DanielR82 Posted October 18, 2017 Share Posted October 18, 2017 Hej, Jag har problem med att produktnamnet i kategorierna är kortade ner till en rad. http://falghuset.se/ Någon som vet vilken fil man ska ändra i för att visa tex två rader med text. I tidigare versioner 1.5 och 1.6 så ändrade jag Truncate i product-list.tpl mf och då fungerade det, i 1.7 verkar det vara lite knepigare. Tacksam för svar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
rozhawni Posted October 6, 2018 Share Posted October 6, 2018 (edited) Nu ser jag ju på din hemsida att du har fixat problemet men för andra som i framtiden kommer behöva hjälp: **Denna guide är endast testad i Prestashop 1.7 men principen är likadant på äldre eller kommande versioner** navigera till /themes/DITT-TEMA-NAMN/templates/catalog/_partials/miniatures/product.tpl Sedan i product.tpl filen, sök efter {block name='product_name'}och redigera {$product.name|truncate:30:'...'} till antalet bokstäver/siffror du vill visa per produkt och om så önskas, även de tre punkterna som följer efter om produktnamnet beskärs. Exempel: {$product.name|truncate:10:'...'} visar 1234567... då 1234567 och 3st punkter = 10 karaktärer. {$product.name|truncate:10:'..'} visar 12345678.. då 12345678 och 2st punkter = 10 karaktärer. i mitt tema är det: {block name='product_name'} <h5 class="product-name" itemprop="name" style="height: 55px;"> <a href="{$product.url}" itemprop="url">{$product.name|truncate:70:'..'}</a> </h5> {/block} i classic temat är det: {block name='product_name'} {if $page.page_name == 'index'} <h3 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h3> {else} <h2 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h2> {/if} {/block} 30 = bokstäver/siffror. om texten överlappar bakgrunden pga för många rader, lägg till style="height: 40px;" efter class där 40px ändrar du själv till så många __px du själv känner dig nöjd med. exempel för classic temat: {block name='product_name'} {if $page.page_name == 'index'} <h3 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h3> {else} <h2 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h2> {/if} {/block} Good luck & Have fun xD xD xD Edited October 6, 2018 by rozhawni (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts