl/terrarium-maak-je-zelf/47-123-4-mm-wit-13-meter-schuifprofiel.html

 

Bij de volgende komt er zelfs een verbodsbord te staan als je met muis erover heen gaat.

 

https://www.reptielenclub.nl/terrarium-maak-je-zelf/49-124-6-mm-zwart-26-meter-schuifprofiel.html#/55-inhoud-boven

 

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nou er zijn meerdere dingen die niet goed gaan.

Als ik combinaties heb, slaat hij inkoopprijzen niet altijd op. Ook de prijsverschil wat een product heeft wordt niet opgeslagen.

https://www.reptielenclub.nl/terrarium-maak-je-zelf/162-235-4-mm-wit-26-meter-schuifprofiel.html#/54-inhoud-onder

Dit product hoort bijvoorbeeld de bovenkant 10.99 te kosten maar die 1 euro verschil slaat hij niet op op 1 of andere manier.

Uiteraard heeft hij hem nu wel weer goed opgeslagen maar als ik er weer iets aan wijzig en het product sla ik op, kan het zo weer verkeerd staan.

Link to comment
Share on other sites

12 minutes ago, Curious said:

Wat wijzig je dan, want als het goed is hoef je daar toch niks aan te wijzigen?

Van dit product heb ik nu alleen maar het woordje test erbij gezet in de omschrijving en nu is de prijs alweer aangepast en is dus zowel boven als onder dezelfde prijs geworden terwijl boven 1 duurder is en een andere inkoopsprijs zoals eerder genoemd.

 

Heb het nu weer aangepast btw. Dus nu zien jullie het weer goed.

 

Kan het met het aantal decimalen achter de komma te maken hebben? Of iets met . of ,   ??

Edited by Peter Pastoor (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Het aantal decimalen achter de komma zou verschil kunnen maken als je vanuit excl. btw zou werken en incl. btw tonen. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, maar snap heel goed dat je er flink door geirriteertd raakt.

Heb je evt. nog een testdomein waar je je producten allemaal neer kan zetten? Wat ik zelf in een geval zoals deze meestal doe, is alle zaken overzetten in een kale nieuwe installatie waarbij ik daar ga testen. Als het daar niet voorkomt werk ik dan de shop helemaal bij op de grafische kant na(dus thema laat ik op standaard staan) Daarna zet ik alles terug naar het goede domein. Vanuit die positie werk ik dan alles weer bij qua thema, dat is voor mij persoonlijk dan nog het minste werk omdat ik het liefst werk met kant en klare thema's waar ik zo min mogelijk aan heb gemodificeerd.

Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, Curious said:

heb je je spamfolder ook nagekeken? Misschien een simpele vraag, maar dat zie ik namelijk ook vaak gebeuren.

Haha ja heel vaak. 

 

Ik ga nu te bed. Morgen weer een dag en ga ik jouw bovenstaande manier maar proberen. 

Bedankt voor de moeite tot dusver :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...