DanielR82 0 Posted October 18, 2017 Hej, Jag har problem med att produktnamnet i kategorierna är kortade ner till en rad. http://falghuset.se/ Någon som vet vilken fil man ska ändra i för att visa tex två rader med text. I tidigare versioner 1.5 och 1.6 så ändrade jag Truncate i product-list.tpl mf och då fungerade det, i 1.7 verkar det vara lite knepigare. Tacksam för svar. Share this post Link to post Share on other sites
rozhawni 2 Posted October 6, 2018 (edited) Nu ser jag ju på din hemsida att du har fixat problemet men för andra som i framtiden kommer behöva hjälp: **Denna guide är endast testad i Prestashop 1.7 men principen är likadant på äldre eller kommande versioner** navigera till /themes/DITT-TEMA-NAMN/templates/catalog/_partials/miniatures/product.tpl Sedan i product.tpl filen, sök efter {block name='product_name'}och redigera {$product.name|truncate:30:'...'} till antalet bokstäver/siffror du vill visa per produkt och om så önskas, även de tre punkterna som följer efter om produktnamnet beskärs. Exempel: {$product.name|truncate:10:'...'} visar 1234567... då 1234567 och 3st punkter = 10 karaktärer. {$product.name|truncate:10:'..'} visar 12345678.. då 12345678 och 2st punkter = 10 karaktärer. i mitt tema är det: {block name='product_name'} <h5 class="product-name" itemprop="name" style="height: 55px;"> <a href="{$product.url}" itemprop="url">{$product.name|truncate:70:'..'}</a> </h5> {/block} i classic temat är det: {block name='product_name'} {if $page.page_name == 'index'} <h3 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h3> {else} <h2 class="h3 product-title" itemprop="name"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:30:'...'}</a></h2> {/if} {/block} 30 = bokstäver/siffror. om texten överlappar bakgrunden pga för många rader, lägg till style="height: 40px;" efter class där 40px ändrar du själv till så många __px du själv känner dig nöjd med. exempel för classic temat: {block name='product_name'} {if $page.page_name == 'index'} <h3 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h3> {else} <h2 class="h3 product-title" itemprop="name" style="height: 40px;"><a href="{$product.url}">{$product.name|truncate:50:'...'}</a></h2> {/if} {/block} Good luck & Have fun xD xD xD Edited October 6, 2018 by rozhawni (see edit history) Share this post Link to post Share on other sites