Jump to content

Truncate Produkter Kategori Namn 1.7


DanielR82

Recommended Posts

Hej,

 

Jag har problem med att produktnamnet i kategorierna är kortade ner till en rad.

 

http://falghuset.se/

 

Någon som vet vilken fil man ska ändra i för att visa tex två rader med text. I tidigare versioner 1.5 och 1.6 så ändrade jag Truncate i product-list.tpl mf och då fungerade det, i 1.7 verkar det vara lite knepigare.

 

Tacksam för svar.

 

post-756572-0-60101900-1508305763_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Nu ser jag ju på din hemsida att du har fixat problemet men för andra som i framtiden kommer behöva hjälp:

**Denna guide är endast testad i Prestashop 1.7 men principen är likadant på äldre eller kommande versioner**

 

navigera till /themes/DITT-TEMA-NAMN/templates/catalog/_partials/miniatures/product.tpl

Sedan i product.tpl filen, sök efter {block name='product_name'}
och redigera {$product.name|truncate:30:'...'}  till antalet bokstäver/siffror du vill visa per produkt och om så önskas, även de tre punkterna som följer efter om produktnamnet beskärs.

Exempel:
{$product.name|truncate:
10:'...'} visar  1234567...      1234567   och  3st punkter  =  10 karaktärer.
{$product.name|truncate:
10:'..'} visar   12345678..    12345678 och 2st punkter  =  10 karaktärer.

 

i mitt tema är det:

      {block name='product_name'}
        <h5 class="product-name" itemprop="name" style="height: 55px;">
          <a href="{$product.url}" itemprop="url">{$product.name|truncate:70:'..'}</a>
        </h5>
      {/block}

 

 

i classic temat är det:

        {block name='product_name'}
          {if $page.page_name == 'index'}
            <h3 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h3>
          {else}
            <h2 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h2>
          {/if}
        {/block}

 

 

30 = bokstäver/siffror.

om texten överlappar bakgrunden pga för många rader, lägg till   style="height: 40px;"   efter class där 40px ändrar du själv till så många __px du själv känner dig nöjd med.

exempel för classic temat:

        {block name='product_name'}
          {if $page.page_name == 'index'}
            <h3 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h3>
          {else}
            <h2 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h2>
          {/if}
        {/block}

 

 

 

Good luck & Have fun xD xD xD

Edited by rozhawni (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...