Jump to content

Lager system


CENE

Recommended Posts

Hej alle

Først og fremmest hva syntes i om min webshop? www.cene.dk


Jeg har et lille problem, shoppen skriver på siden at varen er på lager, men når man går ind på varen står der så at den ikke er på lager, hvorfor skriver den at varen er på lager?

se evt billeder herunder.

27037_lQuxB0d5KDIdohwXj34a_t

27038_OyPBGYc3h6n8x8FsyzeH_t

Link to comment
Share on other sites

Hej

Hvad har du af indstillinger i BO: Preferences --> Products og punktet Tillad bestilling af varer der er ikke er på lager. Og ligeledes, hvad står der i lagerstyring? Har du sat antal på varen under Catalog?


Her er lige nogle billeder mere :)

27065_Lvpoagqc9qSz07yI1FwD_t

27066_b24J367fX4Rq50UHeOJU_t

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

I skærmdump nr. 2 har du 0 i antal og i opsætningen har du valgt, at man godt må bestille varer der ikke er på lager. Derfor vises varen, men kan ikke leveres. Prøv at ændre antallet på varen.
Under tekst der vises når varen er på lager, ville jeg ikke skrive "varen er på lager" men derimod noget a la: Levering 2-3 dage (eller hvor lang tid det nu tager).

Link to comment
Share on other sites

Hej igen

I skærmdump nr. 2 har du 0 i antal og i opsætningen har du valgt, at man godt må bestille varer der ikke er på lager. Derfor vises varen, men kan ikke leveres. Prøv at ændre antallet på varen.
Under tekst der vises når varen er på lager, ville jeg ikke skrive "varen er på lager" men derimod noget a la: Levering 2-3 dage (eller hvor lang tid det nu tager).


Ja så virker det, men vil jo gerne have at kunder kan bestille en vare selvom den ikke er på lager, men vil derimod heller ikke skilte med at varen er på lager når den ikke er.
Link to comment
Share on other sites

Hej igen

I skærmdump nr. 2 har du 0 i antal og i opsætningen har du valgt, at man godt må bestille varer der ikke er på lager. Derfor vises varen, men kan ikke leveres. Prøv at ændre antallet på varen.
Under tekst der vises når varen er på lager, ville jeg ikke skrive "varen er på lager" men derimod noget a la: Levering 2-3 dage (eller hvor lang tid det nu tager).


Ja så virker det, men vil jo gerne have at kunder kan bestille en vare selvom den ikke er på lager, men vil derimod heller ikke skilte med at varen er på lager når den ikke er.


Ingen der kan hjælpe? :(
Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...

Jo da - får bare ikke de alerts, jeg ellers har meldt mig til på denne post (sker tit her i forum)

Igen i BO, går du ind under Preferences og sætter status til Ja i Tillad bestilling af varer der ikke er på lager. På din vare, skriver du så en tekst i feltet under Tekst der vises, når varen kan forudbestilles - f.eks. 10 dages levering el. lign. eller du kan på den enkelte vare overskrive værdien fra Preferences og sige, at den godt må bestilles, selv om den ikke er på lager. Jeg tror dog nok, at sidstnævnte gør, at kunden får lov til at bestille og betale og så først bagefter får at vide, at varen ikke kan leveres (hvilket nok kan gøre en del sure). Men jeg er ikke sikker - prøv!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Jeg tror ikke der findes en workaround. For det er jo forskellige ting vi ønsker, så hvordan skal Prestashop vide, hvornår vi vil have hvad? :-) PS kan vise to ting: På lager eller udsolgt.

Hvis jeg indstiller i BO, at jeg ikke tillader bestillinger af varer, hvor lageret er 0, så får jeg i oversigten at vide, at varen er udsolgt og varen kan ikke bestilles, men jeg kan som kunde få en mail, når den igen er på lager - det løser mit problem.
Hvis jeg tillader bestillinger af varer, der ikke er på lager, tolker Prestashop det som om varen er på lager - og tillader bestilling alligevel - men viser så også at varen er på lager i oversigten.

Så her vil du gerne have, at der vises en anden tekst end "På lager" eller "Udsolgt" ??
For mig at se, mangler der således en valgmulighed der siger, at hvis varen ikke er på lager, men man gerne må bestille, så skal der i oversigten vises en 3. tekst (f.eks. "Kan bestilles hjem og leveres indenfor x-dage).

Dette kunne du jo overveje at oprette som et ønske hos Prestashop:-)

EDIT: Her kommer et link til bug/feature requests

Link to comment
Share on other sites

Hej,

Mange tak for dit svar. Jeg har fundet en workaround der passer til dette problem: I product-list.tpl hedder linje 3:

{if ($product.allow_oosp OR $product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}


Udskift denne med:

{if ($product.quantity > 0)}{l s='Available'}{else}{l s='Out of stock'}{/if}


og så spiller det. :)

Der er vist også et sted mere det skal rettes. Men det her fikser det i hvert fald i produkt oversigten.

Link to comment
Share on other sites

Ja og så lige den sidste post.. :)

I kurven vises der en grøn bolle for "på lager" og en rød for "ikke på lager". Den er så grøn selvom den ikke er på lager... Hvis du vil have dette ændret skal du lige ændre shopping-cart-product-line.tpl linje 12 fra:

{if $product.active AND ($product.allow_oosp OR $product.stock_quantity > 0)}


til:

{if $product.active AND ($product.stock_quantity > 0)}



Det er hvad jeg kører med og det virker. :)

Jeg har ændret oversættelsen til "På lager" og "Ikke på lager".

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...