Jump to content

verzend methodes weg na terug plaatsen back up


RemySan

Recommended Posts

Goeiemiddag,

 

Van de week een probleem gehad met de webshop waardoor we een backup van 3 dagen ervoor terug hebben moeten zetten. Dit is gelukkig bijna allemaal goed gegaan. Als mensen namelijk gaan afrekenen nu en ze willen een verzend methode kiezen staat er niks, terwijl ik toch daadwerkelijk 3 verzend methodes heb. Ik heb al nieuwe verzend methodes aangemaakt in de hoop dat die er wel zouden staan maar ook zonder succes.

 

Wat kan hier de reden voor zijn en de oplossing?

 

Met vriendelijke groet,

Remy

 

Link to comment
Share on other sites

Wanneer ik trouwens de foutmeldingen aanzet krijg ik deze fout meldingen:

Notice: Undefined variable: shipping_cost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 338

Notice: Undefined variable: shipping_cost_float in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 339

Notice: Undefined variable: wrappingCost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 340

Notice: Undefined variable: wrappingCost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 342

Notice: Undefined variable: totalToPay in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 344
Link to comment
Share on other sites

Als de backup terug plaatsing al niet helemaal goed is gegaan zal er wel veel meer mis zijn dan alleen de verzendkosten fout melding..

 

Probeer de shop eens opnieuw op te zetten importeer met de migratie pro module alle producten, orders, cms pagina’s

 

Zo weet je zeker dat je een goeie shop hebt en kan beginnen met een schone lei

Link to comment
Share on other sites

 

Wanneer ik trouwens de foutmeldingen aanzet krijg ik deze fout meldingen:

Notice: Undefined variable: shipping_cost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 338

Notice: Undefined variable: shipping_cost_float in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 339

Notice: Undefined variable: wrappingCost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 340

Notice: Undefined variable: wrappingCost in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 342

Notice: Undefined variable: totalToPay in /home/stealxalex/domains/stealx.nl/public_html/override/classes/controller/FrontController.php on line 344

 

Beste Remysan,

 

Wat was er precies mis gegaan. Misschien een nieuwe module geïnstalleerd?

 

De error meldingen verwijzen naar overrides van waarschijnlijk een module die niet goed werkt. Probeer eens in de BO bij Geavanceerde instellingen => Prestaties => bij "Debug-modus" in PrestaShop 1.7 => "Schakel alle overtreffingen uit" op ja te zetten en dan op te slaan. => kijk dan vervolgens in je webshop of de verzendmodule wel werkten.

 

Als alles dan goed werkt zal je in je modules moeten gaan zoeken welke module de overrides plaatst en die module weg doen, door de module maker laten fixen of vervangen door een andere module.

 

Verder is het verstandig om in je hosting omgeving een cronjob in te gaan stellen om bijvoorbeeld ieder uur een backup te maken van je database zodat je bijvoorbeeld 24 uur terug kan en dan iedere dag van de week ook een backup te maken van je database. Dan heb je zo kort mogelijke backup interval en kan je nog tot een week terug halen. Ook zou ik dagelijks een backup maken van je bestandssysteem van je website. Zo kan je redelijk dit soort problemen proberen tegen te gaan.

Link to comment
Share on other sites

Ondertussen zijn we enkele uurtjes verder en is het weer redelijk op schema. Ik zit wel nog steeds met het probleem van de verzend mogelijkheden dat die niet zichtwaar zijn. Deze zijn niet in mijn eigen thema zichtbaar maar ook niet als ik hem in de standaard thema wijzig. Op dit moment werk ik nog met prestashop 1.6.1.12 is het misschien verstandig als ik update naar een nieuwere versie of maakt dit geen verschil?

 

Of is er iemand die ik privé kan benaderen zodat die mij kan helpen met het uitzoeken naar het probleem?

 

Groeten,

Remy

Link to comment
Share on other sites

Beste Remysan,

 

Wat was er precies mis gegaan. Misschien een nieuwe module geïnstalleerd?

 

De error meldingen verwijzen naar overrides van waarschijnlijk een module die niet goed werkt. Probeer eens in de BO bij Geavanceerde instellingen => Prestaties => bij "Debug-modus" in PrestaShop 1.7 => "Schakel alle overtreffingen uit" op ja te zetten en dan op te slaan. => kijk dan vervolgens in je webshop of de verzendmodule wel werkten.

 

Als alles dan goed werkt zal je in je modules moeten gaan zoeken welke module de overrides plaatst en die module weg doen, door de module maker laten fixen of vervangen door een andere module.

 

Heb dit even geprobeerd maar dit werkt niet. Mijn thema is namelijk zelf gemaakt met een 3de partij software en die software gebruikt modules om de website te laten zien. Zodra ik "Schakel alle overtreffingen uit" aanzet dan gaan de modules van mijn thema ook uit waardoor het niet meer mogelijk is om mijn thema te weergeven.

 

Is er nog een andere optie?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...